Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telenorkunde ser ikke sine sider hos HostGator

Niclas

New Member
Det kan være at hostgator krangler med sin ISP om avtaler om trafikk til Norge og eller at en UAS ISP krangler med europeiske ISP`er som fører USA-trafikk til telenor sitt nett.

Og sannsynligheten for at det er (minst) en av disse årsakene er? Og om så, da er det vel fint lite jeg kan gjøre med det (annet enn å droppe HG)?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Av nevnte grunner flytter jeg nå alt til Norge.

DNS problemer for enkeltkunder opplever jeg alt for ofte. Enkeltkunder opplever fra tid til annen 1 - 3 timer "nedetid".

Får ikke opp filosofi.no (Telenor mobilt bredbånd)
 

Gomlers

Member
Ja, og hva sier dette om telenor alle sammen?

Jeg sitter med linje fra tele2 og får iallefall fint opp siden du nevner,..
 

Bjrl

Medlem
Jeg sitter på en ADSL fra Eidsiva Bredbånd, og begge sidene fungerer.

Kan det være at Telenor ADSL kommer med et eller annet bundlet program - i form av brannmur/antivirus eller noe slikt - som gjør at det oppstår problemer? Altså noe shit som havner på Telenor-kundenes lokale PC'er samtidig med at man innstallerer bredbåndtilkoblingen og programvaren?

Jeg ønsker Telenor alt mulig vondt, og er trist over å se at mange i ren uvitenet hopper på bredbåndsløsninger og andre produkter det konsernet selger. Dette passer jeg på å fortelle telefonselgerne derfra hver gang de ringer til meg og skal prakke på meg noe ubrukelig dritt (et par ganger i måneden i snitt). Hvis de svarer på innvendingene mine går det stort sett på at de tror jeg er motstander av offentlig enasjement i næringslivet (jeg er leder av et Arbeiderparti-lokallag, men det vet jo ikke de) eller at de rett og slett tilhører en del av konsernet som ikke aner hva de andre delene av konsernet - for ikke å si avdelingen - arbeider med. Jeg tar meg sjeldent bryet med å fortelle at jeg har flere års arbeidsinnsats i Telenor bak meg, og forteller heler ikke at jeg stort sett har hatt problemer med Telenor flere ganger i halvåret i hele den perioden jeg hadde forrretningsmessig samarbeid med dem fra juli 1997 til jeg omsider ga dem helt opp i mars 2007 - etter å ha gitt dem nye sjanser altfor lenge.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Sist redigert:

Niclas

New Member
Jeg har tatt en tracert som så helt normal ut med 10 hopp herfra. HostGator har tatt en tracert fra serveren til min klient, den var på 21 hopp før den timet ut, da den nådde *.telenor.net begynte det å stå "Icmp checksum is wrong" etter hver linje. Har det noe å si, og hva betyr det?
 

Bjrl

Medlem
Ja, det har noe å si. Det kan tyde på problemer enten i Telenors nettverk eller i routeren som Telenors sluttabbonent bruker. Det kan også være problemer knyttet til brannmur/antivirus som jeg var inne på. Eventuelt nettverkskort eller tilsvarende på sluttkundens lokale maskin.

Jeg ville mailet over tracert-resultatet til Telenor og spurt dem hva dette var.

Men ikke regn med noe svar...

Det er også mulig, naturligvis, at feilen ikke ligger hverken i nettverk, router eller brannmur - men i programvaren som kjører tracert-funksjonen for deg. Dét er imidlertid mer usannsynlig.

Har du mulighet til å kjøre en tracert til en annen Telenor-kunde, kanskje? I såfall ville du fått en indikasjon på om checksum-feilene skyldes forhold hos den enkelte sluttkunden du har testet ut nå, eller om det er et mer generelt problem med Telenor-kunder.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp