Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WordPress 3.0.5 ute

Bjørnar

Gründer
@atomet: kjøre dem i network kan vel kanskje være en løsning?

@Knut: Plugins, av denne typen, som ikke er oppdatert siden 2009, tror jeg at jeg holder meg borte fra...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@knut: den der gjorde bare det samme mulig før, som er standard i wordpress nå, "one-click"-oppdatering. Men den funka flott såvidt jeg husker. Grunnen til at den ikke er oppdatert siden 09 er jo rett og slett at det har vært innebygget funksjonalitet i WP siden da :)

@bjørnar: ja, jeg har lurt litt på det der, men da må man vel ihvertfall ha dem på samme server. For de som tilbyr "webside-pakker", eller at det er et nettverk av egne sider man driver, så vil det jo funke bra, men jeg har mange kunder med egne webhotellkontoer, som jeg VET at er sløve med å oppdatere. Får vel i første omgang lage en mailingliste for å minne dem på det, så kan man jo se om man kan få til en eller annen smart løsning for selve oppdateringa....
 

Bjørnar

Gründer
atomet: kan du ikek bare sette det opp på din server da, og peke www til din server? slik gjør jeg det med noen kunder, og da har jeg all kontroll.
 

picxx

Well-Known Member
Greit å bare ha én side når det kommer nye oppdateringer. :D

Helt enig.
Jeg har satt opp en side med en frame, hvor jeg paa venstre side har alle sidene listet med url til oppdateringssiden paa alle wp innstallasjoner. Har man da samtidig lagret passordene i nettleseren er det bare aa fyke gjennom sidene og oppdatere.
Kan jo selvsagt gjoeres ved hjelp av en bokmerkemeny og faner i nettleseren ogsaa.
 

Nutz

Med lem
Hvis du tror du slipper å kjøre oppdateringer på script og programmer som ikke er OpenSource Msites, så tar du så utrolig skammelig feil.
Eneste forskjellen er at du kanskje må betale for oppgraderinger og oppdateringer av de du kjøpte, og at de kommer mer sjeldent, noe som betyr at du kjører med hull i underbuksa mye lenger.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Dette er jo en jobb som kommer da man har valgt å kjøre på open source :)

Så da er det jo bare å sette seg ned og oppdatere alle x antall tusen nettsteder. Eller betale noen i et lavkostland for å gjøre det ;)

haha, generelt har jeg ikke dette som en del av pakka for kunder, og for min egen del har jeg ikke tusenvis av nettsteder, men å leie inn noen man egentlig ikke vet hvem er i lavkostland, gi dem admin-tilgang til alle kundenes nettsider? Nei takk, det er enda mindre aktuelt. Hadde jeg generelt tilbudt dette som en del av servicepakka, og/eller hatt tusenvis av nettsteder, så ville jeg nok rett og slett ha funnet en bedre løsning, f.ex. ved å sette det opp som network på egen server, som bjørnar foreslår.

Men... hvis du tror at du slipper oppdateringer, eller at det er færre fordi det er bedre kvalitet, ved å ikke kjøre opensource, så foreslår jeg at du dropper å oppdatere både windows, antivirusprogramvaren din, og alle andre oppdateringer til ikke-opensource på dataen din en stund, så kan vi jo se hvor bra det går... ;)
 
Topp