Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på iPhone App

X

xzhat

Guest
Hei,
Jeg har utviklet en iphone app som heter "iNærheten". Den finner nærmeste dagligvarebutikker, minibanker og kinoer basert på gps posisjon og åpningstider. Du kan også se kinoprogrammet ved å trykke på en kino. Til uka kommer også badeplasser med badetemperaturer.
Den er i praksis 100% webapp, men pakket den inn som app for å kunne distribuere den via appstore(markedsføring). Databasen dekker foreløpig Oslo og Akershus.

Screenshots: http://itunes.apple.com/us/app/id371118377?mt=8

Hvis du har iphone ville jeg satt pris på om du testet den og ga meg tilbakemeldinger på hva som kan forbedres:)
 

skogtrollet

Medlem
Wow kult. Jeg har ikke mulighet til å prøve det, men dette virker skikkelig lovende ut. Håper du blir litt rik av det :)
 
X

xzhat

Guest
Takk:) Vi får se etterhvert, skal få den over på Android snart og.
 
X

xzhat

Guest
Nå kan du finne nærmeste badeplasser med badetemperatur i Oslo:)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Virker som en veldig bra app dette her, men den hjelper meg lite siden jeg bor i Porsgrunn. ;)

Tar det mye tid å utvide databasen?

Hadde lett betalt 20kr f.eks om den dekket mye mer, evt kunne den kostet 6kr eller 11kr og gitt brukeren mulighet til å oppdatere databasen selv om det ikke er altfor vanskelig.
 
X

xzhat

Guest
Jeg har dialog med Rema 1000 og Coop per dags dato.
Rema har gitt meg en komplett oversikt, så de blir nok implementert for hele Norge om ikke alt for lenge. Coop har ikke alle forretningene med åpningstider, vil derfor importere alle som har åpningstider inntil videre. Ønsker ikke å ødelegge selve konseptet med at den filtrerer vekk de som ikke holder åpent nå. Gir en oppdatering her så fort det skjer noe:)
 
X

xzhat

Guest
Takk:) REMA 1000 er nå importert for hele Norge.

King-Nothing: Ga deg kanskje ikke et godt nok svar i forhold til pris etc. Ved at appen er gratis blir det lettere å samarbeide med andre, f.eks. om badetemperaturer fra friluftsetaten. Et at premissene dems er at det er gratis for sluttbrukere. Samt at jeg ønsker at flest mulig bruker appen, da jeg på sikt vil gjøre den reklamefinansiert. Det vil komme en funksjon for å rapportere eventuelle feil o.l. rimelig snart.

Har vurdert mulighetene for at brukere kan legge til forretninger, men tror det krever mer enn hva det gir tilbake(moderering o.l.), samt at databasen kan fort bli litt rotete. Målet mitt er at alle store kjeder lager xml-filer som jeg kan lese inn f.eks. 1 gang i uka.
 

Gaasehud

Medlem
Flotte greier, xzchat! :)

Ting jeg liker ved appen:
- Den er gratis. Og synes du bør fortsette med det, selv om du sikkert kunne solgt den for 6, 11 eller 17 kr. Flere som laster ned og du kan tjene mye mer på reklame/sponsing, pluss dette du nevner med friluftsetaten.
- Den er enkel og kjapp. Jeg slipper å trykke meg igjennom en masse ved oppstart og jeg slipper UI både oppe og nede.
- Jækla kult navn. ;)

Forbedringspotensial:
- "iNærheten vil bruke stedet du er nå" kommer to ganger; en gang for appen og en gang for nettstedet. Du bør finne en løsning så man slipper en av disse "advarslene", for de som har slike skrudd på.
- Enkel og greit ikon/splash screen, men kan kanskje sprites opp litt med en god bakgrunn (på begge deler)?
- Fonten på "Laster inn kart..." og infoboblene kan med fordel være Arial/Myriad Pro fremfor den fæle seriff-fonten.
- Savner bittelitt identiteten til appen når den er åpen. Det ligner i grunn et vanlig kart, og man "glemmer å bli glad i" iNærheten, i tillegg til at folk bak skulderen din ikke blir tipset om appen. ;) Dumt å bruke plass til en logo i appen, men en annen måte du kunne løst det på tro?
- Lurer på om labelsene på de to knappene skulle vært en px opp?

My two cents. Lykke til! :)
 
X

xzhat

Guest
mattisaas: takk for positive tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk:)
1. "iNærheten vil bruke stedet du er nå" kommer to ganger; en gang for appen og en gang for nettstedet. Du bør finne en løsning så man slipper en av disse "advarslene", for de som har slike skrudd på.

- Klar over den meldingen, men ser ut til at den kun kommer to ganger første gang du fyrer opp appen. Så det er ikke noe jeg har prioritert veldig.

2. Fonten på "Laster inn kart..." og infoboblene kan med fordel være Arial/Myriad Pro fremfor den fæle seriff-fonten.

- Helt enig, skal se på det i dag:)

3. Savner bittelitt identiteten til appen når den er åpen. Det ligner i grunn et vanlig kart, og man "glemmer å bli glad i" iNærheten, i tillegg til at folk bak skulderen din ikke blir tipset om appen. Dumt å bruke plass til en logo i appen, men en annen måte du kunne løst det på tro?

- Tror jeg forstod deg sånn halvveis, kunne du utdypt litt mer om den identitet tanken?

4. Lurer på om labelsene på de to knappene skulle vært en px opp?
- Så sant, så sant! :)
 

Gaasehud

Medlem
Jepp, beskjedene var bare første gang, gitt. Det var da lite arbeid som skulle til for å fikse det problemet, hehe. :)

Ta en titt på f.eks. Yr.no eller Trafikanten, som er litt i samme stil som din app. De har klart å lure inn logoen sin i appen, på en eller annen måte. Det er noe slikt jeg hadde likt i iNærheten. Ellers kan det ligne veldig på Kart-appen for iPhone, veldig anonymt. Dårlig forklart, om jeg kommer på noe mer forståelig sier jeg i fra. ;)
 
X

xzhat

Guest
mattisaas: Fått gjort noen forbedringer i hvertfall:)
- Fylt igjen 1px glippen
- Laget en tilbakemelding knapp, med mulighet for å legge ved din posisjon om ønskelig.(Butikken vises feil på kartet f.eks.).
- Spritet opp "Laster inn kart..." med Arial-font, hjalp en del det:)
 

hohohoo

Medlem
Har ikke Iphone, så får ikke testet applikasjonen, men det virker jo som en god ide når man ser tilbameldingene her :)

Nuvel, min kommentar gjelder å la brukerne oppdatere basen med butikker, etc. Tror du ikke selvjustisen blandt brukerne ville ført til at innformasjonen ble så godt som korrekt? Spesielt om det er mulig å endre, f.eks åpningsider, og ikke bare legge til. Det er jo blitt ganske vanlig at vi gjør jobben for andre ;-) f.eks legge annonser på finn, bestille reiser på nett, gjøre alle banktjenestene selv.

Sitter med et prosjekt på tegneblokka, som har den samme utfordringen. Ekstremt mye data som skal inn for å bli 100%, så nesten avhengig av brukerne. Mulig det blir en avsporing, men har noen erfaringer med å la brukerne vedlikeholde data i en app eller på web?
 
X

xzhat

Guest
hohohoo: Foreløpig satser jeg på xml-feeder fra de som ønsker å være tilgjengelig i databasen. Samt muligheten for brukerene å rapportere eventuelle feil. Så får vi se hvordan det går. Eventuelt får man gjøre en kombinasjon av alt.
 
Topp