Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettsted

Christian

Medlem
Hei,

Vi utvikler i disse dager nettsiden hjem.no boligportal og konstruktive tilbakemeldinger er noe vi kunne satt pris på.

Alt er ikke ferdig enda, og jeg kan nevne et par ting som ikke er helt ferdig:
Logo: Det vil komme en ny logo.
Artikler på forsiden: Akkurat nå er det et elending oppsett av artiklene. Flere artikler og mer logiske plasseringer kommer straks.
Midtre kolonne: Det vil komme mye mer stoff i 320 kolonnen, slik at den blir lengre. Det vil komme etter hvert som vi får lagt ut mer stoff og etter hvert som vi får lansert flere funskjoner.
Toppmeny: Kategorier og subkategorier er ikke helt korrekt satt opp enda.

Funksjoner som kommer på siden: Det kommer mulighet til å legge ut egne blogger, der man kan blogge om oppussingsprosjekter, hageprosjekter osv. Tv, vi vil ha mulighet til å legge ut filmklipp og jobber i dag på blant annet gjør-det-selv videoer. Over nyåret har vi lyst til å komme med håndverker og produktkataloger. Pluss en funksjon til, som vi ikke vil gå ut med før vi har lansert den.

Så, hva synes dere om siden? Hva burde endres? Hva er bra? Noe som kan være lurt å også ha med?

Ærlige innspill hadde vært topp :)
 

zapotek

Medlem
For det første: Kanonbra domenenavn! Verdt en del kroner i seg selv.

Jeg syns ikke artikkeloppsettet på forsida var så ille faktisk. De var godt illustrert med bilder til. Det som er avgjørende for denne sida er hvor ofte dere klarer å oppdatere med gode artikler, samt å ha et aktivt community. (Noe som vil komme om dere oppdaterer ofte med bra innhold).

Lykke til!
 

Christian

Medlem
Takk for det!

Kanskje litt dårlig formulert av meg. Oppsettet i seg selv blir ikke endret på. Vi vil fortsatt kjøre 470x264, 223x125 og 470×176 bilder på forsiden. Men det vil komme mange flere artikler, sånn at det blir mere redaksjonelt mellom annonsene.

Pr i dag kan vi ikke lage egne titler og ingress på forsiden, det er det samme som i artikkelen som vises. Men i neste uke får vi endret på dette. Det gjør at vi kan ha enda bedre titler og kortere ingress til forsiden, uten at det går utover tittel og ingress i selve artikkelen :D

Siden har en redaksjon og blir daglig oppdatert. Det som er en del av utfordringen er jo å begynne å få folk til å bruke forumet. Kanskje noen her har lyst til å begynne å skrive litt i forumet? Hadde vært kult :D

En ting til: Noen som har forslag til forumkategorier?
 

Christian

Medlem
Hvor mange kategorier mener dere vi burde ha i forumet?

Jeg ser fordeler og ulemper med begge deler.

Ta interiør f.eks. Skal vi ha et forum som heter "interiør generelt" der folk kan spørre om tapetvalg, innredningsvalg osv? eller burde vi fjerne "interiør generelt" og heller ha "tapet" og "innredning".

Fordelen med å ha få er jo at da blir det kjappere en del innhold i hver kategori.
Ulempen kan jo være at en generell kategori ikke oppfordrer i særlig grad til å lage nye tråder.

Det ser jo ikke så veldig bra ut med mange kategorier som har få innlegg. Men vi satser jo på å bli store, så kanskje det er greit å ha en del kategorier fra starten av og heller gjøre en bedre jobb med å lage falske brukere som lager poster? :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
ville satt det opp slik at det ble interiør, så når man trykker inn på den kategorien, så får brukeren opp underkategorier. så blir forsiden av forumet litt bedre ;)

Off Topic:
Prøvde å registrere meg på forumet nå, men får ikke aktiviseringseposten.
 

Christian

Medlem
Ikke en dårlig tanke Caper :)

Hmm..Har den ikke havnet som spam heller?

