Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webmaster!! ??

tyr897

Medlem
Vel, webmaster er en yrkestittel for de som driver innen webmastering ;)

Om jeg er ansvarlig for en webside er jeg dennes side webmaster, men jeg kaller meg ikke webmaster for det.
"smak på ordet"... webmaster... det er din yrkestittel etter å ha satt opp et par amatørmessige sider for noen idrettslag ytterst i vestre sogn...eller hvor det er du holder til?

Jeg føler ikke at hva du kaller deg for er så veldig relevant. En webmaster websidens svar på root. Dersom treneren for et idrettslag ytterst i vestre sogn ønsker å få oppdatert websiden, tar han kontakt med webmaster. Akkurat som man iblant må gå til personen med root, fordi han har tilgangen og oversikten som trengs.

men om du gjør det bør du også bevise at du er en "webmaster" den dagen en spør etter deg

Bevise? Og hva legger du i å bevise at en er en webmaster? At en kan legge frem dokumentert inntekt? Dersom en var webmaster for et større open-source prosjekt, ville man da være diskvalifisert på grunnlag av inntekt?

Det er en yrkestittel, og i mine øyne en mye bedre tittell enn f.eks designer.. (eller hva du nå er)

Du står fritt til å definere nye yrkestitler til eget bruk, men forvent ikke at andre skal godta dine særdeles vage definisjoner.

Personlig kaller jeg meg webutvikler, eller web-entrepenør, alt etter sammenhengen.
 

sKrud

Meget sliten student
Hva skjer egentlig med at folk er så opptatt av dette? Er dette virkelig hva dere trakter etter? Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om titel, det som er viktig for meg er hvor mye som ruller inn på konto og at jeg når mine mål..

Kan forstå at noen er veldig opptatt med dette med titel, men selv synes jeg det blir helt feil fokus..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En ting som helt klart ER et problem i forbindelse med at hvem som helst kan kalle seg designer, webdesigner osv, er at fullt av kids og andre tullinger som såvidt har lasta ned photoshop og lært seg å finne filter-menyen kaller seg designere (bytt ut med frontpage e.l. for webdesign), og dermed ødelegger for de som faktisk vet hva de driver med, siden folk som kjøper tjenester av tullingene, og etterhvert oppdager at de har betalt for PISS, ikke gidder å kjøpe eller betale ordentlig for tjenestene senere.
 

sKrud

Meget sliten student
Joda...sant det..

men denne titelen må da være mer for å fortelle vanlige folk om du driver med..

Men webansvarlig eller webutvilkler er vell greiere enn webmaster..

"Im the master of the web! Im a webmaster!"
 

Knut

Medlem
For meg er utrykket "Webmaster" blitt mer eller mindre ett fjortissutrykk. Alle 12 - 13 åringer som automatisk blir webmastere og ferdig utdannet innen alle grener pådrar seg rettighetene til å bruke det når de får sin første MSN profilside eller Myspace.
"Kult....erru webmaster på Myspace??"
 
Topp