Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Target _blank på linkene i en iframe?

Fritz

Medlem
Hei!
Jeg har en iframe på en av sidene mine som viser et annonse-slideshow fra min annonseside. Hvis man klikker på annonsene så åpner de seg inne i den samme iframen. Da ser man ikke noe nyttig, siden iframen er laget til å kun vise slideshow-modulen. På den siden der modulen egentlig er så liker jeg at den åpner annonsene i samme vindu, men jeg skulle gjerne gjort så linkene i iframen åpnet et nytt. Noen som vet om dette er mulig, og evt. hvordan? :) En nødløsning kunne være at hele iframen linket til forsiden av annonsesiden, men jeg får ikke til det heller.
 

adeneo

Medlem
Nå høres det ut som en genuint dårlig ide å ha annonser i en iframe, men du må nok si noe mer om hvordan annonser dette er.

Er det annonser du selv har utformet med lenker direkte i HTML osv. Adsense annonser (i så fall bryter du avtalen så det holder), tradedoubler eller noe annet ?

target=_blank skal normalt virke (DEMO), også i en iframe, men det finnes selvfølgelig måter å endre både siden som inneholder iframe'n og annet.
 

Fritz

Medlem
Det gjelder rubrikkannonser fra mitt eget rubrikkannonsested. Jeg har et slideshow på forsiden som viser 10 utvalgte annonser av gangen. Dette vil jeg gjerne også vise på mine andre sider. På rubrikkannonsesiden vil jeg gjerne at linkene skal være target_top, men når jeg viser samme slidesow i en iframe på mine andre sider så skulle jeg gjerne hatt linkene target_blank. Iframen (slideshowet) er bare ca 250x600 px (viser "thumbnail version" av annonsene opprinnelig), så det viser da bare en liten bit av den helsides annonsen man kommer til ved å trykke linken.
 

Fritz

Medlem
På din demo er atributten target_blank i selve linken, altså gjort fra hovedsiden. Jeg vil gjerne gjøre det fra "iframe-siden"... hvis det gikk an å skjønne. :) "Alt som dukker opp i denne iframen er target_blank" liksom :eek:
 
Topp