Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer å selge nettverket mitt - ca. 9000 i inntekt/mnd

picxx

Well-Known Member
God post Tonny, og antakelig den beste analysen så langt :)
 

zapotek

Medlem
Behold nettverket du, mest sannsynlig vil verdien og inntektene øke med tiden (om du stort sett har søkemotortrafikk og har sider med BRA innhold).

Risiko med Adsense? Selvsagt, men det er jo like risikabelt å f.eks. jobbe på en fabrikk. Hva skjer om fabrikken går konkurs? 0 i inntekt.
 

sKrud

Meget sliten student
Jeg ønsker i det minste en dialog rundt prissetting etc på et nettverk jeg har. Sidene er fra 3mnd til ca. 3år gamle og dro sist måned inn litt over 9000 kroner på adsense (kun adsense). Totalt i år ca. 70000,- så ender vel på et sted rundt 90-100k.
Totalt er det 24 sider som tjener noe + endel siter uten inntekt. Innhold på sidene varierer fra kosthold til låneinfo.

Før jeg i det hele tatt begynner å gi ut url'er etc ønsker jeg en liten dialog på hva man kan forvente å hente inn? Det er nesten ingen utgifter og de fleste sidene har jeg ikke gjort noe som helst med på lenge.

Trenger du penger nå? Om ikke er det bedre at du bare legger litt mer arbeid i nettverket ditt. Om du klarer å tjene 7k+ i mnd er du i gang.. Den vanskelig biten er gjennomført. Legg et par timers arbeid i døgnet så øker inntekten din hurtig skal du se.. Hvis ikke er jeg klar til å ta over. Bare sende meg en PM..;)
 

Mikkel79

Medlem
Nei helt klart veldig vanskelig å betale flere års inntjenning når man vet hvor lett Adsense plutselig stenger kontoer.
Vi hadde selv et nettverk oppe på rundt 30k i mnd'en, da Adsense plutselig stengte kontoen vår, og litt senere forsvant hele nettverket fra google også...

Det var dog veldig "bygd for adsense" sites, og var første kontoen vi hadde med dem.
Du kan jo eventuelt skrive hvilke bransjer sidene er? Er mere aktuell for et nettverk kjøp viss man også ok lett kan tjene greie penger med andre annonsører enn Adsense.

Ser de to låne/valuta sidene du har i signaturen din, og de er veldig nært det jeg kaller "bygd for adsense" sites, med hele øvre del kun med annonser.
Tipper du har ok høy CTR på de også.
 

picxx

Well-Known Member
Du har ikke vurdert å outsource selve annonseringsadministrasjonen på sidene da, for å se om du kanskje kunne fordoblet inntektene på sidene? Man sier vel ikke neitakk sånn uten videre til 18-20 høvdinger i mnd. :D
 
Topp