Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF er det største webmaster forumet ifølge Alexa.com

OffaH_

Medlem
Alexa skriver btw selv på sine sider at statistikk for sider som ranker 100,000+ ikke er til å stole på. Og man trenger ikke nødvendigvis være alexa-kåt, det er faktisk nok med et par tilfeldigheter. Leser du linken fra SEOchat, ser du hvordan enkelte boosta sidene sine fra 13000 til 7000 (noe som i grunn er ENORTMT).

Sakset fra SEOchat:
I have been monitoring my own site, which sells art materials, for nearly two years. Initially, before I ever installed the Alexa toolbar, its rank was about 20000. I installed the toolbar on both my home and office PCs about March 2002. Over the next six months, my ranking climbed from about 13000 to 7000. I could even see the periods I was reviewing my site heavily showing up as peaks and valleys.

After I removed the toolbar from both my systems, in August 2002, it fell steadily for several months, ultimately stabilizing and returning to seasonal patterns that are normal for the art supply industry.

Detta kan likegodt være en tilfeldighet. Man trenger ikke å ha innstallert dette med kun alexa ranking i bakhodet.

Uansett, er sen til middag, så nå stikker jeg! :)
Ønsker Kenneth en fair sammenlikning er det vel bedre å poste besøkstall eller noe fra google analytics eller liknede.

Uansett, det er ikke meningen å kaste dritt om WF. For all del, kan godt være WF er størst. Men dette er et forum, og et forum skal man lære av. Og jeg prøver bare å komme med innspill om hvorfor dette ikke nødvendigvis sier NOE som HELST! ;)
 

OffaH_

Medlem
Kunne ikke dy meg i å kaste bort 5 minutter til (og komme for seint til middag). :p

Kort fortalt; alexa sitt empiriske standardavvik er alt for høyt til at det kan brukes til noe som helst på mindre sider. Alle som har jobbet eller lært om statistikk vet dette, og for disse er dette inneforstått. Derfor kan ikke alexa brukes som sammenligning heller.

Standardavvik og varians
 

sKrud

Meget sliten student
Thja...ikke si at det ikke lar seg gjøre å game alexa.. Har opplevd det samme som denne karn har etter at jeg installerte Alexa toolbaren...:) Så det sier vell alt om hvor me det har å si..å også hvor lite alexa sier om trafikken til sider med mindre trafikk..

Kanksje det er jeg alene som står for den statistikken som vises på Alexa for WF..:p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Alle nettsidene jeg tok med i statestikken er webmaster forum, så det er selvfølgelig høyst relevant. Og om du leser innlegget litt bedre, så sier jeg ingenting om at dette er nøyaktig statestikk, men at det er en pekepinne. Og Alexa bruker vanligvis og ligge på sånn ca riktig nivå.

Jeg har forresten ikke installert den Alexa greia selv.
 
Sist redigert:

Christian

Medlem
Hvis jeg titter på vedlagt bilde helt til neste uke, så tror jeg fortsatt ikke jeg vil få noe ut av det bildet som skal begrunne det du sier, Kenneth. Men regner med du også har sjekket opp de konkurrenrende sidene også :)

GA tall hadde vært mer interessante for meg :)
 

picxx

Well-Known Member
3 års stat....

alexa.jpg


Muligens mindre webmastere på andre forum??
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Ikke for å være kjip, men jeg får ihvertfall inntrykk av at det er mer aktivitet på NWF enn her. Derimot vil jeg tro at det er flere som er mer opptatt av selve markedsføringsbiten/SEO og den slags her enn på NWF, og dermed sikkert også flere med alexa-greia innstallert.

Forøvrig har jeg et lite tips til noe som er litt irriterende her; det er for mange forskjellige forumer i forhold til aktiviteten. Det er mye lettere å se om det har kommet noe nytt i et forum når det ikke er så fordømt mange forskjellige, og skaper inntrykk av mer aktivitet, som igjen faktisk skaper mer aktivitet. Se på hvor mange av forumene som nå kan stå stille i dagesvis uten noe aktivitet, det får det bare til å virke stillere enn det egentlig er.

Splitt heller opp i flere mer spesifikke forumer når det blir så mye aktivitet i ett forum at det begynner å bli uoversiktelig der.
 

sKrud

Meget sliten student
Ikke for å være kjip, men jeg får ihvertfall inntrykk av at det er mer aktivitet på NWF enn her. Derimot vil jeg tro at det er flere som er mer opptatt av selve markedsføringsbiten/SEO og den slags her enn på NWF, og dermed sikkert også flere med alexa-greia innstallert.

Forøvrig har jeg et lite tips til noe som er litt irriterende her; det er for mange forskjellige forumer i forhold til aktiviteten. Det er mye lettere å se om det har kommet noe nytt i et forum når det ikke er så fordømt mange forskjellige, og skaper inntrykk av mer aktivitet, som igjen faktisk skaper mer aktivitet. Se på hvor mange av forumene som nå kan stå stille i dagesvis uten noe aktivitet, det får det bare til å virke stillere enn det egentlig er.

Splitt heller opp i flere mer spesifikke forumer når det blir så mye aktivitet i ett forum at det begynner å bli uoversiktelig der.

For å være helt ærlig så bruker jeg faktisk kun linken med "Nye innlegg".. Å det tror jeg de fleste gjør.. Ville jo være helt teit å drive å leite etter nye poster..:p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er jo igrunn det samme! Bare at du gjør det på en litt mer tungvin måte.

men ja, vi kommer til å kutte ned på forumene. Fjernet faktisk to kategorier her om dagen, som hadde blitt lite brukt. Er ikke helt sikkert på hvilke andre kategorier som kan endres på nå?

Poenget er jo ikke å ha mest mulig tråd og aktivitet i hver kategori, men å ha bedre oversikt.
 

Andersen

Member
WF er oversiktig og eier(ne?) er med aktivt og derfor smitter over på brukerne. Det som er utfordringen er jo å se hvordan dette fortsetter, håper da det :)
 
Topp