Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF Prosjektet 2009

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
I år vil prosjektet bli mye friere og det sier seg jo selv at de som jobber mer vil få igjen mer (så fremt de ikke jobber i feil retning, men det er akkurat derfor vi skal jobbe sammen og hjelpe hverandre). Jeg har ikke satt noe minimum enda, da jeg ikke vet noe om arbeidstempoet deres. Men jeg vil tro at om du ikke klarer å produsere minst 8 artikler/innlegg/undersider i uken, så er det liten vits å melde seg på. Lengden på disse er jo opp til deg selv, men det sier seg jo selv at en side bestående av sider med 50 ord på hver vil slite med å rankere.

Det som er likt som i fjor er at man lager en hovedside (modulside som det ble kalt i fjor) og småsider (satelittsider som de ble kalt i fjor). Jeg kunne tenke meg en ratio på 1:4. Altså, for hver hovedside du lager bør du ha MINST 4 småsider. Om du vil ha flere så er selvfølgelig dette bare bra for deg. Om du vil ha 2 hovedsider og 8 småsider er selvfølgelig også dette mulig, så lenge det er 4x småsider per 1x hovedside.

Det første som skal lages er hovedsiden. Denne bør være klar til bruk innen ca 3 uker. Undersidene bør ta ca 1 uke hver.

Det eneste området som enda er uklart er hva som skal gjøres med de som allerede har sider. Jeg vurderer å la folk konkurerere internt i nettverk og satse på "survival of the fittest". Jeg ser for meg at det kan bli mer urettferdig om brukerA reserverer en destinasjon som brukerB også har lyst på, så viser deg seg at brukerA jobber sakte, skriver dårlig og lager dårlige nettsider, mens brukerB gjør det motsatte.
 
Sist redigert:

Utlogget

New Member
Melder meg i utgangspunktet på dette. Linking, tips osv er bra.

litt uklar på følgene
- Er det bestemt at sidene skal være norske, engelsk er no go??
- Skal "dere" avgjøre hva jeg skal skrive om? Hvis jeg vil lage en side om Berlin og 3 andre også vil det, blir det da den som snakker tysk best og allerede har en berlin side som "får lov" til å gjør det? Eller er det opp til hver enkel så lenge det er reiserealtert
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Alle sider må være norske. Vi avgjør ikke hva du skal skrive om nei, og jeg tror ikke vi vil se noen situasjoner hvor 4 personer konkurrerer om samme destinasjon. Isåfall vil jeg påstå dere er litt dumme :)
 

picxx

Well-Known Member
OK! I fjor ble jo ting hengende pga at vi hadde forskjellig med disponibel tid og arbeidsmengden var ukjent...

Jeg sier ikke at du skal definere TID, men ARBEIDSMENGDE. Da kan jeg vurdere ut ifra mine egne egenskaper om jeg har tid nok til å være med på et slikt prosjekt. Og, alle andre for den saks skyld!

Utifra det jeg vet kan jeg si at arbeidsmengde vil bli en god del større en det den var i 2008, men dog over kortere tid. Intensivt, og friere(om det er mulig å kombinere?) i henhold til hva, og når, du kan publisere vil det være i årets prosjekt.

Har ellers ikke særlig lyst til å si så mye mere om selve prosjektet, men en kan jo melde seg på, og da heller ta en kjapp vurdering når man har fått fordøyd førsteinntrykket av hvordan prosjektet vil forløpe.(?)
 
Det eneste området som enda er uklart er hva som skal gjøres med de som allerede har sider. Jeg vurderer å la folk konkurerere internt i nettverk og satse på "survival of the fittest". Jeg ser for meg at det kan bli mer urettferdig om brukerA reserverer en destinasjon som brukerB også har lyst på, så viser deg seg at brukerA jobber sakte, skriver dårlig og lager dårlige nettsider, mens brukerB gjør det motsatte.

Ja her er det viktig å få en avklaring. Og skille på folk som vil ha samme destinasjon og gode "enslige" destinasjoner som gjøres dårlige:
Gitt at ferskingen brukerA har funnet ut at Apollo nå i vår skal ha en storsatsning på reiser til Usbekistan og lager en side om det. Så kommer erfarne og dyktige brukerB og tar over prosjekt(og pengene) fordi brukerA ikke er dyktig nok. Det mener jeg blir urettferdig. Er ikke poenget med prosjektet at folk skal lære av og gi tips til hverandre? Eller er det å utnytte hverandre?

Men det er noe annet hvis INNSATSEN er dårlig.
 

picxx

Well-Known Member
Ja her er det viktig å få en avklaring. Og skille på folk som vil ha samme destinasjon og gode "enslige" destinasjoner som gjøres dårlige:
Gitt at ferskingen brukerA har funnet ut at Apollo nå i vår skal ha en storsatsning på reiser til Usbekistan og lager en side om det. Så kommer erfarne og dyktige brukerB og tar over prosjekt(og pengene) fordi brukerA ikke er dyktig nok. Det mener jeg blir urettferdig. Er ikke poenget med prosjektet at folk skal lære av og gi tips til hverandre? Eller er det å utnytte hverandre?

Men det er noe annet hvis INNSATSEN er dårlig.

INNSATSEN vil gjenspeile INNTJENING i dette prosjektet.
edit: det kommer selvsagt an på mange faktorer, men en som faktisk jobber med prosjektet vil ha tjent mye mere enn en som ikke gidder noe, da prosjektet er lagt opp etter en dynamisk, og ikke statisk, plattform.

Forøvrig er det ingen som "kan ta over" ditt prosjekt.
 
Sist redigert:

wackamole

New Member
Når kommer forumet/tråden tilegnet prosjektet? - er vell såpass mange med nå at vi kanskje kan dra diskusjonen over i et skjult forum :)
 

Boo

Medlem
Hvis det ikke er altforsent så kunne jeg tenke meg å blitt med på dette.

Har fått vekk mye av mine gammle prosjekter slik at nå har man død tid å slå i hel, og dette virker litt mer fornuftig enn Total War serien på nytt (spillene)...
 
Topp