Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utbetalinger hos advertising.com

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvordan fungerer utbetalingene hos advertising.com?

Ser det er minimumsbetalinger med sjekk, men det er vel ingen som bare bruker sjekk i dagens samfunn?

Paypal hadde vært fett.
 

Ståle

Medlem
Stemmer det Akvario sier, når du har kommet over et "beløp som er verdt å utbetale" (helst over 500 kroner i.flg. epost fra Eirik) så sender du en faktura til Eirik enten via e-post eller vanlig mail.

Her må du huske å ta med organisasjonsnummer og mva. Dersom du ikke er registrert i Brønnøysund, må du sende inn en kopi av skattekortet eller evt. frikortet., hvis man ikke gjør dette trekker de 50% i skatt.

Tungvindt, men det fungerer vel. :)
 

picxx

Well-Known Member
Her må du huske å ta med organisasjonsnummer og mva. Dersom du ikke er registrert i Brønnøysund, må du sende inn en kopi av skattekortet eller evt. frikortet., hvis man ikke gjør dette trekker de 50% i skatt.

WTF!!!

Detter oppgitt på advertisings sider:
How and when do I get paid?
Each month we will determine the total commissions that you have earned from each of your advertiser partners. If your commissions exceed the monthly minimum of $50.00, we will send you a check with that amount, or directly deposit the funds in your desired currency. Please note that until your account balance reaches this minimum payout we will roll over the previous month's earnings into the following month.

Medmindre de har tenkt å ansette meg har de hverken rett til å trekke meg skatt eller be om skattekort.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!

Knut

Medlem
WTF!!!
Medmindre de har tenkt å ansette meg har de hverken rett til å trekke meg skatt eller be om skattekort.

De er vel pliktige til å trekke deg skatt. Om du ikke leverer inn skattekortet må de trekke 50%, om du da ikke har frikort. Oppgir du inntektene som hobby får du tilbake det du har betalt inn ved neste skatteoppgjør.
Er ihvertfall dette jeg har fått oppgitt på ligningskontoret.
 

picxx

Well-Known Member
Er de pliktige til å trekke meg skatt?? Jeg er selvstendig, så først skal altså advertising trekke meg skatt, så skal jeg oppgi resten som inntekt, og skatte av det? Regner med de også trekker feriepenger og sender ut lønnsoppgaver hvert år så jeg får tilbake på skatten om de trekker for mye?
Eneste sponsoren jeg har vært borti som driver med dette tullet.
Hvordan er det hos tradedoubler? Trekker de deg også skatt?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Tradedoubler trekker ikke skatt, men dem har faen meg klart å få seg selv oppført på ligningen min :b

Jeg må virkelig si jeg synes advertising.com kjører et utrolig tungtvint system for utbetaling. Hva om jeg fakturer fra en utenlandsk avdeling i england eller seychellene?
 

picxx

Well-Known Member
Hva om jeg fakturer fra en utenlandsk avdeling i england eller seychellene?

Jupp, som jeg sa i den andre tråden, hva om en thai sitter i thailand og produserer norske sider...de kan jo ikke trekke skatt og betale inn dette til norge?
 

Tonny Kluften

Administrator
Du må sørge for å ha en skikkelig faktura som næringsdrivende, en faktura som tilfredstiller ligningskontoret, ikke en hjemmelaget wordfaktura, da skal de ikke trekke skatt. MEN: Hvis du ikke har lønnsinntekt i det hele tatt ellers så lønner det seg å la dem betale skatt slik at du får utnyttet minstefradraget for lønn.
Du betaler da selvsagt ikke skatt av pengene du får utbetalt da, slik som picxx antydet over her.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det er jo akkurat det som står over der det picxxx, ENTEN må du sende med org.nr +++, ELLER skattekort+++

er du selvstendig næringsdrivende, så sender du selvsagt inn org.nr, er ikke værre enn det

Så om en japse i japseland sitter å produserer norske sider...hva skjer da?
Han har jo hverken org.nr. eller skattekort.
 

Knut

Medlem
Det er japsen sitt problem. Han får ikke hjelp før han blir bruker av dette forumet. :)

Man må forholde seg til skattelovene i landet man bor i. Spiller ingen rolle hvilket språk siden er på, eller hvlket folkeslag det er retta mot.
Ikke sikker på Japans skattevesen :)
 
Sist redigert:
Topp