Kjapp og trygg hosting for Wordpress

verdi på cu.no

OldHP

Medlem
Fordi det uttales ku og den hvite rasen, .no rasen, er hatefulle mot dyr, så tviler jeg på at den er verdt noe. De mørke kreftene må aldri undervurderes.
 

domain

Medlem
cu.no har wayback historie tilbake til 2001 med ulike nettsider. Har ihvertfall vært 3 ulike nettsider på dette domenet opp igjennom årene.

Verdi på dette domenet er vanskelig og sette pga det ikke opplyses om trafikk. Er det mye trafikk på domenet går prisen opp. Ellers er det vel bare en kjøper som vet hvor mye han/hun vil betale.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg ville kanskje kjøpt det for å ha det som personlig domene, men har ikke så stor tro på det til videresalg. Men to bokstaver er jo og blir to bokstaver, så en dag dukker det kanskje opp noen som har et firma som heter Cripps Uniformfabrikk AS og så vil de ha cu.no. Kven kveit.
 

romeo

Medlem
Jeg vil heller ha gamblet på denne to bokstav "CV domene" enn å tippe Viking Lotto :) CV betyr consonant-vowel (konsonant, vokal). Du kan alltid selge cu .no videre til minst 5K.
 

zapotek

Medlem
Jeg vil heller ha gamblet på denne to bokstav "CV domene" enn å tippe Viking Lotto :) CV betyr consonant-vowel (konsonant, vokal). Du kan alltid selge cu .no videre til minst 5K.

Og sparer du 5k i banken, så har du alltids 5k + renter i banken...
 

picxx

Well-Known Member
Er rimelig sikker på at det lille arkitektkontoret i oslo som fikk 3,5 millioner for nav.no ikke så noe særlig potensiale i domenenavnet utover det å bruke det for å fremme egen bedrift.

Man vet aldri!
Jeg er nok enig med romeo. Ville nok kanskje heller satset noen kroner på et greit domene heller enn å tro på noen milliongevinst i lotto :D
 

Santo

Active Member
Jeg kan forøvrig legge til at domenet cu.no, sammen med en god del andre domener, lå til salgs ute på det åpne markedet ifm. en konkurs i firmaet som eide domenene.

Nedenenfor er en link til annonsen ifm. salget, men cu.no og en god del andre domener er fjernet fra annonsen da det ble avholdt en skriftlig (epost) budrunde mandag 25. februar og da ble mange av domenene solgt.

Domenenavnene: emeriomedia.no, goodybag.no, imputo.no, masive.no, massivmagasin.no, massivmagasinet.no

Her er alle domenene som opprinnelig var tilsalgs:

fakturer.no, arbaminch.no, minby.no, emerio.no, cu.no, emeriomedia.no, fbapp.no, goodybag.no, grillpatruljen.no, imputo.no, knaskepatruljen.no, leiendom.no, masive.no, massivmagasin.no, massivmagasinet.no, mediacup.no, mediecup.no, myabo.no

Salget var og er i regi av bostyrer for konkursen til firmaet EMERIO MEDIA AS.
 
Stemmer det. Jeg droppet å by over 5k, kunne nok snappet det for et par hundringser mer. men gidder ikke en sånn investering for å vente på rett kjøper. men tobokstavers .no er sitlig, har lyst på et sånt...

at fakturer.no gikk for nærmere 20 lakser eks mva er derimot fullstendig latterlig.
 
Topp