Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt utfyllende hjelp om YouTube

sammy

Medlem
Hei igjen derute.
Jeg har lastet opp min første film på utube.
I forbindelse med dette måtte jeg jo fylle ut noen metadata som:
Tittel, Beskrivelse, Etiketter og kategori. Dette var greit, bortsett fra en ting.
Hva er egentlig "Etiketter" Hva brukes det til, og hvordan bør de fylles ut?

Alle opplysninger, tips og råd er hjertelig motatt.

Vennlig hilsen
sammy:)
 
Sist redigert av en moderator:

kkjelles

Medlem
Hei igjen derute.
Jeg har lastet opp min første film på utube.

Regner med du mener Youtube?

Hva er egentlig "Etiketter" Hva brukes det til, og hvordan bør de fylles ut?

Etiketter = tags = stikkord som gjør at folk kan finne din video enklere. Har du en etikett som for eksempel "matlaging" så vil din matlagingsvideo bli enklere funnet når folk søker på matlaging.

Du burde være forsiktig med å pøse på med etiketter da jeg tror dette heller skader din video i søkeresultatene, ofte er det en maksgrense på hvor mange etiketter du kan legge inn. Bruk relevante etiketter til din video som (du tror) folk søker på.
 

sammy

Medlem
Regner med du mener Youtube?



Etiketter = tags = stikkord som gjør at folk kan finne din video enklere. Har du en etikett som for eksempel "matlaging" så vil din matlagingsvideo bli enklere funnet når folk søker på matlaging.

Du burde være forsiktig med å pøse på med etiketter da jeg tror dette heller skader din video i søkeresultatene, ofte er det en maksgrense på hvor mange etiketter du kan legge inn. Bruk relevante etiketter til din video som (du tror) folk søker på.

Mange takk for raskt svar kkjelles.
Du regnet riktig. det skall selfølgelig være youtube:eek:

Hvordan mener du disse stikkordene skal skrives? Blir de vanligvis "flettet" inn i meningsfylte setninger, eller pleier man bare å skrive enkeltståene stikkord?

Vennlig hilsen
sammy
 
Topp