Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til deg som vurderer å kjøpe pelsbutikker

Msites Ltd

Livsnyter
Bare for å nevne det. Hvis dere fortsetter med personangrep og personkarakteristikker så blir tråden stengt. Det blir bare dårlig stemning av sånt, folk som ellers er venner her på WF skal slippe å bli uvenner.

Og rette mottager av skytsen mot kinas pelsindustri er norsk regjering og deparementer. De er de som kan forby import m.m. Så lenge det ikke er forbudt vil det alltids være en og annen som ikke bryr seg om påstått dyremishandling.

Da burde du vel også gå inn og endre tittelen på tråden..... Ser ingen grunn til å henge ut den ene aktøren!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Da burde du vel også gå inn og endre tittelen på tråden..... Ser ingen grunn til å henge ut den ene aktøren!

Han har full mulighet til å komme med et tilsvar, og forsvare egen bransje/forretning med dokumentasjon på at varene er produsert under noenlunde akseptable forhold.

Så langt har han ikke vist noen vilje til å tilbakevise noe som helst, og det forteller etter mitt syn ganske mye.
 

hansson

Langveisfarende
Da burde du vel også gå inn og endre tittelen på tråden..... Ser ingen grunn til å henge ut den ene aktøren!

Men hallo, dette er jo bare en privat meningsytring fra meg personlig. Hyggelig at meningene mine tillegges så stor viktighet, da. Men ærlig talt: Trådtittelen oppfordrer bare de som har tenkt å kjøpe pelslue.no til å lese innlegget mitt og gjøre seg opp en mening. Hver og en står jo fritt til å komme med motargumenter og kritisere både meg og Kina og hva som helst, noe som også er blitt behørig gjort.

Er det ikke naturlig at man i et diskusjonsforum står fritt til å kritisere konsepter man mener er feil? Hva med CarbocopyPro-tråden? Hva med disse som svindler med å selge alt for dyre nettsteder (husker ikke navnet)? Hva er forskjellen? Hva med Panlegis group som ble nevnt nylig?

Her er forøvrig EU-reguleringen som forbyr hunde- og katteskinn. Det bør vel ikke være noen tvil om at Norge kommer til å tilpasse seg dette regelverket innen kort tid.

celex-txt - 32007R1523 -
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Han har full mulighet til å komme med et tilsvar, og forsvare egen bransje/forretning med dokumentasjon på at varene er produsert under noenlunde akseptable forhold.

Så langt har han ikke vist noen vilje til å tilbakevise noe som helst, og det forteller etter mitt syn ganske mye.

Ser ingen grunn til hvorfor han skulle behøve å dokumentere totalt grunnløse påstander fra en mobb her på WF!?!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Men hallo, dette er jo bare en privat meningsytring fra meg personlig. Hyggelig at meningene mine tillegges så stor viktighet, da. Men ærlig talt: Trådtittelen oppfordrer bare de som har tenkt å kjøpe pelslue.no til å lese innlegget mitt og gjøre seg opp en mening. Hver og en står jo fritt til å komme med motargumenter og kritisere både meg og Kina og hva som helst, noe som også er blitt behørig gjort.

Er det ikke naturlig at man i et diskusjonsforum står fritt til å kritisere konsepter man mener er feil? Hva med CarbocopyPro-tråden? Hva med disse som svindler med å selge alt for dyre nettsteder (husker ikke navnet)? Hva er forskjellen? Hva med Panlegis group som ble nevnt nylig?

