Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webside med viralt potensiale

Chris M

Medlem
Selger webside innen humorsjangeren med stort viralt potensiale. Konseptet er at vitser/historie deles i sosiale medier og websiden er spesielt tilpasset akkurat dette. Det ligger inne delingsmulighet for Facebook, Twitter og Google+ for hver vits. Websiden er en kopi av et internasjonalt konsept med enorm viral suksess og det er ingen som har en lignende side i Norge.

Jeg hadde ganske stor suksess tidlig på 2000-tallet med mange websider. Men innser nå at jeg ikke har peiling på viral markedsføring. Konseptet er fantastisk og nyskapende etter min mening, men mine spede forsøk på å markedsføre dette på Facebook har begrenset seg til en annonsekampanje på rundt 80 dollar uten at det tok helt av. Så dette er et konsept som en person som kan sosiale medier og kanskje allerede har kanaler som kan brukes til å få dette i gang. For jeg har ikke kommet i gang, så ærlig må jeg være.

Jeg ønsker ikke å oppgi url i tråden, i tilfelle siden ikke blir solgt i denne omgang. Men jeg tror dere vil se at dette er noe litt annerledes og se at dette faktisk har potensiale om dere får tilsendt linken. Dette er et unikt konsept. Dette er ikke et bildespam-opplegg, bare slik det er sagt.

Websiden har et eget skript, og jeg har brukt cirka 15 000 kr på utvikling. Det hadde vært fint å få tilbake pengene, men bud mottas og jeg er villig til å lytte til markedet. Skriptet inneholder mulighet for brukerne å legge ut vitser/anektdoter. Det kan man også gjøre som admin. Det ligger ute cirka 100-150 stk per dato. De fleste har jeg lagt ut selv. Det finnes en utømmelig kilde når det gjelder innhold, så man har mulighet og oppdatere ofte om man ønsker. Men om man får en viss brukermasse vil dette gå av seg selv. Nye brukere registrerer seg med mailadresse og litt info, så man har mulighet til å bygge opp en database for nyhetsbrev. På adminsidene så kan man styre annonsene, editere og validere nytt innhold og administrere brukere.

Websiden har 80 likes på Facebook og en twitterkonto med 10-20 følgere. Som sagt, dette er et konsept som må jobbes i gang viralt, så her ligger nøkkelen for hele konseptet. På den positive siden, så har jeg faktisk fått link fra Startsiden.no ettersom de likte konseptet veldig godt. Dette selv om jeg ikke hadde etablert en stor brukermasse enda. Så det er jo veldig positivt. Er også ett par andre sider som linker til websiden. All trafikk kommer fra disse linkene, og er vel 5-10 unike per dag. Har fått 6-7 kr per klikk fra google adsense fra annonsene som ligger på websiden. Så det er ikke så verst, dog er det ikke så mange klikk foreløpig.

Kan du sosiale medier og gidder å invitere vennene dine til å like siden, så er du allerede bedre egnet enn meg til å drive dette konseptet. Jeg har med dette innsett at jeg er en dinosaur og sannsynligvis snart er utryddet. Jeg overlater med dette alt som har med sosiale medier til dere ungdommene, og har faktisk stor tro på at den som kjøper dette vil få det til.

Kontakt meg for å få link til siden. Noen annen info enn det som står i denne posten er det ikke å gi egentlig. Når dere får se hva de som driver internasjonalt med dette konseptet har fått til, så tror jeg faktisk at dere vil se muligheten med en gang. Nå har dere sjansen til å skaffe dere skript og ferdig webside til kostpris og kanskje lavere. Bud mottas. Ta kontakt på PM.
 

Travellingman

Nettgrunder
Om man går til Startsiden.no sin katalog bruker man ikke så lang tid for å finne denne siden. Og det er riktig som ts skriver att den er ganske så lik den internasjonale siden. Men potensiale i Norge er jeg mer skeptisk til ;)
 
Sist redigert:

Chris M

Medlem
Det ikke kommet inn noe bud foreløpig. Ønsker å selge denne kjapt, slik jeg kan ha fokus på et større prosjekt, så bud mottas. Markedet avgjør.
 
Topp