Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VPS Pro - 15000 unike - 30000 sidevisninger

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er ganske imponert over Host1 sin VPS Pro. I dag bikker et nettsted jeg har 15000 unike med 30000 sidevisninger og har hatt kun 3-4 minutter nedetid, hadde ventet mye mye verre. Nettstedet kjører Wordpress med maaaaaange plugins og er ikke spesielt lettdrevet, vel cachefunksjonen med WP plugins hjelper jo, men dog. Morsomt å se at det ikke behøver å koste skjorta for å kunne ta unna litt trafikk.
 

Tonny Kluften

Administrator
Men nå kneler serveren hele tida gitt :D jaja, i morgen er vi tilbake til normalen.

Nærmere 5000 unike og 10000 sidevisninger på 5 timer nå. Veldig interessant å se hvor høyt grensa går, den går altså på ca. 2000 sidevisninger i timen på denne serveren og dette nettstedet. Det blir 1 sidevisning annethvert sekund.

Er det noen andre som har sjekket ut hvor mye serverne deres tåler?

Vet det ikke går an å sammenligne, alt kommer an på hvor tunge sidene er å laste, men artig å høre lell.
 

picxx

Well-Known Member
Problemet er bare at du ikke akkurat sysler med bare èn side. ;)

Problemet er vel at tråden handler om host1's vps server og ikke hvilke nettsider Tonny driver med. Ikke så veldig vanskelig å skille disse hvis man ønsker å holde seg til tråden.
 

metallian

Medlem
Kjører delt server hos Sircon og opplever aldri problemer med de, unntatt en gang når jeg lå på forsiden til VG med ene siden, da knlte den. Rett før den knelte var jeg inne, da var det 180 brukere inne samtidig. En kjapp tlf til Sircon ordnet biffen på få minutter heldigvis.
 

RipZ

Medlem
Men nå kneler serveren hele tida gitt :D jaja, i morgen er vi tilbake til normalen.

Nærmere 5000 unike og 10000 sidevisninger på 5 timer nå. Veldig interessant å se hvor høyt grensa går, den går altså på ca. 2000 sidevisninger i timen på denne serveren og dette nettstedet. Det blir 1 sidevisning annethvert sekund.

Er det noen andre som har sjekket ut hvor mye serverne deres tåler?

Vet det ikke går an å sammenligne, alt kommer an på hvor tunge sidene er å laste, men artig å høre lell.

Å knele på 2000 sidevisninger i timen er ikke bra i det hele tatt. Det betyr at nettsiden kan kneles ved hjelp av en smarttelefon mens man sitter på bussen. Kan ikke se at det er noe å rope hurra for.

Hva lå peak på? Hvor lang tid bruker wordpressinstallasjonen på å generere hovedsiden? Hvor mange elementer (bilder, stilark etc) har hovedsiden? Hvilken prosess var det som knelte pga pågangen?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg mener at det er bra i forhold til pris/produkt. VPS til rundt kr 500/mnd eks. MVA.

Hva mener du med peak? Jeg får ikke målt statistikk når serveren er nede og det ble målt konstant ca. 2000 sidevisninger i timen over 7 timer.

Tar ca. 2.5 sek å laste hovedsiden, i tillegg lastes noe i iFrame, det tar ca. 4 sek.
Jeg er ikke sikker på hvor mange elementer som må lastes seperat, bruker w3 Cache.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
om 2000 sidevisninger pr time er bra eller dårlig av serveren kommer jo helt an på hvor mye som skal lastes pr side, kjører man drøssevis av plugins som bruker et tonn queries pr side som genereres så er det jo ikke galt om serveren kneler på 2000 sider pr time, mens det hadde vært helt latterlig dårlig om det bare var statiske htmlsider osv. 2000 sider pr time er jo EGENTLIG ikke så mye, men igjen - det kommer an på hva man viser.

Det som kan være greit er jo å legge inn f.ex.

PHP:
<?php echo $wpdb->num_queries; ?> <?php _e('queries'); ?>. <?php timer_stop(1); ?> <?php _e('seconds'); ?>

nederst i footer.php, så er det lett å se hvor mange queries man bruker pr side osv, og dermed blir det igjen lettere å finne ut av hvilke alternativer man har til å gjøre ting kjappere/mer effektivt :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Forsiden har 68 queries.
Undersidene har 37 queries.

Klart det er umulig å sammeligne hvor mange sidevisninger serveren tåler når alle nettsteder er forskjellig. Morsomt å leke med tall uansett. Man får definitivt en pekepinn. Hvis noen hadde kommet og sagt at VPS`en deres tåler 100 sidevisninger i timen så hadde man konkludert med at noe var galt med nettsidene og kunne fikset det.
 
Sist redigert:
Topp