Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til "monetizing" av matside?

metallian

Medlem
HAr en side med oppskrifter Matmoro.no med "ok" trafikk, stort sett rundt 100-150 unike hver dag.

Jeg vet at det ikke bare er jeg som konverterer dårligere på matsider enn andre sider, men håper uansett på noen tips- kanskje er det noen aff.program som har gått meg hus forbi som passer bra?

Bruker akkurat nå kun Adsense, det gir noen kroner men skulle gjerne supllementert litt. HAr tidligere brukt banner for bøker(mat/lavkarbo) og det gir litt men mye dårligere enn banner for relevante bøker på andre nettsteder jeg har....

Har vurdert annonser(adsense) i innleggene men syns det er så uheldig for leseopplevelsen...forøvrig er ikke plasseringen av adsense bannerne så ille tror jeg, samsvarer ihvertfall ok med Googles egne anbefalinger og egne erfaringer.

Er det f.eks noen som har prøvd annonsering for interiør/kjøkken på en matside?

Alle innspill mottas med takk :)
 

zapotek

Medlem
HAr en side med oppskrifter Matmoro.no med "ok" trafikk, stort sett rundt 100-150 unike hver dag.

Jeg vet at det ikke bare er jeg som konverterer dårligere på matsider enn andre sider, men håper uansett på noen tips- kanskje er det noen aff.program som har gått meg hus forbi som passer bra?

Bruker akkurat nå kun Adsense, det gir noen kroner men skulle gjerne supllementert litt. HAr tidligere brukt banner for bøker(mat/lavkarbo) og det gir litt men mye dårligere enn banner for relevante bøker på andre nettsteder jeg har....

Har vurdert annonser(adsense) i innleggene men syns det er så uheldig for leseopplevelsen...forøvrig er ikke plasseringen av adsense bannerne så ille tror jeg, samsvarer ihvertfall ok med Googles egne anbefalinger og egne erfaringer.

Er det f.eks noen som har prøvd annonsering for interiør/kjøkken på en matside?

Alle innspill mottas med takk :)

Jeg har prøvd det meste på en lignende side. Uansett hva du gjør, så er det vanskelig å tjene bra med penger pr. besøkende. PPC som f.eks. Adsense er mest sannsynlig det som funker best. Brukerne er ganske enkelt ikke i kjøpsmodus når de leter etter en oppskrift.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det stemmer. Du vil aldri få bra betalt pr. besøkende, eneste løsningen for å tjene penger på matsider er å ha veldig mange besøkende. Og i og med at det er like enkelt å skaffe besøkende til andre typer sider så er ikke matsider noe man bør prioritere med mindre man har en spesiell interesse for mat.
 

Taffy

Medlem
Hvis du tester kjøkkenutstyr kan det jo hende du får inn besøkende fra søkemotor som vurderer å kjøpe kjøkkenutstyret du tester, altså i kjøpsmodus. men er kanskje dårlig med affiliateprogrammer for kjøkkenutstyr.

Ville også sjekka ut om pointshop eller lignende har programmer hvor de selger kjøkkenutstyr for type 1kr. Vet de har hatt det på annen småelektronikk, lurer på om jeg har sett de ha stavmikser før også!
 

metallian

Medlem
TAkker for innspill- skal kikke litt på mulige aff. innen kjøkken/kjøkkenutstyr, tror ihvertfall det er en på kjøkkeninnredning hos Trqadetracker eller noe som kan testes kanskje.

Ellers er det visst bare å kose seg med mat og oppskrifter og prøve å øke trafikken jevnt og trutt. Kunne nok fått en boost med å impotere oppskrifter rundt om fra men akkurat denne siden er litt sånn at jeg konser på å gjøre ting selv og kose meg med det.
 

picxx

Well-Known Member
Fokuser heller paa aa samle leads paa sider som konverterer daarlig.
Selv om man ikke er i kjoepsmodus naar man leter etter en oppskrift betyr det likevel at de har en interesse for matlaging, og med leads kan du kuppe deres kjoepsinteresse paa et senere tidspunkt enn akkurat naar de staar foran grytene klar til aa surre sammen en oppskrift de driver og leter seg frem til.
 
Topp