Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil du selge nettløsninger?

Hei,

jeg driver ett lite datafirma som utvikler websider. Da jeg ikke er noen god selger, sliter jeg
med å skaffe kunder. Tenkte derfor å spørre på dette forumet om noen kunne tenke seg å selge
websider for meg?

Jeg selger websider inkludert ett cms, cms'et er det jeg som har laget. Jeg tar minimum 14.000 kr for en nettløsning.

Du arbeider etter avtale, og når det kommer til betaling er jeg ikke helt sikker på hvordan denne blir.
Jeg tenkte kanskje 10%++ eller noe sånt, men dette er noe vi avtaler på forhånd hvordan det blir. Hvis det er lite med 10% så gjerne gi tilbakemelding på dette, å selge websiden er jo en liten jobb, men likevel en viktig jobb.

Hvis du er interessert vil du få god produktopplæring og teste hvordan cms'et mitt fungerer.
Du vil også få vite hva jeg vil at kunden skal få
vite og lignende.

Er det noe du lurer på svar gjerne på denne posten, eller send epost til post@kalebo.no

Mvh
Stein Ove
Kalebo.no
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
[Totalt Off-topic] Kan dessverre ikke dy meg: Var inne på nettsiden din og så den fantastiske orddelingen: PUBLISERING - SLØSNING. Hvor mange kunder tror du vil sløse bort tiden på publisering gjennom deg?

Kanskje du skulle endre på feilen og også et par andre (på kalebo kaller du dette for PUBLISERINGSLOSNING).[/Totalt Off-topic]

Husk at mulige kunder biter seg merke i det utroligste, en liten stavefeil kan gjøre at du skremmer dem bort.
 
[Totalt Off-topic] Kan dessverre ikke dy meg: Var inne på nettsiden din og så den fantastiske orddelingen: PUBLISERING - SLØSNING. Hvor mange kunder tror du vil sløse bort tiden på publisering gjennom deg?

Kanskje du skulle endre på feilen og også et par andre (på kalebo kaller du dette for PUBLISERINGSLOSNING).[/Totalt Off-topic]

Husk at mulige kunder biter seg merke i det utroligste, en liten stavefeil kan gjøre at du skremmer dem bort.

Hei, takk for at du sa fra. Har ikke tenkt egentlig på at det så veldig dumt ut, men det har du helt rett i. Skal endre det snarest.

Ja, det med skins lages for hvert oppdrag. Men har tenkt på å lage til noe så man kan ha noe å velge mellom.
 

Fredrik

Medlem
Den hjemmesiden din.... Den funker ikke helt bra i chrome. Bla menyen er helt mysterious. Vil tro at du vil tjene på å rette opp slike ting. I tillegg til "stavefeil" på forsiden som tidligere nevnt.

Men nok om det, jeg tror du må opp i provisjon dersom du skal finne noen selgere. Husk at da må selgeren selge minst to løsninger hver dag for å tjene penger. Er dette realistisk?
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det er uønsket med generelle tilbakemeldinger her, beklager jeg, men tenkte det var bedre å ta det her kontra i en privat pm.

Som de andre har påpekt, er det fremdeles stavefeil på sidene dine. Disse bør rettes.
En kunde, eller de fleste kunder, vet ikke hva et cms er, eller hva php, mysql, html eller css er, og driter egentlig i det all den tid de får en webside de er fornøyde med.

Grunnen til at det er enkelt å bruke, slik jeg leser det på din side, er fordi du kan skrive tekst inn i en tekstboks. Javel ja...det var jo et hardtslående salgsargument.

Du skriver selv at du ikke er noen selger, og det sees vel egentlig utav siden.
Men da må du ikke i neste linje bedyre at salgsjobben er en liten del av dette, da en selger her faktisk må selge inn løsningen før en evt. kunde kommer inn på sidene dine, eller aller helst selge inn produktet uten at kunde må inn på sidene dine. Dette betyr at salgsdelen er det essentielle, og 10% er som en fjert i sognsvann på en varm sommerdag.

Du burde i det minste ordne en portfolio over fornøyde kunder som allerede bruker ditt cms på sidene.

Sikkert mye jeg har glemt her, ettersom det er tidlig og hjernen ikke er kommet skikkelig i gang, men sidene dine trenger en totalrenovering og provisjon til selger bør økes betraktelig.(Til sammenligning får man faktisk kjøpt custom design for wordpress for under halve prisen, og jeg tviler egentlig på at wp står noe tilbake funksjonsmessig kontra ditt cms).

Hvorfor er ditt cms bedre enn noe man kan få gratis?

