Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer å selge hele eller del av webside

Steve Cash

Medlem
Enig knippsen, og det vil rammes av lotteriloven selv om han sitter i utlandet, så lenge han satser på norske deltakere. Men nå skal jeg slutte på terpe på det, hvis dette mot formodning skulle bli en realitet, vil det bli stoppet så fort det når en viss størrelse og blir kjent. Og blir det ikke kjent, så har det ingen hensikt å holde på med det.

Jeg skriver mot formodning, fordi jeg har vanskelig for å se for seg at noen legger ut dyre ting til salg på noe som virker såpass, unnskyld uttrykket, løst fundert som dette, og hvor til og med grunderen innrømmer at det er ulovlig, eller i alle fall at det skal til omgåelser av loven for å få det til.

Men for all del kjør på, og når dette blir en suksess kan du jo grave opp igjen denne tråden og fortelle hvor feil jeg tok.
 

grunder

Medlem
Det stemmer, så derfor er det noen andre som må stå for driftingen i utlandet.

Men når siden er laget for at ALT skal gå automatisk, så er det ikke mye drifting som skal til. Derfor kan man sette en person til drift, som også har andre lingnede jobber for andre firmaer. Det eneste DU skal gjøre er å styre denne mannen, å det er ikke ulovlig.

Så lenge du faktisk sitter fysisk i Norge og drifter siden så er det ulovlig jo. Uansett om siden driftes på utenlandsk server eller hva det måtte være som er planen.
 

grunder

Medlem
Treffer altid på sånne skeptikere som deg, som skal komme med synsingene sine uten å vite helt hva man prater om..

Følger du med på de STORE gambling nettstedene som sikter på det Norske markedet? Det er ikke lov, det er heller ikke lov å markedsføre gambling i Norge. Se på TV3 en kveld.

Vet du hvorfor dette ER lov??

Nei, kanskje en ide å slutte å skrive som om du vet hva du snakker om.

Enig knippsen, og det vil rammes av lotteriloven selv om han sitter i utlandet, så lenge han satser på norske deltakere. Men nå skal jeg slutte på terpe på det, hvis dette mot formodning skulle bli en realitet, vil det bli stoppet så fort det når en viss størrelse og blir kjent. Og blir det ikke kjent, så har det ingen hensikt å holde på med det.

Jeg skriver mot formodning, fordi jeg har vanskelig for å se for seg at noen legger ut dyre ting til salg på noe som virker såpass, unnskyld uttrykket, løst fundert som dette, og hvor til og med grunderen innrømmer at det er ulovlig, eller i alle fall at det skal til omgåelser av loven for å få det til.

Men for all del kjør på, og når dette blir en suksess kan du jo grave opp igjen denne tråden og fortelle hvor feil jeg tok.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg ønsker deg lykke til, og har ikke noe ønske om å ødelegge din forretningsdrift. Det er egentlig ganske enkelt, hvis ideen din er liv laga og du er dyktig, så vil du lykkes, uansett hva jeg skriver. Derfor spiller det ingen rolle hva jeg skriver, og du kan bare ignorere mine innlegg.
Du kan jo sånn til slutt tenke over at det er en viss forskjell på å arrangere nettgambling på en utenlansk side, som kan gjøres ganske anonymt, og å lodde ut kapitalgjenstander som biler, båter og hus som befinner seg i Norge.

Som sagt, lykke til, jeg skal ikke plage deg mer, bruk heller kreftene dine på å sette ideeen i verk enn å diskutere her, men meld gjerne tilbake om hvor bra det går når du har kommet godt i gang.
 

grunder

Medlem
Må jo svare folk.

Når det kommer til det som loddes ut i Norge, så er ikke Norge et land det blir "satset" på. Men vi har heller ikke laget noen sperrer for land.

Vi lodder ikke ut slike varer, vi stiller bare vår tjeneste til rådiget og av og gir bort gratis lodd til medlemmer, der gavekort på en kjent dupeditt til noen tusen kroner kan være en premie.


Du kan jo sånn til slutt tenke over at det er en viss forskjell på å arrangere nettgambling på en utenlansk side, som kan gjøres ganske anonymt, og å lodde ut kapitalgjenstander som biler, båter og hus som befinner seg i Norge.

Som sagt, lykke til, jeg skal ikke plage deg mer, bruk heller kreftene dine på å sette ideeen i verk enn å diskutere her, men meld gjerne tilbake om hvor bra det går når du har kommet godt i gang.
 

knippsen

Medlem
Det er ikke lov, det er heller ikke lov å markedsføre gambling i Norge. Se på TV3 en kveld.

Vet du hvorfor dette ER lov??

TV3 sender fra London og er ikke rammet av markedsføringsforbudet av gambling i kringkastningsloven og markedsføringsloven. Dvs. at TV3 per dagens lovverk har lov til å reklamere for gambling mot norske tv seere. Dette "smutthullet" i lovverket som det populært er kalt er det dog politisk debatt om bør fjernes. Reklame for gambling kan ikke likestilles med å tilby gamblingtjenester.
 
Sist redigert:
Treffer altid på sånne skeptikere som deg, som skal komme med synsingene sine uten å vite helt hva man prater om..

Følger du med på de STORE gambling nettstedene som sikter på det Norske markedet? Det er ikke lov, det er heller ikke lov å markedsføre gambling i Norge. Se på TV3 en kveld.

Vet du hvorfor dette ER lov??

Nei, kanskje en ide å slutte å skrive som om du vet hva du snakker om.

I England og Frankrike har slike nettsteder nettopp tapt i rettsaker. Og disse dommene går like mye på at det er svindel som at det er lotteri.

Daniel
 
Topp