Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ukjente faktorer for å klatre?

gjedda63

Medlem
Kan hende det er Googledansen (da vil den dukke opp igjen snart)eller en liten penalty på homepagen din. Ikke lett å si.
Hadde samme tilfellet for noen av mine nettsteder og da jeg fjernet alle affiliate linker fra homepagene kom siden tilbake etterhvert.
 
Kan ALLE sider forsvinne pga dans? Har jeg aldri opplevd før. Det med aff. linker, hvor lang tid tok det før sida di kom tilbake? Kanskje jeg må fjerne den ene banneren og de 6 php-linkene da.. Bah.. Edit: blir btw Scroogle påvirket av dansen?
 
Sist redigert:

gjedda63

Medlem
det tok et par uker før nettstedet kom tilbake,eller rettere sagt de kom dit de skulle vært for lenge siden. Alle nettstedene lå nede i sumpen tiltross for iherdig innsats med backlinking over lang tid og jeg la merke til at det var helt andre sider enn homepagen som var vist i resultatet. etter en stund med undersøkelser fikk jeg et tips om å fjerne aff linker og produktlinker. ved neste robotbesøk føk alle nettstedene opp på side 1 i G for alle keywords og homepage var vist i resultatet. Tydeligvis mislikte G dette i scriptet som jeg brukte.
det var nettopp det jeg merket meg med ditt tilfelle,at en helt annen side enn homepage er vist og at du faller som en stein i søkeresultatet. Jeg påstår ikke at det er det som er feilen hos deg men det kan være en mulighet. Veldig mistenkelig at de ignorerer homepagen din,det kan tyde på at det er noe der som G ikke liker.at du fortsatt er indeksert er et godt tegn.
Prøv å fjern det jeg gjorde til neste robotbesøk,du har jo egentlig ingenting å tape.
 

Trancton

Medlem
Penalty er det nok ikke, med mindre du har gjort noe veldig slemt noe... (kjøpt lenker, cloaking etc.) Google bruker veldig sjeldent penalties, muligens filter, men ikke penalties. Mange blander disse to sammen.

Vanskelig å stille diagnose uten å ha sett pasienten først, men det du beskriver iforhold til spørsmål og tilbakemeldinger fra andre, og hva jeg har opplevd med klienter, er at det kan være problemer med duplisert innhold. Promoterer du produkter eller tjenester som selges av andre og hvor det kan tenkes at de andre aktørene har samme tekst på sine produktsider? I så fall er det mitt tips, at du har problemer med duplisert innhold. Dette vil ikke fjerne de fra indekset, men vil gi deg rævvaplassering dersom dine nettsider ikke anses som den foretrukne nettsiden. I så tilfelle bør du endre produkteksten så den skiller seg nok fra konkurrentene. Det finnes plenty av verktøy der ute som hjelper deg å lokalisere potensielle duplikater, samt sjekke likheten både innholds- og kodemessig.
 
Sist redigert:
Duplikatinnhold skal det nok ikke være, jeg har jo skrevet alt innholdet sjøl.. Når jeg bruker Copyscape finner jeg duplikater, men når jeg klikker på linken er ikke sida der. Dette "duplikatet" finnes jo ikke lenger, fordi innholdet de finner som duplikat nå er lagt inn på den nye sida. Ingen andre av de flyttede innleggene dukker opp på denne måten.

I andre tilfeller kommer Blogglisten opp som duplikat. Har denne noe å si, eller er Google for idiot til å fatte hvorfor "dupliktatet" er der?

Det med affiliate-lenker på fremsida: Jeg har jo hatt det ei stund nå. Banneren har jeg hatt der helt fra første dag, mens jeg har lagt inn 6 aff-linker i form av php (for å skjule støgg link). Merkelig at reaksjonen kommer først nå, for Google er såpass ofte innom sida mi og sjekker nytt innhold at man skulle tro at de hadde funnet feilene før.

Kom btw akkurat hjem etter å ha vært bortreist et par dager uten nett, og ser at det er en hel del feil i Webmaster Tools.

2 begrenset av robots, 4 ikke fulgt, 14 ikke funnet.. De to som er begrensa blir vel å funke etterhvert, ettersom det er to php-pynta aff-lenker som nå er fjerna..

Denne her dukker også opp:

"WWW/NonWWW Header Check: FAILED
Your site is not returning a 301 redirect from www to non-www or vice versa. This means that Google may cache both versions of your site, causing sitewide duplicate content penalties [SHOW | HIDE]."

Hjælp en stakkar i nød.

