Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virtuell eller dedikert server?

Jazz

Medlem
Hei alle sammen.

Jeg lager nettsider for små bedrifter og organisasjoner. Jeg har lyst til å tilby kundene mine en webhotelltjeneste, istedet for å sende dem videre til one.com.

Men jeg kan ingenting om DNS, IMAP, SMPT eller andre rare kombinasjoner av bokstaver. Jeg har sett at webhuset.no har en sånn kontrollpanel.

Trenger jeg da en virtuell server eller dedikert server? Og er kontrollpanelet på webhuset.no nok for å kunne enkelt registrere ny domene og webhotell?

Jeg føler at jeg er litt uklar, men håper at dere forstår hva jeg mener :D

Mvh, JAZZ!
 

Jazz

Medlem
Men vær sikker på at du virkelig vet hva du gjør før du prøver å tilby kundene slike tjenester, ellers kommer du raskt til å bli sittende med sure kunder...

Ja, det er det jeg er redd for..... så jeg må lære meg litt først :D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva med at dine kunder kommer til deg for hosting og du lar one.com (eller for guds skyld noen andre) ta seg av dette? Da slipper du søvnløse netter fordi kundens nettsider er nede og du må svette foran skjermen i mange timer for å fikse noe som du egentlig ikke kan og derfor ikke vet hvor du skal begynne å feilsøke.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Man kan jo også spørre her. Skjønner at man ikke alltid ønsker å gi full tilgang til andre, men jeg tipper at en 15 min / halv time arbeid løser mye når man kan det... Og *den* kompetansen er til stede her på forumet. Holder man en åpen diskusjon om tingene har man samtidig en slags peer review / økt fallhøyde for den som tar det.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Selvfølgelig kan man spørre her, men om man har 25-30 kunder på en server som kneler og disse sørger for at telefonen gløder er det kjedelig om man er avhengig av svar her før man vet hvor man skal begynne å feilsøke. Dette med webhotell er jo litt mer prekært enn å finne ut av en html/css-kode man trenger på en nettside. ;)
 

Scandic1

Medlem
Hva med at dine kunder kommer til deg for hosting og du lar one.com (eller for guds skyld noen andre) ta seg av dette? Da slipper du søvnløse netter fordi kundens nettsider er nede og du må svette foran skjermen i mange timer for å fikse noe som du egentlig ikke kan og derfor ikke vet hvor du skal begynne å feilsøke.

Alt dette kan man unngå ved å kjøpe managed VPS ;)
 

Jazz

Medlem
Forstår ikke hvorfor dere er så negativ til one.com.. Jeg har brukt det i flere år og aldri hatt problemer med dem + den livesupporten er genial.

Når det gjelder webhostinga, så har jeg sett på hostgator, de har noe som heter reseller hosting som jeg tror er det jeg leter etter.

Men hva slags problemer kan oppstå sånn plutselig ?
 
Topp