Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tips for økt salg i nyoppstartet nettbutikk.

YngveB

Medlem
Første årene er de vanskeligste for butikker & nettbutikker. Skaff deg et navn. Referanser kunder er kanskje de beste iforhold til en start. Blogg? Send ved noe samples til kundene. Lag noe action. SEO er vel også noe å se på.

Skaff NETS/DIBS og eller klarna. Paypal skremmer den vanlige nettsurferen i gata.
 

AnneB

Medlem
Høy aktivitet på Forum kan være gull verdt.

Godt innhold i bloggen og på facebook som gjør det interessant å stikke innom. Ikke bare tilbud og salgsrelatert materiale, men også relevante tips om det som dine kunder er interessert i.

Lag BlogCandy eller konkurranser i bloggen og på nettsiden for å få de rette folka til å "snakke" om deg på egne blogger og på Facebook.
Tålmodighet og fortsatt jobbing... Sørg for at sidene "lever" og oppdateres ofte.
Ingenting av det ovennevnte koster deg noe annet enn jobbing, men det koster mye tid.

Av betalte kanaler har jeg best erfaring med Google Adwords.

Ellers er betalingsalternativer også et must. Jeg anbefaler Nets og Klarna.
 

Kmf

New Member
Takk for alle svar, her er det mange gode råd å få med seg! jeg ser at jeg må fortsette min aktivitet i bloggforum, egen blogg osv . Som du sier AnneB: Det er tidkrevende, men jeg er nå en skriveglad person......
Jeg har nok også konkludert med at flere betalingsløsninger er et must, særlig når trafikken (forhåpentligvis) øker.
Jeg tenker også at jeg muligens bør utvide utvalget av produkter i butikken. Siden jeg er nyoppstartet har jeg tenkt å bygge meg opp etter hvert, men bør kanskje ha flere produkter , uten nødvendigvis så mange av hver på lager...??? Har i dag 85 ulike produkt innenfor 6 grupper.
 

mmmmhmhm

New Member
litt info og hjelp til deg

1. Begynn å bruk Website Optimiser fra google.com

https://accounts.google.com/Service...e=no-ww-et-b2bfooter_bsolutions&lp=1&hl=en-GB

2. add nettstedet ditt til google index(dette gjør slik at du får siden din inn i google search raskere da google bruker mye lengre tid til å legge inn siden din vist de må gjøre det), den finner du her:

Website Owner ? Submit your content ? Google

3. Alle geeks skriker og gnåler over at meta keywords ikke fungere lengre, bullshit. Min kompis solgte håndmalte malerier og black design interiør.. som mange andre gjør her i norge.
Han lå som nummer 2 på google når man søkte på black design og på første siden på håndmalte malerier, abstrakt maleri osv osv, med å bruke header på websiden korrekt og meta keywords.

Anbefaler deg til å lese deg opp på dette og det er bare å google seg fram til slik informasjon.

du bør også adde siden din hos bing.no
Bing - Send området til Bing




For litt over en uke siden satte jeg min nettbutikk i drift. Men kundene uteblir, har bare hatt et par salg- og det innenfor bekjentskapskrets:rolleyes:
Jeg klør meg i hodet over hva som kan gjøres bedre,- eller om jeg rett og slett må være tålmodig. Litt om butikken:

Jeg er i en bransje med hard konkurranse,- hundeutstyr.
Jeg har fast, lav frakt. Rimelig lav pris. produkter av god kvalitet.
MEN: Mine kunder kan kun betale med pay pal,- burde jeg ha integrert Klarna?

Jeg har levert løpesedler i hjemkommunen min, lapper på butikker, skal annonsere i lokalaviser, er aktiv i forumer der jeg lurer inn linken min, har hjemmeside, blogg og facebookside. Gode åpningstilbud.
Jeg har ført meg opp i diverse nettkataloger, har annonse på Finn(ikke bedriftsavtale) bruker siden 24nettbutikk som er rimelig ryddig og har gode løsninger- vil jeg tro. Jeg ønsker ikke å bruke tusenvis på nettannonser/google adwords osv.

Er det normalt med startproblemer, eller har jeg glemt noe vesentlig?

Jeg skulle gjerne ha lagt til en link til siden her,- men vil ikke at dette skal bli søkeresultatet om noen vil besøke butikken...:eek:

KJEMPEGLAD for tips!
 

Tonny Kluften

Administrator
3. Alle geeks skriker og gnåler over at meta keywords ikke fungere lengre, bullshit. Min kompis solgte håndmalte malerier og black design interiør.. som mange andre gjør her i norge.
Han lå som nummer 2 på google når man søkte på black design og på første siden på håndmalte malerier, abstrakt maleri osv osv, med å bruke header på websiden korrekt og meta keywords.

