Kjapp og trygg hosting for Wordpress

trademarket navn i domene

ansari

Medlem
Hei


Har dere noe erfaringer med å bruke trademarkede navn i domener?

f.eks msn, om jeg registrerer blablablamsn.no, vil jeg da få problemer med MS Norge ?

Det er ikke en konkurerende tjeneste, bare heller en måte å få gjort tjenesten deres mer brukt på.

Det tror det går bra. Det finnes to mange sånne websider fra før.

Noen få av dem.

msnstop.com
msnblockchecker.info
msngeeks.com
msnblockchecker.net
msncase.com
 

sKrud

Meget sliten student
Satser på at det går bra også..Har akkurat registrer et par drøye domener:
theFIRMANAVN.com
OfficialFIRMANAVN.com

Trur nok jeg kommer til å få høre det.. Men siden jeg regner med å rangere høyt bare pga. domenenavnene så får det bare prøve seg...:)
 
Satser på at det går bra også..Har akkurat registrer et par drøye domener:
theFIRMANAVN.com
OfficialFIRMANAVN.com

Trur nok jeg kommer til å få høre det.. Men siden jeg regner med å rangere høyt bare pga. domenenavnene så får det bare prøve seg...:)

Vel er du heldig slipper du unna med en advarsel med trussler om søksmål. Er du uheldig kommer det noen slemme advokater og overkjører deg grundig. Sniker som surfer på andre istedet for å ha baller nok til og gjøre noe selv er veike.

Sistemann som prøvde noe slikt med våres firma. Mistet alt han tjente på dette, samt han mistet også nesten all mulighet til og få seg annonsører. Sist jeg så noe han drev på med hadde han adbrite på sidene sine.
 

alex

New Member
Hei,

F.eks, om dagbladet kun hadde registrert dagbladet.no og jeg hadde kjøpt opp resten av dagbladet.* domenene også hadde jeg sendt alt til vg.no? ville dette vært lov? ville jeg da stått i fare for å miste dagbladet.* domenene? eller ville jeg fått en pen sum med penger av dagbladet for disse domenenavnene ?
 

Gomlers

Member
Hei,

F.eks, om dagbladet kun hadde registrert dagbladet.no og jeg hadde kjøpt opp resten av dagbladet.* domenene også hadde jeg sendt alt til vg.no? ville dette vært lov? ville jeg da stått i fare for å miste dagbladet.* domenene? eller ville jeg fått en pen sum med penger av dagbladet for disse domenenavnene ?

Tror det er vanskelig å svare på et sånt spørsmål uten et forliksråd evnt. en rettsak med dommere ;)
 

alex

New Member
skulle egentlig tro det, siden du utnytter deres navn/varemerke for å gagne en konkurrent

Takker for svar, håper det går greit at jeg låner tråden litt siden topic gikk under mine spm

Men hvis mitt mål bare var å presse opp prisen på mine domener? altså gjøre de enda mer dyrebare for dagbladet? Hvordan er det da med TM? er f.eks dabladet TM? så de bare kan kreve domenene av meg gratis?
 
Topp