Her er forøvrig EU-reguleringen som forbyr hunde- og katteskinn. Det bør vel ikke være noen tvil om at Norge kommer til å tilpasse seg dette regelverket innen kort tid.

celex-txt - 32007R1523 -

Ærlig talt! Nå synes jeg du begynner å bli ganske tullete! Du går til direkte angrep på en spesifikk aktør, hvor du har null fakta å komme med. Og, det handler ikke om at meningene dine er så viktig, men mer at aktøren du angriper her er viktig!
 

hansson

Langveisfarende
For all del. Han må gjerne gå under jorden for min del. Eller svare hvis han gidder. Det er jo ingen som stiller krav til ham om det. Men kanskje spørsmål som stilles i salgstråden vil være mer ubehagelige. Men de blir jo slettet. Så dermed så får vi ikke noen svar på noe som faktisk kan belyse hvordan denne bisnissen er skalerbar for fremtiden. Noe som ville vært greit å vite litt om før man klakker en halv mill i bordet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ser ingen grunn til hvorfor han skulle behøve å dokumentere totalt grunnløse påstander fra en mobb her på WF!?!

Grunnløse....? Seriøst, liksom. Er du seriøs, nå?
Tilsier ikke all fornuft at pelsdyrindustrien i kina ikke akkurat egner seg for barne-tv?
 

hansson

Langveisfarende
Ærlig talt! Nå synes jeg du begynner å bli ganske tullete! Du går til direkte angrep på en spesifikk aktør, hvor du har null fakta å komme med. Og, det handler ikke om at meningene dine er så viktig, men mer at aktøren du angriper her er viktig!

Hvorfor skulle jeg sette pelslue-nettstedet foran mine egne overbevisninger? Jeg driver dessverre ikke med den slags veldedighet. Jeg har min egen etikk å forholde meg til, og derfor engasjerer jeg meg her i dag. Hvis dere er uenige, så kan dere komme med innlegg her, noe dere også gjør. Så langt støtter vel 90% av innleggene pelshandleren. Jeg ser virkelig ikke problemet.
 

Tonny Kluften

Administrator
Tonny, rette mottaker er ikke departementet eller regjeringen. Du styrker en holdning som gjør at enkeltpersoner kan fraskrive seg ansvar for egne handlinger. Jeg mener det ikke er statens oppgave å passe på hvordan den enkelte opptrer og bruker sin egen makt til å påvirke negativt eller positivt.

Tenk litt større og litt lengre. Og bruk energien der det vil hjelpe mest i lengden.
Du har kun en viss mengde tid og energi å bruke på denne saken. Å bruke den tiden på å jobbe for en lov vil være mye mer effektivt i lengden enn å bruke tiden på å stoppe noen få enkeltaktører.
Hvis man får lovregulert dette så utraderer man import. Man utraderer ikke import hvis man kun går på enkeltpersoner/firmaer. Enig?
 

pleb

Medlem
Begynner å lure på om folk her faktisk er seriøse i den her kritikken, eller om alt bunner ned i en slags elendig parodi på en kritikkrettet klagestorm.

Når du oppretter en tråd om at man bør holde seg unna en konkret nettbutikk, så forventer man gjerne at det kommer noen argumenter for akkurat hvorfor denne nettbutikken ikke skal benyttes. Men i stedet hiver du rundt deg med dokumentasjon og videoer fra vilkårlige kinesiske pelsoppdrettsfarmer.

Unnlot du med vilje å ikke kommentere innlegget mitt fordi du kanskje har innsett at det blir banalt å gå etter Prior når hele bransjen er fylt med mennesker som ikke behandler dyrt særlig godt?

Du har en god sak her (mtp dårlige levestandard for enkelte dyr i Kina...), men overhodet ikke evnen til å fremme den på en god måte. Beklager, det her blir bare smålig og idiotisk.
 

selbekk

Medlem
En eventuell kjøper av pelslue.no står forsåvidt fritt til å endre leverandør av produkter i ettertid.

Når sant skal sies, kanskje jeg skal starte min egen kvalitetspels-fra-kvalitetsleverandører-webshop
 

hansson

Langveisfarende
Unnlot du med vilje å ikke kommentere innlegget mitt fordi du kanskje har innsett at det blir banalt å gå etter Prior når hele bransjen er fylt med mennesker som ikke behandler dyrt særlig godt?.

