Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av vps-tilbyder

knutars

Medlem
Hei.
Skal kjøpe en vps innen nær fremtid. Har 2 alternativer som er aktuelle pr i dag. Disse er Webhuset og Dcvhost.

Noen som har erfaringer med disse som leverandør av vps?

EDIT: Kanskje Solidhost er et alternativ?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg vil også på det sterkeste anbefale Solidhost. Dette er mennesker med god kundeservice og har alt du trenger tilgjengelig.

Jeg var en gang aktiv hos noen andre med webhotell, og når jeg nå ser at en VPS fra Solidhost ikke engang sliter med 500 Unike brukere online samtidig er jeg meget bra fornøyd. Dette gjelder en ganske kraftig VPS, som de ikke tilbyr på sine ferdige pakker per idag, men jeg vil så absolutt tro at dere er like fornøyde som meg.
 

eplebiten

Medlem
Personlig vil jeg anbefale VPS.net. Jeg benytter selv disse til blant annet nettbutikken, mailserver, og noen andre prosjekter, og hittil kan jeg absolutt si at jeg er fornøyd.

Den største fordelen er at du vil kunne oppgradere vps'en uten noen større nedetid og man slipper å flytte filer fra én vps til en annen. (Alltid positivt etter min mening.)

Vps.net er et selskap i UK2, og de har i dag dc'er i både USA og Storbritannia. Du får også gratis lisens for ISPManager Pro som etter min mening er et brukbart alternativ for cPanel ettersom ISPM benytter betydelig færre ressurser.
 

knutars

Medlem
Takker, tenker nok at jeg går for solidhost til slutt. Har hatt min egen private lille serverpark i garasjen, men blir såpass mye styr med dette, noe jeg ikke har tid til lengre.
Så lenge solidhost holder det de lover, lover jo dette bra det :p
 

fabbz

Medlem
Jeg har en VPS Windows server fra webhuset. Jeg er kjempe fornøyd med dem, og det er grei pris :)
 
U

Uregistrert

Guest
Har også tenkt på VPS, men dette kan jeg svært lite om dessverre...

Er en VPS likt å adminsitrere som et vanlig leid webhotell?

Er alt like enkelt osv.. for å spørre enklere:
Hva er EGENTLIG forskjellen?
 

Gomlers

Member
Som Uregistrert, lurer jeg på det samme?

Forskjell mellom VPS og shared hosting?
Og hvor store kunnskaper trenger man for å ha en VPS oppe å kjøre?
 

fabbz

Medlem
VPS = Virtual private server

Det vil si at en VPS server er en virtuell server som kjøres på en maskin. La meg utdype.
Man installerer windows 2008 server på en maskin. På denne maskinen kan man da opprette
flere virtuelle operativsystem. Det gjør at man kan ha mange servere på en maskin.

Det du får når du kjøper en VPS er tilgang gjennom Remote Desktop (om dette er en windows server). Da logger du inn som administrator og gjør akkurat det du selv ønsker. Du kan installere mail server, sql server, web server og alt annet du kan tenke deg.

Shared hosting deler du en server med mange andre. Du har heller ikke administratortilgang gjennom ssh eller rdp. Du har rett og slett en ftp til å laste opp filer og du kan se dine websider i din browser, thats it. (som oftest)

Hva er et webhotell? Det ligger i ordet. Du er en gjest, akkurat som alle de andre på hotellet. Dere deler på alle ressursene som hotellet tilbyr.
Med VPS/colocation eier du hotellet, og du bestemmer hvordan det drives ;)

For å ha en VPS trenger du kunnskaper om hvordan du setter opp de tjenestene du ønsker.
Flere leverandører leverer administrasjonsavtaler med sine servere. Det vil si at de gjør det du vil de skal gjøre med din server.

Så har man også colocation. Da sender man inn sin egen server til leverandøren og de setter den opp i sitt nett.
 
Sist redigert:

JarleKlae

New Member
Gammel tråd

Hauuugammal tråd, du har sikkert kjøpt ørten virtuelle siden den gang, men serversky.no har en kul Android application for å overvåke den virtuelle, kom nettopp over den via en facebook venn :p
 
Tror nok jeg ville ha holdt meg unna Serversky med mindre noen jeg kjente hadde svært gode erfaringer derfra. Synes det var veldig mye snusk på nettsidene deres... Feil i organisasjonsnummer ("123456789"!), ingen annen kontaktinformasjon enn e-post, og med unntak av firmanavnet ingen informasjon om hvem som står bak dette, noe som hadde vært en fordel når de skryter av mange års erfaring - Serversky AS ble opprettet i juli 2010. Kan hende dette er en fortsettelse av enkeltpersonsforetaket Serverstore Mjelva, men det er jo også bare litt over et år gammelt, så hvor kommer denne mangeårige erfaringen fra?

Referansene er uttalelser som det er umulig å spore tilbake til noen som helst fordi verken fullt navn på referansen eller navn på firmaet de jobber i er oppgitt, og skal man dømme etter blogg og twitterfeed ser det ikke ut som om de fikk opp nettsidene sine før *i går*. Bokstavelig talt.

(Og hva er greia med at man skryter av at man har laget et eget kontrollpanel uten å si noe om hvorfor i alle dager de mener at dette er bedre enn etablert og gjennomtestet profesjonell løsning - og at de bare har Windows-servere?)
 
Topp