Edit: Hadde for øvrig sitert en annen nettside, og dette kom opp som duplikat. Dette er dog et ganske gammelt innlegg (7-8 måneder gammelt) så om det er dette som har fått meg straffa er det rart at det ikke har skjedd før.
 
Sist redigert:

gjedda63

Medlem
Kan jo være at det har skjedd forandringer i algoritmen til G i det siste,ikke vet jeg.
Men jeg vet at Google IKKe liker fremsider tapetsert med salgsannonser og aff linker.Husk på at Google hele tiden ønsker å gi brukerne mest mulig informativt innhold. etter at jeg begynte å balansere framsidene mine slik at det er et minimum med annonser(bare adsense) og kun linker til salgsidene kombinert med minst 500 ord med ren informasjon har jeg merket at rankingen går veldig fort og greit.
Google deindekser nettsteder som er reinspikka salgsplakater og ikke noe annet over en lav sko.
Jeg sier ikke at nettstedet ditt er det men tenk litt på det og se om dette kan være en mulighet.

Edit: Jeg hadde endel av de samme feilene som deg i GWT og rettet på de uten at det hadde noen betydning.
 
Sist redigert:
Tror ikke de der feilene har noen betydning jeg heller gitt. Det står jo at flere sider ikke er funnet, men veit ikke hvordan jeg skal få retta på det. Det er jo ikke så rart at det kommer opp som side ikke funnet ettersom det ikke er noen side der. :rolleyes: Hvordan kan jeg få fiksa det da? Fant ikke Google denne feilen ved en feil, so to speak, ved hjelp av en lenke som det var noe feil med?

Du sier noe der, nå har jeg fjerna alle aff-linkene på fremsida og driver å sjekker etter dupe-innhold. Skal legge til noe mer innhold på fremsida, ser at jeg kanskje har litt for lite.

Tusen takk for all hjelp! :)
 
Endelig ferdig med dupe-testen, viser seg at jeg har 8 duplikat-sider fra det gamle domenet mitt. Hva kan jeg gjøre med dette, sidene er jo ikke der lenger? Hjelper det å sette på redirect fra de gamle sidene?
 

gjedda63

Medlem
Jeg bare blokka d ut gjennom robot.txt fila mi,det gikk fint, ikke lenge etter var feilmeldingene borte.
Håper du får fikset tilbake rankingen din,sånne ting er vanvittig frustrerende..
Ps ettersom G skyr framsida di som pesten og ranker en innerside først tror jeg feilen ligger i framsida di på en eller annen måte.
 
Sist redigert:
Hva med duplikatinnholdet som ikke er der? Kommer det til å ordne seg om jeg får Google til å gå gjennom begge sidene på nytt?

Edit: Og hva med sidene som ikke er funnet? Er det bare å blokkere i robots.txt? Noen forklaring på hvorfor de dukker opp i det heletatt? Url-ene ser slik ut: domene.com/tag/nøkkelord/page/4/


Edit 2: Kan jeg forresten få redirect error om serveren er treig?
 
Sist redigert:

gjedda63

Medlem
Det vil ordne seg det når Google får beskjed om ikke å ta notis av de gamle dupliserte sidene.
sjalt de ut etterhvert som de dukker opp som feil i GWT,personlig synes jeg at det er veldig greit gjennom robot.txt, har ærlig talt ikke all verdens greie på redirects.
 

gjedda63

Medlem
Ser ut som at når først G indekserer så forblir urlen der uansett om innholdet slettes senere, så selv om du sletter siden i nettstedet så flyter den tomme siden rundt i indeksen. dermed blir eneste løsningen som jeg ser det å gi beskjed om at disse "spøkelsesurlene" ikke gjelder lenger og blir besøkt av botene.
Innimellom sjekker jeg GWT og fjerner slike tomme eller uønskede adresser som GWT henger seg opp i,men jeg har ikke erfart at disse "dupliserte" sidene påvirker rankingen på noen måte.
 
Nå har jeg lagt inn en sånn på alle sidene som kommer opp som dupe...

Redirect 301 /old.html http://www.mysite.com/new.html

...og alle de andre, sånn at besøkende blir sendt til den nye sida.


La inn denne her på den nye sida:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mysite.com
RewriteRule (.*) http://www.mysite.com/$1 [R=301,L]

Da får me sjå ka som skjer.

Flere ting jeg bør gjøre?
 
Tror det skjedde et eller annet med redirectinga mi.. "har forårsaket for mange omdirigeringer."

Lenge siden jeg har følt meg så lost. Mulig jeg er littegranne for trøtt. Trenger litt hjelp her, om noen er gira. :)
 
Topp