Burde man egentlig ha det slik at man må godta en epost? Kan jo være greit for å forhindre at folk misbruker andres epostadresser, pluss at vi har tenkt å sende ut nyhetsbrev osv etter hvert. Da er det jo viktig at folk bruker eksisterende eposter.

Satan, som jeg spammer min egen post her egentlig :D
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
fikk den nå ser jeg.

Du bør ha aktivisering på epost ja.


Ellers,
Siden ser veldig bra ut:) Holder på å hjelpe en kamerat med å pusse opp leilighet nå, og skal ha meg leilighet/hus om et par år selv, så er veldig greit med en sånn side :) Absolutt noe jeg kommer til å bruke.
 

Christian

Medlem
Takk for det :)

hjem.no boligportal Her ser du et eksempel på en gjør-det-selv artikkel. Kan slike artikler ha nytteverdi for dere? Etter hvert som dere pusser opp og finner ut hva dere kunne trengt hjelp til, kan du gjerne poste det her, sånn at vi får en pekepinn om hvilke gjør-det-selv artikler vi skal lage :)

Kompisen din burde kanskje ta litt bilder osv av prosessen også. Bloggen vår kommer snart opp og i løpet av desember vil vi kjøre en konkurranse der en av bloggerne vinner en kul premie :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
slike artikler har alltid nytteverdi, vi har kommet såpass langt at vi bare har litt maling igjen så er vi ferdige da...

Jeg kan hvertfall titte innom forumet nå og da og si mine meninger:p hehe, er så godt som utdannet tømrer (sluttet på skolen, men har jobbet en del år som det), så husker jo litt enda :p
 

picxx

Well-Known Member
Når det gjelder forumkategorier gjelder 'less is more' på et nystartet forum.
Få forum med flere tråder i ser travlere ut enn mange forum med få tråder.
 
Når det gjelder forumkategorier gjelder 'less is more' på et nystartet forum.
Få forum med flere tråder i ser travlere ut enn mange forum med få tråder.

Hadde tenkt å si det samme, start med få kategorier og utvid etterhvert som behovet melder seg. Og gjør da gjerne som Caper skrev med underforum - noe VGD f.eks kunne hatt god nytte av

Forøvrig likte jeg denne siden veldig godt. Eneste er at jeg er usikker på hvordan det blir når det blir mange annonser der.
 
Den skjønte jeg ikek helt? Hva mener du med når det blir mange annonser der?

Jeg som ikke tenkte noe særlig over hva jeg skrev, dvs jeg burde tenkt meg om en gang til... Sjekket jo kun siden i firefox og der fikk jeg ikke opp en eneste reklame... Sjekket den nå i Explorer også, da fikk jeg selvsagt opp reklamene :)

Synes det var i overkant mye, men spesielt det at det var veldig mange store og dominerende bannere og ikke minst at de fulgte etter hverandre uten redaksjonelt innhold mellom dem ved et par anledninger.
 

Ivellios

Medlem
Synes det var i overkant mye, men spesielt det at det var veldig mange store og dominerende bannere og ikke minst at de fulgte etter hverandre uten redaksjonelt innhold mellom dem ved et par anledninger.

*peker på*

Oppsettet i seg selv blir ikke endret på. Vi vil fortsatt kjøre 470x264, 223x125 og 470×176 bilder på forsiden. Men det vil komme mange flere artikler, sånn at det blir mere redaksjonelt mellom annonsene.

Så dette blir nok bedre med tiden
 

affi

Medlem
Veldig bra side! Fint og rent design.

Tror jeg ville redusert antall annonser en del i starten. Vi har absolutt ingen annonser på vår restaurantguide Oregano.no - Norges Beste Restaurantguide, noe våre brukere har satt stor pris på. Vi kommer til å legge opp annonser etterhvert men har valgt å kjøre det første året helt reklamefritt. Kanskje noe å vurdere?
 
Topp