Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer å selge webside med app / app med webside ;)

grunder

Medlem
Jeg har så mange prosjekter på gang at jeg må prioritere. Dette ble et av de jeg ikke har tid til lengre.

Dette er en app for android telefoner som ikke er lansert ennå.

Den er sånn at har du gratisversonen kan du blokke nummer som ringer deg, eller sender deg mld.

Har du betalingsversionen, så blir alle blokede nummere delt blandt brukerne automatisk. Så hvis det ringer en selger til meg, vil alle andre som har appen slippe samtaler fra denne selgeren i fremtiden.

Appen og websiden er laget så det skal fungere i alle land, og at alle landene bare blir synket opp mot blocklista i sitt eget land.


Kom med forslag til pris, jeg aner ikke.
 

grunder

Medlem
Tenkte akkurat det samme.

Og hvor mye ser du for deg at prisen på en slik app vil være?
Må man være online for at den skal virke? Altså kobler den opp mot en database eller lagres nummer lokalt?

Jeg hadde tengt meg rund 19kr i året jeg da. Men det er en pris som enkelt kan justeres. Enten som en engangs avgift eller pr år.

Trenger ikke være online for at den skal virke. Men hver gang du går online vil "blocklista" oppdatteres.
 

grunder

Medlem
Glemte forresten å si at vi har brukt den en stund vi som eier den, mens den sakte mes sikkert har blitt utviklet. Så det kommer med rund 6000 nummere forhåndsblokket ;)

Dette er salg, markedsføringsnummere. Jeg driver 3 firmaer, så jeg får MANGE av de samtalene der ;)
 

grunder

Medlem
Ikke jeg heller. Ikke noe negativet med det vel :p

Neida! Men hvis det er et nummer som ligger feil, kan det enkelt raporteres på websiden.

Så kan admin flytte eller åpne.



Men hva om jeg blokkerer nummeret til feks skatteetaten? Da vil jo ikke Tonny motta samtaler fra de, eller?
 

grunder

Medlem
Alle nummer som er blokket kan søkes opp på websiden ;)

Å da rapporteres. Slik at de kan vurderes.

Som du sier selv så er det allerede 6000 nummer der. Hvordan skal jeg vite at skatteetaten eller kundebehandleren min hos gulesider er registrert eller ikke?
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette skal ikke være en tråd hvor man diskuterer produktet, men produktet har jo en kjempestor og farlig mangel/feil. Og det er at jeg kan blokkere et hvilket som helst nummer hos alle andre som bruker appen.
Denne appen er virkelig ikke brukbar slik den er nå. Den kan være veldig skadelig. La oss si at noen blokkerer en kunde av meg, så prøver kunden å ringe meg, men jeg svarer ikke fordi kunden er blokkert uten at han vet det. Jeg vil da miste kunden fordi jeg aldri svarer på tlf...

Kast denne appen i søpla!
 
Dette skal ikke være en tråd hvor man diskuterer produktet, men produktet har jo en kjempestor og farlig mangel/feil. Og det er at jeg kan blokkere et hvilket som helst nummer hos alle andre som bruker appen.
Denne appen er virkelig ikke brukbar slik den er nå. Den kan være veldig skadelig. La oss si at noen blokkerer en kunde av meg, så prøver kunden å ringe meg, men jeg svarer ikke fordi kunden er blokkert uten at han vet det. Jeg vil da miste kunden fordi jeg aldri svarer på tlf...

Kast denne appen i søpla!

Dette tenkte jeg også på. Og det virker ganske skummelt. Greit at jeg kan blokkere nummer på min egen telefon, men ikke opp mot en liste på 6000 nummer og som andre også har tilgang å skrive til.
 

grunder

Medlem
For å svare dere begge samtidig, så har ikke jeg ramset opp alle funksjoner appen og websiden har. Men jeg kan jo si at de eneste som kan være i mot denne appen er de som driver med telesalg eller undersøkelser. ELLER som syntes det er koselig å få slike telefonsamtaler.

Det er mange måter vi har passet på at ikke feil nummere skal blokkes, men istedenfor at jeg skal forklare alle disse her inne, så kan vi jo ta ditt skekkeksemplel Tonny.

Noen blokker en kunde av deg. Da vil det si han enten bruker dette nummeret til å selge, drive markedsundersøkelser o.l. Eller så er det blitt blokkert ved en feil / noen som missbruker appen.

- Når kunden din ringer deg vil du se i din log at du har et tapt anrop, samtidig som du vil få beskjed om at appen har blokket et nummer. Hvis da dette nummeret er din kunde, kan du da ringe kunden opp igjen etter du har rapportert at nummeret ligger feil.
- Ved missbruk blir brukeren blokket fra å blokke andre.
- Ved gjentagende feil blir brukeren blokket fra å blokke andre.
- Ved feil eller missbruk blir dette rapportert inn til oss, og vi kan fjerne dette nummeret fra blokklisten.


Så de som er redd for denne appen er folk som forstår at denne appen i teorien har potensialt til å stoppe telesalg o.l.
 

minime

Medlem
Jeg tenker at denne ideen er utrolig god :) Men alikevel så er nok dette vanskligere i praksis tenker jeg. Er firmaer som har kundebehandlere hos eksempel gulesider og 180 som da er sperret av denne appen om nr er i den listen så skal dere åpne det nr? Så blir dette nr åpnet å plager alle andre? Hmmmm..

Er desverre ingen app for meg
 

Tonny Kluften

Administrator
- Når kunden din ringer deg vil du se i din log at du har et tapt anrop, samtidig som du vil få beskjed om at appen har blokket et nummer. Hvis da dette nummeret er din kunde, kan du da ringe kunden opp igjen etter du har rapportert at nummeret ligger feil.
- Ved missbruk blir brukeren blokket fra å blokke andre.
- Ved gjentagende feil blir brukeren blokket fra å blokke andre.
- Ved feil eller missbruk blir dette rapportert inn til oss, og vi kan fjerne dette nummeret fra blokklisten.

Alt dette betinger at man må gjøre en handling for å få åpnet nummeret igjen eller man må gjøre en handling ved å blokkere en bruker som misbruker tjenesten.
Punkt for punkt:
- Jeg må sjekke alle nummer til blokkerte anrop, det kan bli mye jobb + at noen nummer viser ikke riktig eier og det kan bli misforståelse. Dette er ingen god løsning.
- Hvem skal dømme at det er misbruk? Og det kan ta dager før en misbruker blir blokkert.
- Samme som over.
- Hvis en som er blokkert melder inn misbruk, hvem er dere til å dømme om dette er en som faktisk fortjener å bli blokkert eller om det bare er en som er utsatt for sabotasje?

Denne appen er ubrukbar slik den er nå, har til og med potensiale til å være skadelig. Tanken bak det hele er jo veldig god og ideen er veldig god, men det må være en kvalitetssikring. Hva med å ikke blokkere et nummer før det er meldt inn fem ganger? Da kan man være nogenlunde sikker på at det er et nummer som faktisk fortjener blokkering.
 
Topp