Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ville du betalt 20.000 for SEO arbeid?

agrimsrud

Medlem
Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tar å utføre SEO arbeid som dette, men 20.000 blir en arbeidsuke om han tar 500 kr timen (grovt sett uten mva osv). Jeg vil ikke si det virker som en direkte urimelig pris om han faktisk kan det han driver med og klarer å utrette noe.

Men når det gjelder usikkerheten, er jeg enig med TFS i forhold til bonusordning. Kanskje betale halvparten, og deretter betale resten når et visst kriterie er innfridd? Hva er vanlig faktureringspraksis innen SEO-arbeid? Fastpris, time- eller bonusbetaling?
 

clinton4

Medlem
Det sa han ikke og det hadde han nok ikke sagt hadde jeg spurt heller. Han var som sagt ikke aktiv på noen forum og virket til å være typen som røper noe som helst av hva han driver med.

Jeg kan forstå at han ikke vil si hvordan han skal gjøre det, men han bør jo kunne fortelle deg hva han skal gjøre. Som f.eks: bygge innlenker, optimalisere URL's osv... Hvis han ikke kan si det, ville jeg holdt meg langt unna. Du kan i verste fall risikere at han bruker blackhat triks, og det gjør jo ting bare verre på sikt.
 

Web2000

Medlem
Hvilken side er det du ønsker SEO arbeid for og hvilke søkeord er det du vil ranke på?
Jeg ville spurt denne personen om han kan vise til noen sider han har gjort SEO arbeid for (egne og andres). Så kan du jo kontakte disse referansene og høre med dem.

Men jeg er nokså sikker på at denne personen ikke kan forsvare SEO arbeid for 20.000,-
 

Superbad

Medlem
Useriøst. Spar pengene dine. For et så lavt budsjett bør du heller kjøpe en bok eller to og gjøre jobben selv. Det er ingen hemmeligheter.

---

Some useful questions to ask an SEO include:

Can you show me examples of your previous work and share some success stories?
Do you follow the Google Webmaster Guidelines?
Do you offer any online marketing services or advice to complement your organic search business?
What kind of results do you expect to see, and in what timeframe? How do you measure your success?
What's your experience in my industry?
What's your experience in my country/city?
What's your experience developing international sites?
What are your most important SEO techniques?
How long have you been in business?
How can I expect to communicate with you? Will you share with me all the changes you make to my site, and provide detailed information about your recommendations and the reasoning behind them?


Search Engine Optimization (SEO) - Webmaster Tools Help
 

jrgene

New Member
Om han påstår at han kan 74 av Googles algoritmer, kan det være greit å be om å få høre hvordan de er satt opp. :)

Det vil nok også Google være interessert i å høre mer om, siden dette er arbeid i konstant endring og utvikling. At han har kunnskap om 74 elementer som påvirker Google rangering er noe annet. Ingen utenom Googles tekniske og mest betrodde stab kjenner deres algoritmer.

Når det gjelder pris: NOK 20.000 sier fint lite. Å rangere som nr. 1 for feks. "gambling" med millioner av treff ja, da er NOK 20.000 lite, selv som pris pr. dag.

Mens det å rangere på "Karaoke" i Norge (google.no) med nøkkelordet i "root domenet" er ikke akkurat det som går under "finesse" når det gjelder søkemotoroptimaliering.

___________________________________________
Link til 78 punkters sjekkliste for søkemotoroptimalisering
<a href="http://www.stratcog.com/s%C3%B8kemotoroptimalisering/seo-checklist/">Sjekkliste Søkemotoroptimalisering</a>
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Om han påstår at han kan 74 av Googles algoritmer, kan det være greit å be om å få høre hvordan de er satt opp. :)

Skulle til å skrive det samme selv, før jeg så at du allerede hadde skrevet det ned.

En algoritme er jo ikke en regel som man kan følge, det er en serie med regler, som til slutt fører til en løsning. Sånn ca. oversatt til google's algoritmer vil det bety en uendelig mengde definasjoner og regler, i stadig utvikling, som tilslutt fører frem til en eller flere løsninger = SERP's .. Så hvordan det er mulig å "lære seg 74 av google's algoritmer" er mer enn hva jeg kan skjønne.

Eller, for å si det på en mere folkelig måte. Hvis noen hadde ringt mercedes å forklart at de visste hvordan en drivaksling og et batteri fungerte hadde de nok ikke sporenstreks fått jobben med å bygge den nye konseptbilen.
 
Topp