Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trine Grung

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ja, ville vært interessant å se antall typeins på disse domener. Hva mener dere - er typeins på vei ned?
Hun sier at det var et glipp, men det grenser til ... vel, det er valg snart så det er nok ikke sist gang vi hører bortforklaringer.

Men folk kan vel bare sende inn en klage: Norid: Klage på registrering
Selv om man ikke har registrert et varemerke i patentstyrets database er det lett å dokumentere at *de* sitter på varemerket og ikke noen andre.

Måtte sjekke hvordan det nå var med gebyr-bryet men hvis jeg leser rett må man ut med 4x rettsgebyret (kr. 860). Får du medhold får klageren det tilbake, og må abonnenten betale det - 3500 kroner.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Uff, det er bare nordmenn som kan klage over noe slikt som dette....

Disse domenene har jo vært på det åpne markedet og kunne registreres av hvem som helst. Også de som mener seg forulempet her.

Så lenge det ikke er innhold på domenene og det kun er typeins hun får trafikk på så er det jo ikke noe skade skjedd.

Dette er kun en sak fordi det er en "kjendis" involvert.
 

metallian

Medlem
Det er jo ikke akkurat god etikette dette her da, men i artikkelen presneteres det som det er åpenbart at bloggerne har rett til bloggadresser som er "nesten som deres" men så enkelt er det vel ikke.

F.eks tolker jeg det som at fashiocherry enten pga manglende org.nr eller pga kostnader ikke vil ha domenet men er fornøyd med sitt blogspotdomene...., og fashioncherry....vel, det er jo ikke et egennavn er det?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Et varemerke er ikke et varemerke fordi det er registrert i patentstyrets database, men fordi det er i bruk som sådan (registrering gjør det bare lettere å på/bevise).

Selv om at varemerkene ikke er så sterke, har Grung tydeligvis visst om dette - selveste grunnen at hun registrerte (noen av) disse domenene er nettopp FORDI ordet ble brukt som varemerke.
Så her er det - synes jeg - både lett å dokumentere retten til navnet og påvise registrering i ond tro ("hun ønsker et samarbeid").

Nå synes jeg også at de burde ha registrert domenenavnet selv - det er ikke noe vanskelig eller dyrt nå lenger (men så kan jeg jo seg hverken i folks hode eller lommebok).

Nå er hva jeg synes ikke så fryktelig interessant (det er jo opp til domeneklageombudet, forliksrådet eller domstol), men: hvordan ville man kunne måle 'styrken' på et varemerke (og da mest som domenenavn) på en noenlunde nøytral måte?
 

picxx

Well-Known Member
Det kan vel bare konstateres at det fremdeles er agurktid hos enkelte, til tross for valgkampen.
 
Topp