Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF Prosjektet 2009

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er med.

en ide kan jo være at de med etablerte sider (hovedsider) linker til hverandre og de med nye (sekundærsider) linker til hverandre, slik at en slipper at en god og etablert side må linke til masse nye sider uten pr og uten google mat.

Jeg er ikke enig. Her er må det linkes på like fot. Poenget er at alle skal være med leeeenge og da vil alle sider fylles opp med PR og googlemat. Dette prosjektet tar et år, det er ikke noe quick fix.
 

picxx

Well-Known Member
Enig med brukernavn, men slike diskusjoner som går direkte på prosjektet kan takes i forumet for prosjektet.

Kanskje Kenneth kan opprette et forum og legge inn deltakere etterhvert som de melder sin intresse i denne tråden, så slipper man "uønskede" diskusjoner i et offentlig forum? :)
 
P

PoPSiCLe

Guest
Jeg tror jeg hiver meg på her, gitt. Det kan bli interessant å se hva vi kan få til i et slikt prosjekt, og helt ærlig føler jeg at reiseliv er litt mer interessant enn kredittkort og lånte penger :D
 

Coulix

Medlem
prosjektdeltagelse

Kunne kanskje også tenkt meg å være med. Har mye å gi på koding og utvikling, men sliter mer med å faktisk bruke egenskapene til noe lurt og kreativt.
 
Da melder enda en kreativ sjel seg på. Håper og tror dette blir bra. :)

Selv om jeg innrømmer at jeg er rimelig fersk i dette og gamet og vel kanskje ikke har helt stemmerett enda så har jeg lest igjennom innleggende deres og har også et par kommentarer:
1. Hva med å lage en slags konkurranse ut av det, uten at det går utover samarbeidet?
- Tror det vil skape mer engasjement
- Så får dere bestemme hva slags krierier som skal legges til grunn og om det skal stemmes.
2. Er ikke reise et tema som allerede har rimelig bra "konkurranse" allerede?
3. Et annet problem som jeg også ser er at det sikkert er flere som har godt etablerte sider om tema allerede. Vil de da være villig til å lære bort til en "potensiell" konkurrent? (Men nå skulle vel eksisterende sider rapporteres inn?)

En annen kreativ tanke til videreutvikling til neste gang er:
Hva med å finne et skikkelig "niche"-tema som ingen(?) hadde fra før og sett hva en kreativ gjeng kunne klart å tjene penger ut fra det?
Healing, Alternativ medisin, skismøring, strikking, kaker...
Bare en kreativ tanke...

...for REISE, JEG ER MED! Bra tilltak!

Har forresten pr i dag ingen sider om reise. Men ideene har allerede begynt å presse på i hjernebarken.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei KreativeKroner.
Du har mange bra tanker, fint.
1. Ja, har du forslag til konkurranse?
2. Jo, men det er ikke noe problem, hvis mange jobber hardt sammen så går det bra å få til dette. Husk også, temaet er reise, men vi skal hver for oss jobbe med egne nisjetemaer i kategorien reise.
3. Ja. Det er litt av poenget. For hvis alle gjør det bra vil alle være med lenge. Og hvis alle er med lenge er det større suksess for alle.

Ang. å finne et nisjetema som nesten ingen har.
Det er en grunn til at nesten ingen har det og det er at det ikke er så mye penger i det eller så er det ikke mange nok brukere på temaet.
Og vi er ute etter pengene :eek:
 

Coulix

Medlem
Det ironiske med nisjer er at alle vil ha sin egen, men for at den skal være til noe verdi må man også eksponere den mest mulig. Og da handler det bare til slutt om å være best (eller god nok) i sin nisje. Synes bare det er sunn konkurranse, og den som ender opp på toppen fortjener det med mindre det blir brukt altfor mye penger bare for å presse seg opp uten godt innhold.

Tror mitt forsøk hadde vært å finne noe som ser ut til å fungere for noen andre, og forbedre det på et vis. Jeg har ganske gode kilder på best mulig booking av hoteller, så det hadde nok vært én av tingene som skulle vært med for å gi besøkende et godt opphold på et eget nettsted innen reise.

Men dette er vel ting alle vet, følte bare for å bidra litt mer ved hjelp av en liten vegg av tekst.

Hvis jeg lager et nettsted vil jeg at selv min nærmeste venner skal kunne ha lyst å bruke det så fort de vet om det, og ikke bare folk jeg tvinger inn ved å bruke for mye penger på adwords som innser en grådig og billig side og bare forlater igjen.

Tror mange angriper "nisje" nettsteder litt galt på denne måten, og fyller opp internett med bare søppel. Har til og med gjort det selv et par ganger ;p Men vaska opp etter meg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Når jeg sier reise som tema, så betyr det at du kan velge ting som går under denne parablyen. Noen velger kanskje et land, andre vil velge en by. Noen vil velge et sted i Norge, mens andre kanskje velger reiseutstyr. Så lenge det går under kategorien reise er det greit for meg, og da er det jo tusenvis av nisjer du kan velge. Det er selvfølgelig opp til deg hva slags nisje du velger og hvor mye konkurranser det er i den. Om noen her inne satser på selve søkeordet "reise" skal de nok måtte jobbe endel for å komme seg på topp, men om noen velger f.eks "canada" blir det nok litt lettere.

Ang. de som har eksisterende nettsider så er det absolutt ingen som har sendt inn noen av nettsidene sine enda, og så lenge ingen gjør det vil vi heller ikke ta hensyn til det ved oppstart.
 
Takk for raske svar og jeg ser poengene deres. Poenget er kanskje ikke å være mest kreativ, men å lage den beste siden og tjene mest penger. hehe

Re: Adm. Brukernavn
Her kommer noen raske løse ideer om konkurranse:
1. Tjent mest penger innenfor en tidsinternvall, f.eks 1 mnd fra lansering av siden..
- Mest rettferdig for helt "nye" sider?
2. Beste potensielle(inntekt) prosjekt-idé
- Alle sider? Kun nye sider?
3. Beste totale prosjekt/webside. Gjennom avstemning?
- Alle sider

Og premier? Eller kun ære og berømmelse eller en tittel som varer til neste år?

En annen tanke: Hva slags regler gjelder for "opphavsrett" til ideen?
Intern respekt for hverandre, eller: "den ideen er jammen god men jeg kan lage den mye bedre". Eller samarbeid?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er ingen opphavsrett til ideer, vi skal samarbeide. Poenget med dette prosjektet er jo nettopp at alle skal lære noe nytt.

Ang konkurranse ser jeg for meg at det kan bli vanskelig, så fremt vi ikke avgjør det på en enkel måte - f.eks mest trafikk. Eller en avstemning etter beste design, beste nettside osv. Samme for meg egentlig, men jeg kommer ikke til å bruke penger på noe premie :)
 
Topp