Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på tetto.no

Tetto

Medlem
I og for seg så er det jo noe galt hvis en så enkel forside tar 1,8 sekunder å laste

Men det tar ikke så lang tid å laste siden. Alle hastighetstestene jeg har kjørt har gitt gode tilbakemeldinger. Google-testen det linkes til lenger opp på siden sier "Your server responded quickly" og gir meg 92 av 100 poeng. Kun slått av google selv blant de sidene jeg testet.

Hvordan jeg kan "eliminate render blocking javascript and css" vet jeg derimot ikke.
 
Sist redigert:

Tetto

Medlem
Det har jeg da også gjort. Anbudsdelen ligger under "oppdrag" og "registrer oppdrag", mens annonsene ligger under "annonser" og "registrer annonser".
 

Olavxxx

Member
Men det tar ikke så lang tid å laste siden. Alle hastighetstestene jeg har kjørt har gitt gode tilbakemeldinger. Google-testen det linkes til lenger opp på siden sier "Your server responded quickly" og gir meg 92 av 100 poeng. Kun slått av google selv blant de sidene jeg testet.

Hvordan jeg kan "eliminate render blocking javascript and css" vet jeg derimot ikke.

Du kan flytte det som flyttes kan, rett før </body>..
Det du må ha i header, kan du putte på defer ( HTML script defer Attribute ) og man har async ( HTML script async Attribute )

Når det er sagt, så vil ikke eldre nettlesere (og IE) skjønne dette så bra.
Man kan derfor trikse det til på diverse måter..

bla.a. eksempel her:
Load javascript async, then check DOM loaded before executing callback - Stack Overflow

Eller, når du er inne på pagespeed, kan du klikke deg videre:
https://developers.google.com/speed/docs/insights/BlockingJS

Alt lar seg ikke optimalisere 100% altså ;) Men pagespeed har altså optimalisert siden din! Det er derfor den vet hvor mye du kan spare på .min , på lossless komprimering av bilder, etc. (den kjører dine ressursser gjennom flere funksjoner).

Når det er sagt, har jeg et annet "gratis" tips:
Dette tipset er også for å omgå http1/1 begrensningene (sanntidslasting som blokkerer ressurser):

Om du lager din egen CDN, vil den kunne laste ressurser fra din CDN.
Dvs du lager ikke en skikkelig CDN da ;) Men om du har kontroll over underdomener, kan du peke feks:

bilder.tetto.no til public_html/bilder
css.tetto.no til public_html/css
js.tetto.no til public_html/js

Du bør ikke ha mer enn 3-4 stk maksimalt (du laster jo små ressursser).
Årsaken er at den negative tingen er navneoppslag. Krysningspunktet for små filer ligger altså på maksimalt 4 CDN-er.

Fremdeles bør du selvsagt flytte mest mulig JS ned til lukkebody, eller få asynkron lasting av ressursser. DEFER og ASYNC attributter i selve script taggen har ikke så mye for seg, da de dårilgste nettleserne ikke skjønner hva det er for noe.

PS dette er ikke "skikkelig" CDN altså, det er bare et triks for å omgå http1/1 protokollens svakhet.
 

Tetto

Medlem
Takk for tilbakemelding.

Her var det mye å se på, men vil det ha noe særlig effekt? Jeg tror nok jeg først og fremst må fokusere på å få besøkende til siden, for så å komme tilbake til dette senere. Og jeg trodde ikke det var noe galt i å bruke PHP-kode i JS-funksjoner?

Er det noe du ville endret på designmessig?
 
Topp