Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på kredittkortside

Erlend

Medlem
HAha, morsom du SPeca. Du vet at plasseringen til Kredittkortguiden.com ikke er fortjent i forhold til hvordan Google fungerer nå?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva angår kredittkort, og det som skal ranke på kredittkort, så burde alle ha gjort noe slikt design som kredittkortet.com

Kredittkort - sammenlign og finn beste kredittkort

Hvis man har sett på den siden der en gang, så er det svært få andre kredittkortsider i landet som har noe å stille opp med. Det må isåfall være KredittkortGuiden.com | ForbrukslÃ¥n og Kredittkort og Kredittkort - Sammenligning av de beste kredittkortene i Norge

Resten er jo bare blogger, ikke noen med særlig sammenligning. Jeg skjønner ikke at det er mulig å tenke blogg når man skal sammenligne kredittkort. Selv ville jeg hatt en tydelig analysedel, og en tydelig bloggdel. Analysedelen på root av siden, mens bloggen på f.eks domene.com/blog.

Hva med denne: Kredittkort | KredittkortGuiden.net ?
 

Speca

Medlem
HAha, morsom du SPeca. Du vet at plasseringen til Kredittkortguiden.com ikke er fortjent i forhold til hvordan Google fungerer nå?

Plassering? Jeg bryr meg overhodet ikke om plasseringen i google her. Poenget var sider som har en slik oversikt, noe som vil gi brukeren raskere informasjon, og dermed også høyere CTR, i motsetning til, når brukeren aktivt må søke på din side for å finne frem.

Glem heller ikke å poste rente og kostnad.

Dag Frogner skrev:
Hva med denne: Kredittkort | KredittkortGuiden.net ?
Meget fin oversikt. Dog, bloggen er bare oversikt over artiklene i omtalen. Jeg ville ha postet artikler her om kredittkort, altså ikke omtaler, men om hvordan man bruker kredittkort, hvordan man skal unngå svindel, nyheter om kredittkort, altså alt som omhandler ett kredittkort.

Gjør man det på en slik måte, i tillegg til SEO, så kan jeg vanskelig se hvordan man ikke skal komme topp 3 på kredittkort i Norge. Jeg synes det er underlig at de som ligger på topp 5, ikke gjør mer for å fortsette å ligge der. Forandringer vil skje her, ettersom google skal ranke bedre på aktive enn passive sider i fremtiden.

OT:Jeg var på vei, men etter outsourcing av SEO i fjor høst, så havnet jeg dessverre i klisteret hos Akismet, samtidig som ikke google likte de 3000 nye linkene fra wordpress.com. Det var ikke det jeg betalte for, dette var en uannonsert bonus fordi jeg hadde bestilt 3 pakker til 3 forskjellige domener, og samtlige sider ble satt godt ned i klisteret hos akismet og project honeypot. Jeg kan si at jeg likte det like lite som Google, jeg lå topp 20 på kredittkort etter 2 uker jobbing, og i dag oppdaget jeg tilfeldigvis at jeg var tilbake på topp 100 for første gang på ett halvt år.

Tonny Kluften skrev:
Hva med denne her? Kredittkort:mad:
Det er godt du har humor. Prakteksempel på hvordan man skal gjøre hvis man rett og slett ikke ønsker å tjene penger på jobben man gjør... For dere som er i den kategorien, så kan dere bare si i fra. Jeg trenger folk til å gjøre noen enkle oppgaver for meg jeg:D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Meget fin oversikt. Dog, bloggen er bare oversikt over artiklene i omtalen. Jeg ville ha postet artikler her om kredittkort, altså ikke omtaler, men om hvordan man bruker kredittkort, hvordan man skal unngå svindel, nyheter om kredittkort, altså alt som omhandler ett kredittkort.

Litt artig at du syntes denne oversikten var fin, men overså Kredittkort - Forbrukslån - Sparetips | Finn Ditt Kredittkort.com (som nå ligger på #2 på "kredittkort", jeg antok at du fant de andre sidene ved å søke) hvor jeg har den samme tabellen, OG mange gode bloggposter. :)

Og ja, artikler kommer også på Kredittkortguiden.net, jeg har 20 stk som skal ut om ikke så lenge...
 

Erlend

Medlem
Skjønner heller ikke hva Speca babler om. Jeg synes siden til Dag Frogner er svært god, og kan ikke ane hvorfor den siden du lenker til skal være så mye bedre. Kan du forklare det??
 

Speca

Medlem
Litt artig at du syntes denne oversikten var fin, men overså Kredittkort - Forbrukslån - Sparetips | Finn Ditt Kredittkort.com (som nå ligger på #2 på "kredittkort", jeg antok at du fant de andre sidene ved å søke) hvor jeg har den samme tabellen, OG mange gode bloggposter. :)

Og ja, artikler kommer også på Kredittkortguiden.net, jeg har 20 stk som skal ut om ikke så lenge...

