Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside

Andrei

Medlem
Hei!

Jeg har jobbet med www. FinnRabatt .com en stund. Dette er et hobbyprosjekt jeg har holdt på med. Det er fort gjort å se seg blind når man jobber med noe over lengre tid, så nå ønsker jeg tilbakemelding fra dere som har litt erfaring.

Må også nevne at jeg sliter med å få bakgrunnsbildet til å bli 100% på smarttelefoner og nettbrett. Den blir 100% i forhold til skjermens størrelse, men fordi resten av nettsiden er minimum 940px så blir bakgrunnen mye mindre i forhold til resten av siden. Hadde satt STOR pris på om noen hadde klart å løse det.

Ellers må jeg takke for mye god inspirasjon og kunnskapsrike mennesker her på forumet. Stå på!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nå er dessverre internettlinja mi dritt. Dermed får jeg oppleve hvordan bildet laaangsomt fyller seg, oppmerksomheten min havnet kjapt dit istedenfor til innholdet ditt. Må bildet være der da?
 

Andrei

Medlem
Nå er dessverre internettlinja mi dritt. Dermed får jeg oppleve hvordan bildet laaangsomt fyller seg, oppmerksomheten min havnet kjapt dit istedenfor til innholdet ditt. Må bildet være der da?

Hei, det var synd å høre. Bildet må jo strengt tatt ikke være der, men føler det gjør siden litt penere å se på. I motsetning til om det bare er en hvit eller ensfarget bakgrunn.

Når det er sagt, så er det ikke bakgrunnsbildet som øderlegger for smartelefoner/ipad (ipad gjelder kun "stående"). Det er noe med selve sidens "ramme" (trur jeg..!?). Man kan se det fra PC også, om man gjør nettleser-vinduet ganske lite og scroller seg sidelengs til høyre. Da ser du at menyen og resten av siden, stopper ca 20px for tidlig, selvom det er satt til 100%. Det som er rart, er at den lyseblå linja i footeren faktisk er 100%.

Har forsøkt å løse det, uten hell. Det er jo ikke krise, men hadde satt pris på at det ble riktig.


-Andrei
 

becka

Medlem
Enig i at siden er oversiktlig og fin.
Likte den best uten bakgrunnsbilde. Med hvit bakgrunn kom innholdet tydelig frem, og jeg opplevde siden som seriøs.
Da bildet dukket opp ble jeg ikke bare distrahert, men også litt negativ til hele nettsiden.

Noen skrivefeil:
"Se alle Butikker" -> "Se alle butikker" (toppmenyen)
"Alle Kategorier" -> "Alle kategorier" (bunnmeny)
"Følg oss oss på facebook" -> "Følg oss på Facebook" (bunnmeny)
"Lik oss på facebook" -> "Lik oss på Facebook" (undersidene)
"Din email:" -> "Din e-post:" (kontaktsiden)
"profilert på internett" -> "profilert på Internett" (samarbeidspartnere)
"bånn" -> "bunnen" (samarbeidspartnere x2)

I kontaktskjema bruker du kolon.
I skjema for registrering av rabattkoder bruker du ikke kolon.
Bestem deg :)

Jeg ville gjort noe med søkefeltet slik at man kan skrive inn sitt søkeord uten å først måtte markere og viske ut den teksten ("Søk etter butikknavn...") som allerede er der.

Husk favicon!
 
Sist redigert:

Andrei

Medlem
Tusen takk for alle tilbakemeldinger så langt!

Nå har jeg rettet på skrivefeilene som becka poengterte.

I tillegg har jeg byttet farge på holdover i menyen, gjort kontaktfeltene bredere (xdex). Er usikker på hvorfor favico ikke vises hos deg, Xdex. Den vises her. Det stemmer også at siden ikke er responsive.
 

erlsae

Medlem
Fin side. Oversiktlig. Burde det ikke være mulighet å sende inn rabatter fra bedrifter? Enkeltpersoner vil aldri noen gang komme til å bruke tid på det, men heller bedrifter.

Burde være mulig for bedrifter å annonsere tilbudet sitt der, sett bort fra kontakt-oss siden?

Som allerede nevnt, fiks favicon.

Til slutt, for at en slik side skal få besøkende er det helt avhengig av at du scorer høyt på Google, og at når folk søker feks "Proteinfabrikken rabatt", så kommer din side opp. Må jobbes mye med - SEO!

Keep working, bra hittil!
 

Andrei

Medlem
Takker nok en gang for tilbakemeldingene som har blitt gitt.

Hadde lagt til favicon med 1 linje, nå har jeg oppdatert koden med noen flere linjer så den forhåpentligvis skal vises i flere nettlesere. Håper dere ser den nå!:)

Erlsae, det er mulig å tipse om rabattkoder. Linken til den siden finner man i bunn av siden, hvis det var det du mente?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et lite tips/forslag ang det bakgrunnsbildet - hvis du ender med å beholde det: Du kan kutte størrelsen på det DRAMATISK. Nå er det på nesten 2600x1000 punkter, det er veldig mye større enn det som er meningsfylt, du kan helt sikkert kutte størrelsen til halvparten og bare skalere opp for de som bruker større skjerm enn det. Da vil det bli 1/4 av filstørrelsen, og sidene vil bli VELDIG mye raskere.
 
Topp