Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av blogg og plattform

Web2000

Medlem
Jeg går om dagen å tenker på å starte opp en blogg. Har ingen tidligere erfaring med blogging.
Det jeg lurer på er rett og slett valg av plattform. Hva er lurt å satse på. Er det lurt å satse på en wordpress blogg på eget domene, eller er det smart å satse på en blogg via blogg.no

Hvilke tjenester, fordeler og ulemper er det på det ene og andre valget?
Tenker kanskje spesielt på mulighetene med å få en del "gratis trafikk" via en tjeneste som blogg.no eller tar jeg feil?
Hva med mulighetene for å tjene penger på bloggen? Det er vel ikke mulig å ha reklame på en blogg som ligger på blogg.no eller tar jeg feil?

Gode råd mottas med stor takk fra en som er helt grønn på blogging :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dersom du skal blogge om moter, sminke og skjønnhet - så er blogg.no det beste valget. Alt annet; wordpress m/eget domene.
 

Terjemk

Medlem
Hei

Vil anbefale wordpress på eget domene. Koster minimalt og mye mer fleksibelt. Spess dersomduhar tenkt til å utvikle bloggen din over tid.

Anbefaler hostgator.com for webhosting. Rimelig og profft.
 

PFIK

New Member
Blogspot er et bra alternativ. Litt begrensede muligheter til å designe eget innhold, men det er ingen bregrensninger i forhold til Reklame.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vil komme med en liten advarsel m.t.p. blogspot.
Tenk på at blogspot bare er en del av googlekontoen din.
Jeg fikk for en stund siden slettet en youtubekonto jeg hadde.
Med i slettingen gikk det også en analytics konto og 3 blogger på blogspot.

Selv om jeg tidligere også har anbefalt blogspot har jeg nå betenkeligheter med å gjøre dette.
 
Jeg vil komme med en liten advarsel m.t.p. blogspot.
Tenk på at blogspot bare er en del av googlekontoen din.
Jeg fikk for en stund siden slettet en youtubekonto jeg hadde.
Med i slettingen gikk det også en analytics konto og 3 blogger på blogspot.

Selv om jeg tidligere også har anbefalt blogspot har jeg nå betenkeligheter med å gjøre dette.

Litt OT her, men dette er veldig viktig å få med seg. Jeg "oppdaget" en google-konto jeg ikke visste jeg hadde forleden, så jeg slettet den. Vips - forsvant jaggu youtubekanalen min i samme slengen. Ikke særlig digg når disse store leverandørene linker sammen i hytt og pine uten at man egentlig får noen god beskjed underveis. Man må pinadø finlese alt man godtar når man oppretter tjenester i disse dager ...
 
Topp