Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virtuell eller dedikert server?

Jazz

Medlem
Google etter one.com så finner du nok grunner til å holde deg unna. ;)

Hvor mye kan du kreve at et webhotell forretting? Jeg har ikke opplevd noen problemer.
- Siden har aldri vært nede
- Alle PHP og MySQL scripts funker fint
- Får hjelp med engang når jeg trenger
- Er rask til å laste opp siden
 

Nutz

Med lem
En av grunnene til at One.com fungerer for Jazz er jo nettopp at han styrer unna de tunge CMS-scriptene. Tilnærmet statiske websider er ingen utfordring for en webserver..
 

Jazz

Medlem
En av grunnene til at One.com fungerer for Jazz er jo nettopp at han styrer unna de tunge CMS-scriptene. Tilnærmet statiske websider er ingen utfordring for en webserver..

jeg lager jo egne cms'er, men er selvfølelig langt i fra wordpress/joomla. Skal prøve å installere wordpress på en one.com host og se hvordan det går (skal prøve med fram i wordpress ettersom såååå mange skryter av den) :p
 

Nutz

Med lem
:) Ja, man bør gjøre seg kjent med andre "systemer" også, såpass at du klarer å se vippepunktet for å benytte seg av ferdig funksjonalitiet kontra det å lage selv..
Ikke alltid det er "lønnsomt" å lage en WP-kopi selv.
Men lager man noe selv, så har man fordelen av å være lommekjent i koden, men ulempen er at man er alene om prosjektet, og at alle som lager programmer "aldri" føler man har kommet helt i mål.. -Både når det gjelder å styrke sikkerheten med alle teoretiske hull som bør tettes og funksjonalitet..
 

Jazz

Medlem
:) Ja, man bør gjøre seg kjent med andre "systemer" også, såpass at du klarer å se vippepunktet for å benytte seg av ferdig funksjonalitiet kontra det å lage selv..
Ikke alltid det er "lønnsomt" å lage en WP-kopi selv.
Men lager man noe selv, så har man fordelen av å være lommekjent i koden, men ulempen er at man er alene om prosjektet, og at alle som lager programmer "aldri" føler man har kommet helt i mål.. -Både når det gjelder å styrke sikkerheten med alle teoretiske hull som bør tettes og funksjonalitet..

Men hvis jeg bruker WP blir Sjefskoder sint :p
 

Jazz

Medlem
Men tilbake til tema, hvis du har bare 10-20 kunder ville jeg ikke brukt tid på å hoste dem. Hvis du satser på å få 100+, da er det bryderiet verdt.

Hvorfor det? La oss si at du har en reseller hosting på 50 Dollar/måned, ca. 300 kr. Hvis du har 20 kunder, og de betaler 100 kr/måneden, får du 20 x 100 = 2000 kr/måned, og du er i 1700kr overskudd.....

Ok, ser at dette ikke var så veldig fornuftig heller :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hva er da best å bruke (også økonomisk) ?

I lengden ville jeg heller anbefale å bruke en host som heller satser på kvalitet enn "mest mulig billigst mulig". Generelt er en god start å droppe alle som tilbyr "unlimited" (selv om det finnes noen som er bedre enn de fleste andre der også) av alt mulig, siden dette 100% garantert betyr at de nedprioriterer andre ting, evt at "unlimited" bare er bullshit og at de har satt begrensingene i liten skrift og at du plutselig blir kasta ut e.l. hvis du plutselig får litt stor trafikk, uten at du forstår hvorfor.

En host jeg har veldig gode erfaringer med og anbefaler på det varmeste, er host1. Dette er et lite norsk hostingfirma, med alle servere hos et av norges største og beste datasentre (men de setter nok opp noe for deg i nederland eller tyskland hvis du har behov for det). De har kjappe servere, ***suveren*** support, og hyggelige priser.

En ting som også er fint med å samarbeide fast med en litt mindre host, er at man raskt blir blant de større kundene, og dermed får man enda bedre service :)
 
Topp