Flaks for kameraten din at han ikke hadde lest denne da, Official Google Webmaster Central Blog: Google does not use the keywords meta tag in web ranking
 

HPF

Medlem
MEN: Mine kunder kan kun betale med pay pal,- burde jeg ha integrert Klarna?
Betalingsformer – Fem på topp listen (basert på bruk i februar måned)

For egen del synes jeg nettsider med kun Paypal virker litt useriøse.

Jeg ønsker ikke å bruke tusenvis på nettannonser/google adwords osv.
Driver du nettbutikk og ikke synes i Google har du butikken din i en mørk bakgate, ingen ser deg. Butikken din skal være rimlig unik om munn-til-munn metoden skal fungere.

Er det normalt med startproblemer, eller har jeg glemt noe vesentlig?
Det er normalt.
 

HPF

Medlem
Jeg tenker også at jeg muligens bør utvide utvalget av produkter i butikken. Siden jeg er nyoppstartet har jeg tenkt å bygge meg opp etter hvert, men bør kanskje ha flere produkter , uten nødvendigvis så mange av hver på lager...??? Har i dag 85 ulike produkt innenfor 6 grupper.
Jeg liker godt utvalg og raske leveringer. Kundene mine gjør det samme og antagligvis gjør kundene dine det også.

Blir du Norges beste nettbutikk for hund (best utvalg og god service, ikke nødvendigvis lavest priser) og du har varene på lager (sender kunde samme dag) så tror jeg du har bedre sjanser til å lykkes enn om du satser bredere (katt/hest/fulg etc) og med mindre utvalg i hver kategori.

Tøft blir det nok for deg uansett, dyrebutikker på nett finnes det allerede flere av.
 

Kmf

New Member
Takk for svar og tips!

Flere er tydeligvis helt klare på at man bør ha flere betalingsalternativer utenom Pay Pal. Jeg må nok bare innse at slik er det,- selv om jeg ærlig talt ikke ser forskjellen på å betale via Pay Pal og via Dibs, Nets osv. Man bruker jo ulike typer kort ved Pay Pal også, trenger ikke opprette konto, største problemet er kanskje at dette er en "ny" type betaling for flere kunder.
Nei, jeg skal ikke utvide til flere dyregrupper, jeg holder meg til området der jeg har størst kompetanse.
Rask levering er viktig, ja. Jeg tenker at lav fraktpris er like viktig,og at kunden vet hva han må betale i frakt før han begynner å handle.
Om prisen på varen er høy, og fraktprisen er høy, da forsvinner gjerne motivasjonen for å handle på nett,- i min butikk. Selv blir jeg rett og slett sur om jeg kommer til betaling og det plutselig dukker opp høy frakt og andre gebyrer som man ikke har forutsett. Er det flere som tenker slik? Dermed blir det til at jeg subsidierer en del frakt for kundene....
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ranking nei, men jo mer ord google finner med ordet som blir søkt på inni en webside jo høyrere rangering får man, med også å bruke header 1 header 2 header 2 ect osv gir dette også utslag mot google.

Google ser hva som er *innholdet*, og det er det de bryr seg om, ikke meta keywords. Hvis du ikke tror på det, les det Tonny linka til en gang til. Hvis du fremdeles ikke tror på det, så er det synd for deg. Og ranking = rangering.
 

mindcrime

Medlem
Jobb med relevante linker inn til nettsiden... fra startsider... kataloger... folk som blogger om hunder... lag din egen blogg... facebook... venner med egne websider, det gir litt trafikk og litt link juice som kommer godt med mht. google.
Du kan kaste så mye penger du vil på annonser, men når du slutter å annonsere, forsvinner en stor del av effekten. (nesten alt)
En god linkestruktur i bunnen, som sender både trafikk og hjelper med google, er gull verdt.

Jeg skal ikke gi meg ut på hvordan du bør sette opp siden så google liker den, det er tydeligvis nok av de som kan det ;-)

Ha et alternativ til paypal, om du syntes klarna eller VISA/Mastercard er for kostbart omfattende, tilby postoppkrav, frem til du mener du har "råd" til å gå for andre løsninger.
 

Beergear.no

Medlem
Mange gode råd, men postoppkrav hadde jeg vært forsiktig med.
Når vi sluttet med det tapte vi op i mot 3000 pr mnd på uavhentede pakker.
Måtte betale porto begge veier når kunden ikke hentet pakken...
 
Topp