Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TIL HELVETE MED KLARNA!

Johan

Medlem
Jeg må blåse ut litt frustrasjon for Klarna må ha verdens dårliste kundeservice, i tillegg til å ta seg drøyt betalt.

Jeg har Klarna Checkout på nettbutikken min. For andre gang på 3 måneder opplever jeg at de stenger betalingsløsningen fordi jeg, i henhold til deres påstander ikke svarer på henvendelser fra dem. Deres argument er at det står i avtalen med dem at de kan kanslerer avtalen dersom de ikke får tak i meg.

Får de ikke tak i meg sier de. Dette vil jeg ha dokumentasjon på.
  • Jeg ber om kopi av telefonloggen deres. Får jeg det? NEI!
  • Ligger det ubesvarte anrop på min telefonlogg som kan stamme fra Klarna? NEI?
  • Har noen fra Klarna lagt igjen beskjed på min telefonsvarer? NEI!
  • Jeg ber om kopi av epostloggen deres. Får jeg det? NEI!
  • Jeg ber om navnet på den som angivelig skal ha ringt eller mailet med. Får jeg det? NEI!
  • Får jeg vite hva som er så viktig at de på død og liv må ha tak i meg? NEI! Det er sikkert ikke for å si gratulerer med dagen, kondolerer med en eller annens bortgang eller sjekke om jeg er død.
Har jeg hatt epostkorrespondanse med klarna om andre ting frem til de stenget betlaingsløsningen? JA! Hadde de tatt seg bryet med å sjekke ville de sett at jeg har har en rekke eposter om ulike kundeforhold, men ingen om at de på død og liv må ha tak i meg ellers stenger de betalingsløsningen.

Har jeg hatt telefonsamtaler med Klarna? JA!. Hadde de tatt seg bryet med å sjekke ville de ha sett at jeg har hatt en del samtaler med dem i det siste, men ingen om at de på død og liv må ha tak i meg ellers stenger de betalingsløsningen.

Er det null trafikk i butikken min? NEI. Her er det daglig salg så det kan jo ikke være fordi de tror at butikken har opphørt at de gjør som de gjør

Alt dette vitner om fullstendig mangel på rutiner.

Hun jeg snakket med første gang i dag viste absolutt ingen forståelse for min situasjon. Hun var til og med frekk i kjeften. Hun skulle få noe til å ringe tilbake sa hun. Tror dere noen ringte? NEI. Så jeg ringte tilbake etter en time. Da traff jeg en hyggelig kar som het Morten. Han vise forståelse for min situasjon men kunne dessverre ikke gjøre noe. Men han skulle få noen til å se på saken og få dem til å ringe tilbake. Dette er nå over 5 timer siden. Har noen ringt? NEI! Man skulle tro at de ville prioritere et problem der kundene ikke får handlet. Det er tross alt det de lever av, men NEI

Dette er som sagt andre gang på 3 måneder at noe slik skjer. Har jeg fått noen form for kompensasjon som plaster på såret, jeg taper tross alt penger hver time butikken er nede. NULL kompensasjon.

Har jeg fått noe som likner på en uforbeholden unskyldning? NEI!

TIL HELVETE MED KLARNA SIER JEG BARE.
Ingen tvil om at dette selskapet trenger konkurranse på en god check out løsning. Noen som har noen gode alternativ?

Blir glad dersom dette spres til flest mulig.

Tar en utskrift av dette og sender til sjefen i Klarne Noreg i morgen
 

Stoppet

Banned
Bruker Bambora og er godt fornøyd med både løsningen, kundeservice og pris. Blir bra når de også får faktura.
 

KIA

Medlem
Stripe er meget enkelt og rimelig. Det trenger SSL som er enkelt å kjøpe sertifikatet fra webhotel. Uansett om du bruker Stripe eller ikke, bør et e-commerce nettsted ha SSL. Nettsteder med SSL bli rangert bedre i søkemaskiner resultater.

Hva er egentlig poenger med dyre klarna?
 

peterpan

Medlem
Stripe er meget enkelt og rimelig. Det trenger SSL som er enkelt å kjøpe sertifikatet fra webhotel. Uansett om du bruker Stripe eller ikke, bør et e-commerce nettsted ha SSL. Nettsteder med SSL bli rangert bedre i søkemaskiner resultater.

Hva er egentlig poenger med dyre klarna?

SSL er et must egentlig og det tar vel knapt 5 minutter å sette det opp, så jeg kan ikke skjønne at noen lar være å ha dette. Om noen trenger guide til hvordan man installerer gratis SSL så er det bare å titte i min signatur.
 

Bjørn

Domenespekulant
Blir som jeg skrev tidligere om Klarna Inkasso - håpløs kundeservice! De bør skjerpe seg radikalt!
 

Marius_J

Social Engineer
SSL er et must egentlig og det tar vel knapt 5 minutter å sette det opp, så jeg kan ikke skjønne at noen lar være å ha dette. Om noen trenger guide til hvordan man installerer gratis SSL så er det bare å titte i min signatur.

Tja. Guiden din er vel til Ubuntu?
Denne er bedre: https://certbot.eff.org/

Litt off topic.

Klarna er et firma jeg ikke har så mye til overs for selv :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Her var det mest off-topic, ser jeg. Hadde det ikke vært mulig å holde seg til topic - as is Klarna?
Men slik er vel et forum/en diskusjon, in the end ender vi nok opp å diskutere innvandring, Listhaug og nazismen slik som i Nettavisens kommentarfelt :p
 

Stoppet

Banned
Her var det mest off-topic, ser jeg. Hadde det ikke vært mulig å holde seg til topic - as is Klarna?
Men slik er vel et forum/en diskusjon, in the end ender vi nok opp å diskutere innvandring, Listhaug og nazismen slik som i Nettavisens kommentarfelt :p

Kanskje den mest off-topic kommentaren til nå? En som er så erfaren som deg burde kanskje startet en ny tråd og tatt opp dette problemet? :p
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kanskje den mest off-topic kommentaren til nå? En som er så erfaren som deg burde kanskje startet en ny tråd og tatt opp dette problemet? :p

Totalt enig. Overså nemlig at TS ikke bare ville komme med guffe mot Klarna, men også spurte etter alternativer. Mea culpa!
 

Johan

Medlem
Må berømme Klarnes reaksjon. Mindre enn en time etter at innlegget var postet hadde jeg fått en mail av Erik Kulterud, daglig leder i Klarna Norge. Han dro i de rette trådene og alt ble fikset raskt. Han lokaliserte også årsaken til problemet og endrer forhåpentligvis deres rutiner. Når tabben først var gjort var det god oppfølging og god kundeservice.
 

KIA

Medlem
Må berømme Klarnes reaksjon. Mindre enn en time etter at innlegget var postet hadde jeg fått en mail av Erik Kulterud, daglig leder i Klarna Norge. Han dro i de rette trådene og alt ble fikset raskt. Han lokaliserte også årsaken til problemet og endrer forhåpentligvis deres rutiner. Når tabben først var gjort var det god oppfølging og god kundeservice.
Dette er typisk for slik firmaer. Man er nødt til å gjøre slik aksjon, så de blir våknet.
 
Topp