Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF solgt

Side andre kom med forslag, slenger jeg på et par jeg og:

1. Se litt på Sitepoint, de gjør mye riktig. En norsk versjon av denne synes jeg hadde vært topp. Både hva gjelder innhold på siden generelt, men også forumet og antall og type underforum.

2. Artikler/Blogg - bør oppdateres oftere (selv om jeg skjønner at det ikke er enkelt da man gjerne har mye annet fornuftig å gjøre) - kan eventuelt la flere skrive for å få flere artikler og blogginnlegg.

3. Jeg er dessuten en fan av "underforum" som man ser på Kjøpt og Salg forumet. Blir mer oversiktlig av slikt, spesielt om man skal utvide og ha flere typer forum. Mange forum her som med hell heller kunne vært underforum av andre. Er det ikke 3 levels el noe sånt i vBulletin? Innholdskontroll kunne da hatt underforum som Wordpress, Joomla, Drupal osv.

4. Kan godt også gjøre noe med designet som noen har vært inne på her, men forumet er oversiktlig og bra også som default innstallasjon - bør riktignok kanskje oversette alt til norsk iom at det er et norsk forum?

Men viktig å ha tunga rett i munnen og ikke endre alt på en gang;)
 

RipZ

Medlem
Den største planen er at webforumet skal bli et "oppslagsverk" for alle som driver med web i Norge. Jeg er selv lei av å søke på engelsk når jeg trenger hjelp og mener at WF til dels er og helt sikkert vil komme til å bli en fullgod erstatning for engelskspråklige forum. Og for å få til det trengs det hjelp og kunnskapsdeling fra alle som har mulighet. Og det trengs også at alle som lurer på noe starter en tråd og spør.

Hei,

Håper du tenker deg om to ganger før du gjør dette. Selv mener jeg det er et steg i feil retning. Norge er et lite land, og vi vil ALDRI (aldri aldri aldri) kunne bli en fullgod erstatning for et engelskspråklig forum.

Årsaken til at jeg fant frem til webforumet var at det var en nisje innen norske webfora ved at forumet i stor grad hadde et kommersielt fokus. Skal man tilrettelegge for kvalitet, burde denne nisjen framheves fremfor å velge en strategi som gjør webforumet til "yet another web forum".

Jeg ser personlig ingen hensikt ved å gjøre webforumet om til et oppslagsverk som aldri vil kunne konkurere mot w3schools, php.net osv.

- RipZ
 

Gaasehud

Medlem
Tror ikke Tonny mente oppslagsverk i den forstand dere tenker nå. Jeg vil se på NWF og også WF som et oppslagsverk, men skal jeg være ærlig:
- WF er litt koseligere å slarve på, men slarvet er ikke særlig informativt i ettertid.
- NWF har ikke slarvingen, men er ekstremt ryddig og oversiktlig i etterkant, noe som WF også kunne prøvd seg litt mer på. Men synes i og for seg det er bra nå jeg, og vil våge å kalle det oppslagsverk. :)
Det trenger ikke bli wikipedia eller caplex for det, går jo fint an å søke i fora også. :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk skal du ha mkander.
Takk for innspill RipZ.
Med oppslagsverk mener jeg et sted hvor man får informasjonen man trenger. Søker noen etter "særnorske tegn i WP" på Google så skal de finne et svar her.
Jeg syns forøvrig at vi holder oss innenfor slarvegrensa her, det skal være hyggelig å dele kunnskap også, vi er ikke maskiner.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Grattis med kjøpet! Forhåpentligvis blir forumet enda bedre under din ledelse. Smell opp bloggkategoriene, så skal jeg blogge om det. Bør være en sånn "blogging generelt" og så underforum med "wordpress", "blogspot", "blogg.no", "ipublish", osv. osv.

(...) vi er ikke maskiner.

Snakk for deg selv. Hint: I'll be back.
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk for det peterandrej.
Om forumet kan bli bedre slik det er nå er tvilsomt, men det kan heller utvikles til noe mere. Jeg mener, Kenneth har gjort en fenomenal og formidabel jobb det står respekt av med å lage WF og har utnyttet potensialet hittil syns jeg. Nå er jobben å ta det videre. Og det gleder jeg meg til, særlig når jeg ser hvor mange positive medlemmer vi har her :)
 
Topp