Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webmaster!! ??

picxx

Well-Known Member
Er for meg et veldig sterkt uttrykk, omtrent som ingeniør, eller noe slikt.
Hva skal til for at noen skal kalle seg webmaster?
(jupp...nothing, jeg vet!)
1 side som man tar vare på om man kanskje får tid en gang hvert skuddår?
5 sider, hvor man har en side som en hovedside og driter i resten?
10 sider, og følger dem opp, selv om de nyeste nyheten ikke akkurat er veldig relevante?
20 sider.
30 sider?


Personlig synes jeg ikke man bør kalle seg webmaster medmindre man har sin hovedinntekt fra sine websider...ikke antall og slikt, men rett og slett hvor du får din inntekt fra.
 

sKrud

Meget sliten student
Thja...

De eneste gangene jeg har kalt meg webmaster på sider, er på sider hvor jeg kun har ansvaret for at siden skal være oppe å går.. Bruker sjeldent uttrykket webmaster på mine egene sider, da jeg føler at dette er et litt feil..

Går som regel for morten ( ja fornavnet mitt..) eller bare unngår å sette noe navn på det..selv om jeg har ikke har annen inntekt enn fra internett..

Er ikke det greieste bare å skrive f.eks.: "Kontakt mintullesiden.no" ?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
de fleste "webamstere" i norge er nok firma... men vil tro at det er ganske mange webmastere som ikke spretter frem fra første stein om man snakker med dem....eh?
 

tyr897

Medlem
Hvordan har du laget koblingen mellom inntekt og webmaster? Slik jeg ser det er en webmaster den som er ansvarlig for en webside, hverken mer eller mindre.
Har du ansvar for å oppdatere firmaets hjemmeside, da er du dens webmaster. Oppdaterer du din egen lille hjemmeside, er du også den sidens webmaster.

Virker som du oppfatter webmaster som en yrkestittel, mens jeg mer ser på det som en ren arbeidsoppgave.
 

picxx

Well-Known Member
Virker som du oppfatter webmaster som en yrkestittel, mens jeg mer ser på det som en ren arbeidsoppgave.

Vel, webmaster er en yrkestittel for de som driver innen webmastering ;)

Om jeg er ansvarlig for en webside er jeg dennes side webmaster, men jeg kaller meg ikke webmaster for det.
"smak på ordet"... webmaster... det er din yrkestittel etter å ha satt opp et par amatørmessige sider for noen idrettslag ytterst i vestre sogn...eller hvor det er du holder til?
 

picxx

Well-Known Member
Virker som du oppfatter webmaster som en yrkestitte

Det er en yrkestittel, og i mine øyne en mye bedre tittell enn f.eks designer.. (eller hva du nå er)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hvem som helst kan kalle seg webmaster. det er akkuratt som ingeniør, en gang betydde det noe å være ingeniør, mens nå idag blir "alle" det.

Webmaster er ingen beskyttet tittel som f.eks Doktor/Dr.
 

picxx

Well-Known Member
Webmaster er ingen beskyttet tittel som f.eks Doktor/Dr.

er ikke det, og det som er det morsomme er at jeg kan kalle meg webdesigner... jeg vet jo litt med paint ;)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
må si meg enig med alle "egentlig" .. dette er fordi jeg synes de er dumt at det har blitt så lett.. å få seg en hjemme side ...
når jeg var liten husker jeg en venn av mamma hadde hjemmeside og det var "masse" arbeid for å sette dette opp..

han hadde tilogmed siden på hjemme maskinen :p men men

mener det er for lett å kalle seg webmaster men at om man har en oppdatert side skal men kunne kalle seg webmaster om man vil :)
 

picxx

Well-Known Member
jeg kaller meg webmaster fordi jeg er en webmaster, jeg vet også flere av de som er på forumet her er webmastere, uten å kalle seg "webmaster".

jeg driter i hvem som kaller seg webmastere, men om du gjør det bør du også bevise at du er en "webmaster" den dagen en spør etter deg...capiche?
 

Msites Ltd

Livsnyter
En tittel er vel ikke så viktig!

"Vis meg HVEM du er - ikke HVA du er!"

Det er vel i bunn og grunn dette de fleste legger til grunn i et møte med et menneske! Ikke en tittel, klær eller andre ytre påvirkninger!?!

Titler er bare tull! Og, idag er det vanskelig å "rangere" noen i en bedrift ut i fra titler da det er så mange type titler - så egentlig har de liten funksjon.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Jeg har drevet med web og webdesign i 7-8 år nå, men har først de 2-3 siste årene begynnt å tenke på å tjene penger på å selge webdesign/webløsninger og ha reklame på sidene mine. Kan fint kalle meg webmaster synes jeg, men føler det er en tittel som ikke forklarer ting nok.

Når folk spør meg hva jeg driver med så sier jeg at jeg driver med webutvikling, da dekker det et mye større spekter.
 
Topp