Forskjellen var at jeg var innlogget. Og ettersom jeg har holdt på i denne nisjen selv, så stemmer ikke plasseringene i det hele tatt. De blir bl.a. veid etter hvor mange ganger jeg har trykket på linkene. Jeg bruker vanligvis IE til friske søk.

Forskjellen mellom de to er dog at på den nye siden, så ligger tabellen på forsiden. På finn ditt kredittkort, så må man selv lete etter den, og med 2 elementer(sammenlign kredittkort og kredittkortguiden) som kunne ha vært den tabellen i meny 1, samt ett element(kredittkort) i meny 2,så er det litt knotete å finne den. Om man ikke vet den er der, så har du sannsynligvis altfor mye informasjon tilgjengelig til at det blir en veldig god CTR. Hadde du hatt en tabell her også, så er jeg 100% sikker på at du ville fått en større inntjening og ikke minst lavere bounce rate.
 

Speca

Medlem
Skjønner heller ikke hva Speca babler om. Jeg synes siden til Dag Frogner er svært god, og kan ikke ane hvorfor den siden du lenker til skal være så mye bedre. Kan du forklare det??

Det har jeg forklart i forrige innlegg. (Jada, er klar over at jeg har postet etter deg.)

Husk at du alltid skal lage en profil for hvordan brukeren opptrer. Mange som søker kredittkort, sliter med økonomien, og vil finne frem raskt, fremfor å finlese alt om kredittkort. Hovedårsaken til at man kjører en blogg er for at siden er aktiv, ikke at den som søker etter kredittkortet skal lese om det. Da er brukervennlighet svært viktig. Finn ditt kredittkort har altfor mye informasjon, og brukeren blir blind.

Kredittkortet.com er uten tvil den beste siden for kredittkort i Norge. Personen som har lagd den siden har dog gjort en feil, og det er at tabellen ikke er synlig "over the fold", hvis man holder på i lavere oppløsninger. Nå som jeg sitter på 1920x1080, så ser jeg den så vidt. Tabellen med oversikt bør være det første brukeren setter øynene sine på.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Siden Erlend er aktiv i OT-praten selv, håper jeg det går greit at vi fortsetter. :D

Speca: Joda, jeg kunne sikkert lagt inn tabellen på hovedsiden, men nettsiden rangerer nå meget bra og jeg er redd for å ødelegge noe om jeg gjør for store endringer.

Jeg har ikke sjangs til å legge den inn med sidebar, fordi det blir for liten plass, men jeg kunne jo evt laget en "light"-versjon hvor jeg dropper noen av egenskapene for at den ikke skal bli så bred også kunne denne ligget på toppen med artiklene et stykke under.

Men i såfall er vel det beste å legge inn en kopi av tabellen på forsiden, og la den andre ligge der den ligger (siden jeg også har bygget linker til tabellen) slik at jeg ihvertfall ikke fjerner ting eller videresender rundt omkring på siden?
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Det har jeg forklart i forrige innlegg. (Jada, er klar over at jeg har postet etter deg.)

Husk at du alltid skal lage en profil for hvordan brukeren opptrer. Mange som søker kredittkort, sliter med økonomien, og vil finne frem raskt, fremfor å finlese alt om kredittkort. Hovedårsaken til at man kjører en blogg er for at siden er aktiv, ikke at den som søker etter kredittkortet skal lese om det. Da er brukervennlighet svært viktig. Finn ditt kredittkort har altfor mye informasjon, og brukeren blir blind.

Kredittkortet.com er uten tvil den beste siden for kredittkort i Norge. Personen som har lagd den siden har dog gjort en feil, og det er at tabellen ikke er synlig "over the fold", hvis man holder på i lavere oppløsninger. Nå som jeg sitter på 1920x1080, så ser jeg den så vidt. Tabellen med oversikt bør være det første brukeren setter øynene sine på.

Her er det forskjellige meninger du. Det du mener er ingen fasit, og heller ikke det jeg eller Dag mener. Hva vanlige folk tenker er jo det som er viktigst!
 

Erlend

Medlem
Siden Erlend er aktiv i OT-praten selv, håper jeg det går greit at vi fortsetter. :D

Speca: Joda, jeg kunne sikkert lagt inn tabellen på hovedsiden, men nettsiden rangerer nå meget bra og jeg er redd for å ødelegge noe om jeg gjør for store endringer.

Jeg har ikke sjangs til å legge den inn med sidebar, fordi det blir for liten plass, men jeg kunne jo evt laget en "light"-versjon hvor jeg dropper noen av egenskapene for at den ikke skal bli så bred også kunne denne ligget på toppen med artiklene et stykke under.

Men i såfall er vel det beste å legge inn en kopi av tabellen på forsiden, og la den andre ligge der den ligger (siden jeg også har bygget linker til tabellen) slik at jeg ihvertfall ikke fjerner ting eller videresender rundt omkring på siden?
Bare flott med litt OT :p
 
Topp