(Igjen, beklager om dette ikke er ønskelig i tråden, og mod står selvsagt fritt til å slette dette om det ses på som upassende i tråden)
 
Greit, skal ta det til meg. Glad for tips og kritikk.

Fredrik:
Det var ikke ment for en proffesionell selger som skulle ha dette som levebrød.
Det er bare snakk om å få solgt en webside 1 eller 2 ganger i måneden, og at da selgeren
fikk litt ekstra penger. Og når jeg sa 10% var det bare ett forslag.

Og det jeg mener med at det ikke er noen stor jobb er at:
Jeg finner kunde som selger skal ringe, jeg vil bare at selger skal overbevise
kunden om at han skal kjøpe nettløsning, eller renovering av den siden han allerede har.

Skrive feil er nå fikset, og websiden ser fin ut i min chrome.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror 10% er alt for lite, dessverre. De fleste selgere i bransjen har fastlønn på 20-30.000 per måned, i tillegg til en.. tja.. rundt 10% provisjon? Varierer litt på hva de selger.

Du bør også legge fram hva du selv gir av opplæring om produktet og hva du tilrettelegger for å finne kunder. Tror det kan bli vanskelig om du overlater alt i hendene til en selger, spesielt om du ikke søker noen som er profesjonelle.

Fint å se du tar kritikken til deg på et skikkelig vis, da 99% av de som spør om tilbakemeldinger som får lignende svar ikke gjør det!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg tok en liten titt på Kalebo.no jeg også, og finner en rekke skrivefeil allerede. På en måte undrer jeg litt på om det er noe galt med tastaturet ditt, ettersom jeg ikke finner en eneste stor bokstav i begynnelsen på en eneste setning.

Dette som picxx sier er også sant. Kunden vet ikke hva et CMS er for noe, og måten du forklarer det på er ikke bra. Mange kunder i din målgruppe vet ikke engang at et nettsted er bygget opp av koder i massevis, og derfor er det egentlig ikke nødvendig og nevne det heller. Om jeg var helt "noob" på nett, da hadde jeg trodd at cms og Kolon cms var 2 forkjellige cms, og ikke at Kolon CMS er ET cms.

Mitt tips vil egentlig være at du får noen til og skrive noen selgende tekster for deg. Tekster med skrivefeil, tullefeil, og med informasjon som ikke er god nok for din målgruppe er det som finnes tilgjengelig i dag. Kolon CMS er sikkert meget bra, men disse tekstene må rett og slett ha en finjustering.
 

zapotek

Medlem
Om du ansetter en selger kan han kanskje gå med på 20-30%, men om du bruker et ekstert firma som fakturerer deg må du nok opp på 40-50% provisjon.

å selge websiden er jo en liten jobb, men likevel en viktig jobb.

En stor misforståelse blant mange dette. "Det tar jo bare et kvarter å skrive kontrakten". Du glemmer bare all tiden selgeren har brukt på salgssamtaler som har ført til et nei før han har kommet til denne kontrakten.
 

picxx

Well-Known Member
En stor misforståelse blant mange dette. "Det tar jo bare et kvarter å skrive kontrakten".

Tull! Tar bare 10 sek. å signere.
1400.- er pinadø god betaling for 10 sek. jobbing det ;)

Ok, OT... back to topic :)
 

Anders

Medlem
Det er greit hvis du legger til noen argumenter hvorfor du mener 10 % er nok.

I mine øyne er 10% alt for lite da det krever en del arbeid med å selge en nettside.

1. En liste med bedrifter
2. Finne ut om bedriften har en nettside
3. Vurdere om nettsiden de har i dag er tilstrekkelig nok
4. Vurdere om CMS'et passer til bedriften
5. Ringe bedriften
6. Ringe bedriften en gang til når den ansvarlige er til stede
7. Møte bedriften
8. Signe bedriften
9. Motta betaling fra bedriften

Veldig mange bedrifter vil bli uaktuelle gjennom denne listen og du bruker fortsatt tid på dette uten å motta betaling.
 
Mr Vest: Det med at der kun er små bokstaver har med design å gjør. For det første, i mine øyner er det mye finere sånn. For det andre mener jeg å huske å ha lest en plass at små bokstaver i begynnelsen av en setning er lettere å lese. (Ja, det kan godt hende jeg tar feil). Men det var en god ide å få noen til å skrive gode selgende og riktige tekster, takk :)

Anders: Som jeg har skrevet tidligere, jeg finner lister med bedrifter. Jeg skal også finne ut selv om kunder har webside fra før. Jeg vil bare ha noen som kan ringe de jeg finner og få overbevist dem om å kjøpe nettløsning fra meg.
 
Topp