Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Velge nettbutikk og økonomiprogram

Sherpings

Member
Heisann,
Jeg og en kompis har derevet nettbutikken vår nå i snart 10år. Vi begyntei det små og har økt på. Nettbutikken vi bruker nå (Virtuemart) snakker ikke sammen med økonomi/fakturaprogrammet (Visam Avendo) som vi bruker og vi er derfor avhengig av manuelt arbeid for å få dette ført over. Med stadig flere transaksjoner pr dag er det i ferd med å bli en uoverkommelig mengde arbeid for oss å få dette overført. Vi vurderer derfor å skrote Virtuemart og Avendo til fordel for noe som snakker sammen. Er det noen som har gode forslag/erfaringer?

Så langt ser det for oss ut som om Gurusoft/Visma Business er veien å gå, men dette virker dyrt, samt at Visma Business virker veldig tungvindt å bruke.

Et annet alternativ er å velge Magento nettbutikk, men vi vet ikke om dette kan settes opp til å kommunisere med et passende økonomisystem for fakturering?
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg holder på å undersøke det samme selv. Magento og E-conomic ser ut til å være en lovende kombo. Men jeg har ikke noe erfaring i hvor bra programmene "snakker sammen".
Det er det kanskje noen andre her på forumet som har?
 

DHealy

New Member
Magento og Tripletex kan i alle fall knyttes sammen. Vi bruker begge deler, men har ikke knyttet til nettbutikken enda da vi har lite salg der foeløpig ift. i vår fysiske butikk og det er kostnader tilknyttet dette. Men separat sett er vi svært fornøyd med både Magento og Tripletex. Magento tok litt tid å sette seg inn i ift. andre vi har brukt før, men til gjengjeld er det aller meste mulig å få til i en Magento nettbutikk.
 

skoTner

New Member
Ser innlegget er noe gammel, men drister meg til et svar uansett. Uansett løsning du velger, så vil min anbefaling ligge på noen som fokuserer på nettopp dette med integrasjon. Så lenge løsningen har et API vil alltid fremtiden være enklere med tanke på bytte av systemer og integrasjon. For kanskje vil du integrere mer enn bare nettbutikk og økonomisystem med tiden, da er det greit å ha dette i tankene. Hva med f.eks inkasso, noe som også burde integreres for å få en flytende automatikk i det hele.

Jeg vil bare si at Visma nå nylig har lansert API og integrasjon mot deres populære eAccounting. Vi jobber som en av partnere mot denne løsningen, og har troen på at du vil finne mange gode løsninger som snakker med Visma eAccounting hvis du venter på gjerdet litt.

e-conomic som Eirik her representerer er vel ikke å forakte hva det gjelder integrasjon heller. De er også flinke med support hvis du skulle trenger hjelp med selve økonomidelen.

På nettbutikksiden er det fleste gratisløsningene enkle å integrere, og det vil dukke opp flere og flere addons med tiden tenker jeg. Både Magento, OpenCart og flere. Dette avhenger jo helt av hvor mye du vil investere i løsningen, for en skreddersydd løsning vil jo alltid være best, men ofte av høyere kost.
 
Topp