Jeg vet ikke hvilket innlegg du sikter til her, og det du skriver om Prior er jo ikke akkurat logisk i forhold til det jeg skriver om. Jeg skrev vel såvidt noe om norsk kyllingoppdrett som mer akseptabel enn kinesisk pelsoppdrett fordi det er snakk om å produsere mat, og at det brukes humane avlivingsmetoder.

Så langt jeg er klar over finnes det ikke mange som selger pels på nettet, men hvis det er noen flere så lenk gjerne til dem. Synes ikke det er unaturlig at man engasjerer seg mot noe man kjenner til. Og som sagt er det nettet det handler om her, fordi vi er på et nettforum.

Denne tråden ville aldri eksistert dersom ikke nettbutikken var til salgs. Relevansen er jo i forhold til salget, som er en dagsaktuell nyhet her på WF. Det er ikke noe mål å søke opp tilfeldige nettbutikker og kritisere dem.

Du skriver at hele bransjen er full av folk som ikke behandler dyr særlig bra. Jeg er fremdeles ikke tilhenger av å fraskrive seg personlig ansvar "bare fordi det finnes noe som er langt verre der ute" og "alle bransjer er jo fulle av dritt" eller "alle mennesker er onde..". Man får gjøre noe der man kan.

Tonny: Det virket som om du ga en absolutt regel for hvordan man skal ta opp slike saker ("Gå til regjeringen og få dem til å endre lovverket") her på WF. Hvis det bare var en generell oppfordring til å tenke større er jeg selvfølgelig enig. Men selv om man tenker større går det ikke an å frata enkeltindividet ansvar for egne handlinger. Etikk og moral kan ikke alltid lovreguleres heller men koker ned til hva du og jeg kan stå inne for og synes er akseptabelt.
 

testdriver

Ha det bra..
Han har full mulighet til å komme med et tilsvar, og forsvare egen bransje/forretning med dokumentasjon på at varene er produsert under noenlunde akseptable forhold.

Så langt har han ikke vist noen vilje til å tilbakevise noe som helst, og det forteller etter mitt syn ganske mye.

Så her er man skyldig til det motsatte er bevist? Når ble det normal praksis at bevisbyrden ligger på den som blir beskyldt for noe?

Ærlig talt, folkens! Ta dere sammen.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Så her er man skyldig til det motsatte er bevist? Når ble det normal praksis at bevisbyrden ligger på den som blir beskyldt for noe?

Ærlig talt, folkens! Ta dere sammen.

Ja, etter den medieoppmerksomheten vi har sett den siste tiden vil jeg påstå at bevisbyrden ligger på selger. Og det burde jo, dersom skikkelige forhold for dyra var et tema for selger, vært en smal sak å fortelle om hvilke tiltak han har truffet for å sikre god dyrevelferd.

Men jeg tror ikke dyrevelferd hverken er eller har vært et tema, dessverre. Og det forteller utvilsomt sitt.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, etter den medieoppmerksomheten vi har sett den siste tiden vil jeg påstå at bevisbyrden ligger på selger.

Det er en rar form for justis du utviser.
Bare man får nok medieoppmerksomhet rundt noe så er det greit at man skyver bevisbyrden over på enkeltaktører og den ankalgede altså?
Vel, profilnett selger jo websider (og har hatt mye oppmerksomhet her på wenforumet), det samme gjør jo du, så om jeg startet en tråd her på WF hvor jeg hadde anklaget deg for å drive i en skitten bransje hvor du sikkert svindlet dine kunder hadde det vært helt greit?
Ok, du hadde sikkert tatt til motmæle, og kanskje også lagt frem beviser på at du ikke driver med svindel, men tråden ville for alltid ligget høyt i google, og det første evt. kunder hos deg ville lest var mine anklager først i tråden.

Det er greit å vite hva man kan gjøre .. :rolleyes:
 
Topp