Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Visma eAccounting for nettbutikk

NewbieG

New Member
Noen med erfaring med visma eaccounting? Ble oppringt av en selger som selvfølgelig mener at det er ett veldig bra program. Bruker woocommerce i butikken...
hvor mye betaler dere for deres?
er det verdt det?
noe annet som er bedre?
noen som enkelt kan forklare hva som i praksis gjøres enklere ved visma eaccounting?
 

mra

Active Member
Litt OT, spesielt siden jeg egentlig ikke har så mye praktisk erfaring med Visma eAccounting, men vi jobber på en integrasjon mellom WooCommerce og eAccounting og APIen deres virker veldig solid og gjennomarbeidet. Om det gjelder resten av systemet også, skal jeg ikke kunne si.
 

Piet

New Member
Vi kan hjelpe deg meg integrasjonen mellom Woo og eAccounting. Da blir web ordrene dine automatisk registrert i eAccounting.
 

modesty

Medlem
finnes det en utvidelse som knytter eAccounting mot WooCommerce? Er det det du tilbyr Piet ?
 

Piet

New Member
Vi har integrasjon mellom eAccounting og WooCommerce klar. Vi aventer at eAccounting API blir offentlig. Denne er i Sandbox mode nå. Regner med at den er offentlig i løpe av 1 eller 2 uker. Piet
 

djorkaeph7

New Member
noen som enkelt kan forklare hva som i praksis gjøres enklere ved visma eaccounting?

Nå kjenner ikke jeg supergodt til Visma ettersom jeg jobber for e-conomic, men vi tilbyr en lignende regnskaps-/økonomiløsning. Og for å svare på ditt siste spørsmål: det som gjøres enklere er at regnskapsprogrammet ditt kan integreres med nettbutikken, noe som automatiserer selve salgsprosessen i og med at salg og kunder blir direkte overført fra det ene programmet til den andre.

Dette kan gjøres gjennom en API, som vi har hatt en stund nå. Det kan også gjøres gjennom samarbeid/integrasjoner med selve nettbutikkene. Her har du en liste over de nettbutikkene vi samarbeider med i e-conomic (bl.a. Mystore, revoweb, Shopify, WooCommerce) dersom det skulle være av interesse.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg prøvde Visma eAccounting da jeg starta eget AS, og måtte bare gi opp. Helt umulig å bruke, det var ingen kontoplaner ferdig, jeg skjønte heller ikke det halvmeter lange svaret fra support på hvordan man skulle få inn kontoer i menyvelgeren i systemet. Jeg er over gjennomsnittet regnskapskyndig, og skjønner meg vanligvis meget godt på programvare, men dette bare avinstallerte jeg (dette var høsten 2012, mulig det er blitt bedre siden da).
 

rattata

Medlem
Jeg prøvde Visma eAccounting da jeg starta eget AS, og måtte bare gi opp. Helt umulig å bruke, det var ingen kontoplaner ferdig, jeg skjønte heller ikke det halvmeter lange svaret fra support på hvordan man skulle få inn kontoer i menyvelgeren i systemet. Jeg er over gjennomsnittet regnskapskyndig, og skjønner meg vanligvis meget godt på programvare, men dette bare avinstallerte jeg (dette var høsten 2012, mulig det er blitt bedre siden da).

Sikker på at du snakker om samme program? Dette er nettbasert, og trenger ikke å avinstalleres.
 

HanneSol

Member
Jeg prøvde Visma eAccounting da jeg starta eget AS, og måtte bare gi opp. Helt umulig å bruke, det var ingen kontoplaner ferdig, jeg skjønte heller ikke det halvmeter lange svaret fra support på hvordan man skulle få inn kontoer i menyvelgeren i systemet. Jeg er over gjennomsnittet regnskapskyndig, og skjønner meg vanligvis meget godt på programvare, men dette bare avinstallerte jeg (dette var høsten 2012, mulig det er blitt bedre siden da).

Jeg tror det har blitt noe bedre, men mitt inntrykk da jeg prøvde det var at det var beregnet på folk som ikke kunne noe regnskap og bare ville ha ferdige maler for standardbilag.
 
Topp