Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webmagasin konkurs

picxx

Well-Known Member
Twitter er en mikrobloggingstjeneste. ... (Så fulgte to avsnitt om hva blogging er..) ... For å åpne Twitter må du skrive inn Twitter i din nettleser (Internett Explorer er en nettleser) og opprette din egen profil. Alle som tvitrer må nemlig ha sin egen profil. Deretter kan du poste en melding på twitter via 3 enkle grep: 1. Skriv hva du gjør i feltet "what are you doing?". 2: Klikk "Update". 3: Kontroller at meldingen ble sendt.​

I neste nummer får du lese om hvordan du bytter ut profilbildet på din Twitteprofil.

Vet ikke om dette var satt på spissen jeg, men fikk ihvertfall meg til å humre godt :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vet ikke om dette var satt på spissen jeg, men fikk ihvertfall meg til å humre godt :D

Jo, det var satt litt på spissen, men det gjenspeiler ganske godt hvilket nivå man la seg på. Derfor var bladet nitrist lesning. I det hele tatt var bladet komplett irrelevant for meg, og jeg vil si 99% av brukerne på eksempelvis WF. Kjørte du Firefox i steden for "internett" (som det heter) så hadde du allerede vokst fra Webmagasin.

Det ble litt som det bladet "Hjemme-PC" som hadde artikler av typen "hva er en PC" og "dette er en PC". De henvendte seg mest til min mor, for å si det sånn.
 

Christian

Medlem
Tror nok petrusandrej har helt rett i hvem som er målgruppen for et slikt magasin. Og jeg må si, jeg jeg synes det er veldig viktig at det finnes et magasin som gjør sitt for å opplyse den målgruppen WF-medlemmer gjerne vil henvende seg til. Det er ikke alltid kompetansen er god nok til at de forstår behovene de har eller burde ha på internett.

Webmagasin i papirform.... lurer på hvorfor de ikke selger nok...

Et slikt (web)magasin burde absolutt komme i papirform. Det gjør det perfekt for arbeidsgivere, som vil at de ansatte skal øke kunnskapen sin. Det er mye enklere å abbonere på et papirmagasin og legge på pauserommet, enn å prøve å få ansatte til å surfe blogger eller andre internettsider for kunnskap.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tror nok petrusandrej har helt rett i hvem som er målgruppen for et slikt magasin. Og jeg må si, jeg jeg synes det er veldig viktig at det finnes et magasin som gjør sitt for å opplyse den målgruppen WF-medlemmer gjerne vil henvende seg til. Det er ikke alltid kompetansen er god nok til at de forstår behovene de har eller burde ha på internett.

Nå snakker du om behov du hadde håpet noen skulle dekket, og ikke nødvendigvis om behov det finnes et marked for å dekke. Jeg har masse slike ønskedrømmer. Blant annet pleier jeg å si at "det hadde vært fint hvis noen hadde startet en cafe der jeg var nesten alene om å være gjest.."

Etter min oppfatning feilkommuniserte webmagasin helt fra starten. Jeg trodde jeg var i målgruppen, men fant senere ut at det kunne jeg jo umulig være. At de i det hele tatt satset på å distribuere bladet via Narvesen er for meg en gåte, når de så opplagt var ute etter å ha bedrifter som abonnenter.

Det var 2 typer brukere som digget Webmagasin. De som tror internet explorer er "internett" og som jobber som webredaktør for statoils internweb, samt medlemmene i kvinnegruppa ottar.
 
Det var tilsynelatende også drevet av rødstrømper. De hadde i hvert nummer en presentasjon av noen som hadde lyktes på nett liksom. En sånn profil. De drev vel bladet i 3 år med 4 nummer i året. Det skulle bli 12 nr. I ALLE 12 nr var nettprofilen en kvinne som drev en nettbutikk som rettet seg inn mot svangerskap eller dildoer.
Selv om du har et poeng her som jeg ærlig talt ikke hadde lagt merke til, har du ikke HELT rett. Måtte jo bla fram bladbunken for det siste året (eldre har jeg ikke) for å se at det faktisk stemte at tolv av tolv var damer... Og i første blad jeg åpner er profilen en presentasjon av Rafiq Charania. Så en overvekt er det nok, men tolv av tolv er det ikke.
 

Christian

Medlem
Nå snakker du om behov du hadde håpet noen skulle dekket, og ikke nødvendigvis om behov det finnes et marked for å dekke. Jeg har masse slike ønskedrømmer. Blant annet pleier jeg å si at "det hadde vært fint hvis noen hadde startet en cafe der jeg var nesten alene om å være gjest.."

Hehe, blir du aldri lei av å spissformulere til det latterlige? Jeg tror, dersom man gjør jobben riktig, at det er et marked å dekke (uavhengig av om du vil ha en butler eller ikke).

Et eksempel på at det kanskje ikke ble gjort riktig, er som du nevner, distribusjon gjennom kiosker. Om innhold var riktig aner jeg ikke, da jeg kun har lest en av utgavene.
 
Topp