Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell for utenlands webshop

TorsteinO

Art Director & grunder
yep, bruker leaseweb til juiced nå, meget nice :) (det eneste som gjør sidene trege nå er egentlig javascriptene i noen annonser)

Forøvrig, ang. domeneshop: jeg har en side der som har hatt fra 500 til 5000 om dagen i noen år. Det funker helt fint for det aller aller meste. Nedetiden er minimal, og support er veldig bra. Vi har da riktignok en av de største webhotell-pakkene der, kan jo hende at det har noe å si, at de da regner med at du vil ha litt mer trafikk, og at de derfor setter deg på en server hvor det ikke er mange andre med mye trafikk. Evt at de har flytta oss dit etter noen av "toppene". Det jeg derimot har merka, er at hvis vi kjører OpenX (adserver) også på samme sted, så blir sidene plutselig merkbart treigere.

Et klart minus er det hinsides elendige kontrollpanelet for mail++ (ikke domener, den delen syns jeg funker fint).
 

neXon

Medlem
Takker for tipsene. Burde helt klart vurdert dedikert server, for det begynner å bli endel shop'er nå...hehe

Hvor mange besøkende? hmm, dette blir ønsketenking.
Får ikke tid til å markedsføre den så godt, så det blir mest søkemotor trafikk.
Men rundt 500 pr dag tenker jeg. Så trenger noe billig og bra...ikke det beste
 

peterandrej

pensjonert moderator
en av de enkle fordelene jeg ser (bortsett fra de viktige fordelene da) etter at jeg leide en dedikert server er at jeg kan gå inn på absolutt sider via samme FTP-tilkobling. Sidene ligger som kataloger jeg kan gå inn på. Gjør ting mye enklere når man for eksempel skal endre en liten ting på alle sidene man har.

Sånne ting. Gjør ting veldig greit.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Forøvrig - et lite tips, jeg har ikke sjekka dette med gutta, men regner med at de kan være interessert - hvis dere har lyst til å få en managed server litt billigere:
Sjekk med vidarlo og deezire om de har mulighet til å ta jobben, og lei en "ikke-managed" server.

De er riktignok sterke motstandere av kontrollpaneler (fantastico og sånt) pga sikkerhetsgrunner (alle sånne forenklinger er jo strengt tatt en potensiell/ekstra sikkerhetsrisiko, og når man vet hvor mange drittunger det er der ute som syns det er gøy å fucke med websider bare på pur faan, så syns jeg det er greit å minimere alle slike risikoer), men så lenge man ikke trenger å sette opp nye domener og mailadresser annenhver dag, og bare vil ha noen til å ta seg av oppsett og oppdateringer av selve serveren, så skulle ikke den biten være noe problem :) Tror nok de kan ta seg av managment-delen for en ganske fin pris :)
 

Domenesmurfen

New Member
Heisann,

Noen som har peiling på hvor i verden disse serverne er plasset / om det er begrensninger på innhold (lettkledde damer/pr0n) ?

Får man full root tilgang til serveren og frihet til å "herje fritt" og installere det man trenger av applikasjoner og tjenester uten noen begrensninger?

Har gått med planer om å kjøpe inn en kurant server og plassere den hos gbps.no, men leaseweb sitt tilbud ser jo meget meget interessant ut..
 

vidarlo

Apache-junkie
Heisann,

Noen som har peiling på hvor i verden disse serverne er plasset / om det er begrensninger på innhold (lettkledde damer/pr0n) ?

Får man full root tilgang til serveren og frihet til å "herje fritt" og installere det man trenger av applikasjoner og tjenester uten noen begrensninger?

Har gått med planer om å kjøpe inn en kurant server og plassere den hos gbps.no, men leaseweb sitt tilbud ser jo meget meget interessant ut..

Leaseweb er i nederland. Du får dedikert box, med root ja. Pr0n er legalt i nederland, og dei bryr seg neppe sålenge du hoster legale ting og betaler.
 

Domenesmurfen

New Member
Takk for infoen! Høres helt klart ut som et interessant sted å hoste. God ping dit, og sidene på "www.juiced.no" laster kjapt og bra. Er det mulig å spørre hvilken type server/plan disse er hostet på ?



Tok en kjapp tur innom "LiveChat" på Leaseweb og fikk også svar på spørsmålene der.. I tilfelle noen er interessert :)


Welcome to LeaseWeb, Robin Lim will be right with you.
Robin Lim
Welcome to our Live Chat. How can I help you?
Visitor
Hi, I have a few questions on the "Dedicated Servers" you offer
Visitor
1: Is it easy to change server deal (for instance from a "Express Server 2" to a "Express server 3" if i need a more powerful server?
Visitor
2: Are there any limitations on the length of the plan/account ( can i close the account whenever i want to) ?
Visitor
3: Is it easy to upgrade an account with more bandwidth ?
Visitor
4: Where are the servers (physically) placed ?
Visitor
5: Do you have any limitations on what type of content that can be placed on the servers (nudity for instance) ?
Visitor
6: Do i get full (root) access to the server, and allowed to install "any" software ?
Robin Lim
Ok, one moment please while i type out the answers
Visitor
Robin Lim
1. You can't upgrade the servers, if you choose to get another server you will have to make a backup yourself.
Robin Lim
2. If you choose for a 1 month billing cycle there is no limitation. Make sure you cancel the server before the end of the month
Robin Lim
If you have a 3 month billing cycle for example, obviously you keep the server at least for the period you paid for
Robin Lim
3. Yes you can upgrade your bandwidth package very easily
Robin Lim
4. The servers are located in the Netherlands
Robin Lim
5. The only limit we have, is that we do not allow torrents/warez and other illegal content
Robin Lim
Adult content, as long as it's legal, is allowed
Robin Lim
6. You get full root acces, and can install anything you want
Robin Lim
 
Topp