Kjapp og trygg hosting for Wordpress

verdi på nettside

testdriver

Ha det bra..
Huff! Ting skal ikke være lett.

Bindende forhåndsuttalelse fra fin.dep. til 1500kr(?) kan være en grei løsning hvis de fortsetter å te seg som idioter.
 
K

Kontoristen

Guest
Huff! Ting skal ikke være lett.

Bindende forhåndsuttalelse fra fin.dep. til 1500kr(?) kan være en grei løsning hvis de fortsetter å te seg som idioter.

Enig, det skal ikke gjøres enkelt.

Hva med å brukes ressursene som skattefuten bruker på dette til å gå etter svart arbeid istedet
 

gano

Medlem
Immaterielle eiendeler

Regner med at et nettsteds verdi kan ses på som en immateriell eiendel.

Her står det litt om det:
Immaterielle eiendeler - Bedin

For de som driver med affilliate-virksomhet og er helt og holdent avhengig av Google-trafikk, så kan det jo dette være greit å vite:

Kort definisjon av en immateriell eiendel:
Den skal både være identifiserbar og kontrolleres av selskapet.

Kriterier for balanseføring:
Den skal gi sannsynlige økonomiske fordeler og kunne måles pålitelig.

Ingen her på dette forumet kontroller heldigvis Google:) Verdien kan vel dermed i mange tilfeller settes til domeneavgiften.

Verdien for mange mindre nettsteder kan være synonymt med den eller de som driver nettstedet. Dette kan kanskje trekkes inn i en verdivurdering, selv om jeg ikke helt kan fatte hvordan dette skal kunne måles.
 

kongen

kongemedlem
Jeg vil påstå at domenenavnet og selve innholdet på en nettside er to forskjellige ting.

Det kan være riktig som du sier, men hvem "eier" innholdet på f. eks facebook.com og spotify.com?

Hvis man skal betale formueskatt på en nettside så bør man jo koke ned alt til minst mulig "eierskap" (og man skal jo ikke betale formueskatt på noe man ikke eier).
 

Wilma

Medlem
Egentlig mener jeg svaret på dette er enkelt. Man beregner verdien på nettstedet på link linje som om ved et eventuelt salg. (Dessverre)
 
Dere griper saken an i feil ende. Man må ikke krangle med disse sjelene på skattekontoret, man må prate hyggelig med de og lede samtalen dit man vil samtidig som man lar de ha inntrykket av at det er de selv som kommer opp med en fornuftig løsning. En blidgjort byråkrat er plutselig en overraskende fleksibel og serviceinnstilt person.

Da jeg satte opp noen litt hårete fradrag på ligningen for noen år siden så endte det etter litt frem og tilbake opp med at fyren "skjønnsmessig" halverte det jeg hadde satt opp og godkjente resten. Etter å ha finlest lovverket litt i ettertid skal det sies at det aktuelle fradraget (kost, losji og hjemreise for "studenter" etc utenom skoleåret) ikke akkurat var beregnet på folk som hadde bikket 25..
 
Topp