Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tips for økt salg i nyoppstartet nettbutikk.

Kmf

New Member
Takker igjen for gode tips!
Jeg trøster meg litt med at det hadde vært værre om trafikken var høy,- men ingen kjøpte.....kanskje mager trøst.....
Vel, jeg gjør noen grep hele tiden,- og som en her sa, jobber, jobber, jobber....
Når det gjelder Google Adwords så har jeg opprettet konto,- og er i ferd med å lage noen annonser. Men er jo en smule skeptisk...Siden jeg har forstått at det er så uendelig mer ekspertise på dette stedet enn i mitt hode så spør jeg: Er det virkningsfullt å annonsere på G Adwords med mindre man har dagsbudsjett på flere hundre kroner? Jeg ble anbefalt å starte med høyt budsjett for å få innblikk i statistikk o.l, men er litt redd for at det blir penger ut av vinduet..På den andre siden, uten besøk intet salg. Om ingen finner butikken, ikke noe salg....

Kanskje meningene er delte, men er det noen som har et godt råd å gi? Er det virkningsfullt med gode annonser på Adwords, eller må man være tusenkunstner med stort markedsføringsbudsjett for å få utbytte av det? Regner jo med at de som selger tjenesten også er interessert i å selge, og at en som ikke er inne i googelvitenskapen kan være lett å lure:confused:
 
Jeg og sjefen i Cobra radio klubb samarbeider litt med oppstarten av Cobra web shop, som selger reklameprodukter for radioklubben. Alle varene er kun bestillingsvarer og jeg har ikke hørt noe om at varer er bestilt. Jeg skal bestille en pakke med 6 stk t-skjorter og en caps senere, men det gjør jeg når det blir litt mangel på t-skjorter. Har nå akkurat mange nok.

Den eneste markedsføringen er link på forsiden til Cobra radio klubb sin hjemmeside. Flere betjente jeg har snakket med sa til meg at de vil se t-skjortene først, før de vil bestille.

Man skal være veldig populære for å kunne klare å tjene penger på nettbutikk. Tror ikke det høres så kult ut å gå med radioklubb t-skjorte, eller radioklubb caps på sommeren.
 

AnneB

Medlem
Takker igjen for gode tips!
Jeg trøster meg litt med at det hadde vært værre om trafikken var høy,- men ingen kjøpte.....kanskje mager trøst.....
Vel, jeg gjør noen grep hele tiden,- og som en her sa, jobber, jobber, jobber....
Når det gjelder Google Adwords så har jeg opprettet konto,- og er i ferd med å lage noen annonser. Men er jo en smule skeptisk...Siden jeg har forstått at det er så uendelig mer ekspertise på dette stedet enn i mitt hode så spør jeg: Er det virkningsfullt å annonsere på G Adwords med mindre man har dagsbudsjett på flere hundre kroner? Jeg ble anbefalt å starte med høyt budsjett for å få innblikk i statistikk o.l, men er litt redd for at det blir penger ut av vinduet..På den andre siden, uten besøk intet salg. Om ingen finner butikken, ikke noe salg....

Kanskje meningene er delte, men er det noen som har et godt råd å gi? Er det virkningsfullt med gode annonser på Adwords, eller må man være tusenkunstner med stort markedsføringsbudsjett for å få utbytte av det? Regner jo med at de som selger tjenesten også er interessert i å selge, og at en som ikke er inne i googelvitenskapen kan være lett å lure:confused:

Du trenger ikke et stort markedsføringsbudsjett for å få utbytte av AdWords. Jeg bruker alt fra 20 - 200 kroner dagen, avhengig av sesong og behov. Resultatene avhenger også av sesong, men uansett gir det resultater. Betaler fra ca 40-70 i snitt pr. konvertering og har en konverteringsfrekvens på mellom 2 og 5 %. Denne variere i forhold til sesong og hva som er fokus på landingssiden. Du får mer statistikk med høyere budsjett, men du kan også lære mye med å ha et lavt budsjett.

Det viktigste er å lage mange men gode søkeord, følge opp søkeordene og eventuelt justere på budene på hvert søkeord i forhold til hva de gir av konverteringer. Noen søkeord gir bedre konverteringer enn andre - og det er stor forskjell på prisen du må gi for å få gode resultater på de forskjellige søkeordene. Noen byr jeg 50 øre på og andre byr jeg 7 kroner på - og følger du med på statistikken får du fort oversikt på hva som gir best konverteringer.

Du må også se for deg hvor mye en konvertering er verdt. Har du et snittsalg på feks 500 kroner er det vanligvis vel verdt å betale 100 kroner for en konvertering.

I oppstartfasen er det uansett viktig å bli synlig, og da er trafikk inn til siden minst like viktig som konverteringer - og forutsatt at du har brukt gode søkeord vil du få besøk som faktisk er interessert i nettopp din side. Men for å få konverteringer må du også ha en god side som folk vil kjøpe fra. Følger du med på google analytics vil du se hvor mange som er innom, nye besøk, returnerede besøk, hvor lenge de er innom og ikke minst fluktfrekevnsen - og en hel masse annen interessant informasjon som du kan bruke til å gjøre sidene dine bedre.

Jeg er ikke utlært i AdWords, men har funnet ut av hva som fungerer for meg. Har også brukt byrå i en liten periode, men de fikk til en så liten økning at sett i forhold til kostnaden de skulle ha var det ikke verdt det. Da velger jeg heller å følge med på statistikken selv og justere beløp og annonser etter behov.
 

Britta

stoffdronning
Jeg hadde bare Paypal det første halvåret. Etter jeg la til fakturabetaling var det veldig synlig at jeg solgt mye mer.
Nå for tiden har jeg mest fakturabetaling, men ettersom jeg har kvinner mellom 45 og 75 som kunder er halvparten av fakturaene betalt før forfall, nesten hele resten på forfall. Bare 1 av 70 er ikke betalt og gikk til inkasso.
Vil også gjerne plusse på vanlig nets, men de er så innmari dyrt....

Britta
 
Topp