Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding På Logo

annettelode

Medlem
Logo

Tror det håret kommer til å falle i grumsefella... hvis du vil ha hår, prøv å lage færre og tykkere lokker, da vil de funke bedre, evt kan du ha noen FÅ tynne "hårstrå", men ikke så mange, for de vil bare bli grått grums på avstand/i små størrelser.

Og som jeg har nevnt tidligere - i forbindelse med den "sjokoladelogoen" - ikke bare gjør ting, ha en grunn for dem, en motivasjon. Spesielt hvis du skal endre på fonten... og det jeg lurer på da er selvsagt - hvorfor har du gjort det greiene der med Ø'en? ;)

Det er flere grunner til dette, en ting er at gjennomtenkte og velbegrunnede valg vanligvis gir et bedre resultat, men det er også en kjempefordel både når du skal presentere det for kunden (evt læreren). De kommer helt garantert til å spørre "hvorfor har du gjort sånn med Ø'en, og da er det veldig viktig å kunne gi et bra svar. Det beste er selvagt om du klarer å gjøre det så tydelig at man ikke trenger å spørre, men hvis det ikke er så tydelig er det et kjempepluss å kunne gi et BRA og velbegrunnet svar. Gjennomtenkte valg gjør også faren mindre for å dukke opp i sånne samlinger som dette ;) Top 15 Worst Logo FAILS Ever | Bored Panda

Ser du at det ser ut som det er større mellomrom mellom ø og r enn mellom de andre bokstavene? Der bør du knipe inn litt, egentlig ganske mye. Det kan ofte være "korrekt" avstand mellom forskjellige tegn, altså at det er matematisk korrekt (men på ø-r her tror jeg ikke engang det er det), men det du er ute etter er at det skal være OPTISK korrekt, det skal føles/oppfattes som om det er like mye luft mellom bokstavene.

Ja jeg og satt og så på ø'en som var helt utav posisjon i forhold til resten.Fikk ordnet det i dag.

Med tanke på håret er jeg helt enig.Det blir for mye detaljer i printe ut så jeg er i gang med noe enklere.

Takk for lenken:)
 

annettelode

Medlem
Tror jeg må si at denne var mest morsom..

watermark.php
 

Ole Avranden

utvandret
Det må jobbes litt mer med avstandene i logoen. "Kvernaland" har en relativt bra utligning, men for å pirke litt må det være litt mindre luft mellom "K" og "v", mens mellom "v" og "e" skal det være litt mer.
Det fungerer slik du har det nå, men blir bedre om du fikser på det.

Men "frisør" er sperret for mye. Nå er det større optisk avstand mellom bokstavene i "frisør" enn det er mellom "Kvernaland" og "frisør", hvilket gjør at logoen faller litt fra hverandre og ordet "frisør" blir vanskeligere å oppfatte.

Avstanden mellom "ø" og "r" er også for stor i forhold til avstanden mellom "r" og håret. Men samtidig har du riktig avstand mellom "d" og håret i første linje, så jeg foreslår at du roterer håret noen grader, slik at du beholder avstanden mot første linje og øker den mot andre linje.

Med de endringene vil logoen henge mer sammen.
 

annettelode

Medlem
Logo

Det må jobbes litt mer med avstandene i logoen. "Kvernaland" har en relativt bra utligning, men for å pirke litt må det være litt mindre luft mellom "K" og "v", mens mellom "v" og "e" skal det være litt mer.
Det fungerer slik du har det nå, men blir bedre om du fikser på det.

Men "frisør" er sperret for mye. Nå er det større optisk avstand mellom bokstavene i "frisør" enn det er mellom "Kvernaland" og "frisør", hvilket gjør at logoen faller litt fra hverandre og ordet "frisør" blir vanskeligere å oppfatte.

Avstanden mellom "ø" og "r" er også for stor i forhold til avstanden mellom "r" og håret. Men samtidig har du riktig avstand mellom "d" og håret i første linje, så jeg foreslår at du roterer håret noen grader, slik at du beholder avstanden mot første linje og øker den mot andre linje.

Med de endringene vil logoen henge mer sammen.

Takk for hjelpsom tilbakemelding.Jeg har ikke brukt outlines på teksten i dag og det blir neste steg i morgen slik at jeg får rettet opp litt i det du nevner.

Jeg har tullet litt med frisør og laget avstanden mellom bokstavene større.Skal rette dette også opp og er helt enig at logoen faller litt i fra hverandre.
 
Topp