Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tjener 110 millioner kroner i året

Ståle

Medlem
Hva slags domener var det her snakk om? Tidligere registrerte domener? Eller helt nye? Type-in trafikk?
 

picxx

Well-Known Member
Om du da trekker fra de 14,5mill domenene koster i året (med en pris på $6 / domene. regner med at man får litt avslag hos en og annen registrar) sitter du jo igjen med en god slump kronasjer.

Det største problemet er vel å bygge disse landingssidene.
Selv med en hastighet på 100 sider hver dag ville det tatt bortimot 10 år før du hadde fått dem ferdig....men klart, etter en stund er vel hele dritten outsourcet. :D
 

picxx

Well-Known Member
Hva slags domener var det her snakk om? Tidligere registrerte domener? Eller helt nye? Type-in trafikk?

Slik jeg forstod det var det stort sett type-in trafikk ja, men han kjøpte veisst en god del forfalte domener, og da er det jo ikke kun type-in.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har bygd en del freesites innen adult (består av 5 sider) og det er sjelden det tar mere enn en time å bygge en slik om du har klargjorte templates.

Om du i tillegg har en template builder vil det gå adskillig kjappere.

Var trafikken du fikk utelukkende seo trafikk, eller var det også type-in.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er ikke type-in.
Ja, man må bruke templates, men man trenger innhold også, det er innholdet som tar tid.

CTR ligger på 30% i snitt med 3 adsense blokker, dvs at så og si alle besøkende klikker på adsense. :)
Får håpe at de klikker fordi de er interessert i det de klikker på da, Men sidene er veldig "nisjete" så regner med at det er greit.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
All den tid google ikke finner på at det er en "typisk" MFA side vil det nok gå bra, og da er jo, som du sier, innhold det som er viktig (og også bør brukes noe tid på).

Regner med du kun tester dette med adsense, men det må da også gå an å "monetize" dette slik at en får enda mere utav det....over tid.
 

Gomlers

Member
Når du kikker på sider som Snail.com , lullaby.com (fiktive domener jeg bare kom på) så vises det jo kun annonser..

Hvor blir disse laget? Det er tydelig at dette ikke er "made by hand" fra alle som eier type domener som dette. Men at dette er templates de får enten fra registrar, eller fra et eller annet firma. Noen som har peiling på hvor man finner sånt?

Kan hvilket som helst domeneselskap tilby dette som "parked domain", eller hva?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg putter på rimelig skikkelig innhold, gidder ikke å miste adsensekontoen min.
Ja, annen reklame kan gi mere penger, men da blir det mere jobb også og ikke bare å bruke en template.
Det finnes andre som driver med dette i Norge, dynamicdesign.no f.eks. eier en hel del domener. Hei, de har norsk meny, men engelsk tekst på sidene sine, lurer på hvorfor det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Når du kikker på sider som Snail.com , lullaby.com (fiktive domener jeg bare kom på) så vises det jo kun annonser..

Hvor blir disse laget? Det er tydelig at dette ikke er "made by hand" fra alle som eier type domener som dette. Men at dette er templates de får enten fra registrar, eller fra et eller annet firma. Noen som har peiling på hvor man finner sånt?

Kan hvilket som helst domeneselskap tilby dette som "parked domain", eller hva?

Hvis du parkerer domener et sted så vil de bli satt på slike sider.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg har et par slike sider oppe nå, startet opp 7 stk 1 mars, og skal se hvor mye jeg tjener på de på en mnd uten å gjøre noenting som helst. (parkert hos Sedo).

Til nå har jeg 94 visits på sidene, og tjent 0,02 euro. Enda et par dager igjen av mars, så vi får se hvordan det går. Går det bra, så kommer jeg til å kjøpe inn enda flere domener ;)
 

Egon

Medlem
Ok, måtte prøve i liten skala. Kjøpte 8 domener den 25 feb.
På 14 dager har jeg tjent $14.
Dvs. $1 pr dag på 8 domener. Trenger 800 domener for å tjene $100 pr dag.

Han fyren har 370.000 domener. Hvis jeg kjøper like mange så kommer jeg til å tjene rundt $40.000 pr dag. Det er 200.000 kr. pr. dag eller 73.000.000 i året.

Interessant! Er det mulig å lage slike "rene" (kun) adsense sider i dag eller er det i mot adsense reglene? Hvordan er det å ha KUN adsense innhold på siden i forskjellige kategorier?

Noen som har tips, råd og erfaring med dette?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Balansen ligger i å skrive interessant nok tekst til å bli lest, men u-interessant nok slik at folk klikker videre. Det vil si et par hakk under Wikipedia-nivå.
I grunnen er dette veldig dårlig for informasjonen "der ute" og brukbarheten til nettet, men slik er det blitt.
Kanskje ville det vært en ide for Bing eller andre søkemotorer at brukerne kan krysse av "utelat sider med adsense" (G kommer såklart ikke til å gjøre det)...
 
Sist redigert:
Topp