Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telenorkunde ser ikke sine sider hos HostGator

Knut

Medlem
Jeg har tatt en tracert som så helt normal ut med 10 hopp herfra. HostGator har tatt en tracert fra serveren til min klient, den var på 21 hopp før den timet ut, da den nådde *.telenor.net begynte det å stå "Icmp checksum is wrong" etter hver linje. Har det noe å si, og hva betyr det?

Vet ikke om det er noe hjelp, men jeg hadde mye av det samme problemet til en server i USA og da viste det seg å være en bug i Centos som var årsaken.
Du kan be han om å slå av evnt brannmurer han måtte ha også for å se om det løser seg da.
 

Niclas

New Member
Ja, det har noe å si. Det kan tyde på problemer enten i Telenors nettverk eller i routeren som Telenors sluttabbonent bruker. Det kan også være problemer knyttet til brannmur/antivirus som jeg var inne på. Eventuelt nettverkskort eller tilsvarende på sluttkundens lokale maskin.

Jeg ville mailet over tracert-resultatet til Telenor og spurt dem hva dette var.

Men ikke regn med noe svar...

Nei, pleier ikke få svar på slikt, men takk for fine tips.

Noen som vet om hvilken mailadresse man kan bruke for å komme frem til kompetente nettverksfolk hos Telenor? (Å ringe den offisielle kundesupporten er uaktuelt.)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Kunder av GET og Lyse har i formiddag hatt problemer å nå sine sider som ligger på en server i Texas...

Mye rart som skjer i disse dagene. Flytter alt hjemover nå, men er ikke sikker på at det blir flere oppturer enn nedturer ;)
 
Topp