Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WordPress 3.0.5 ute

Msites Ltd

Livsnyter
Hehe......er artig å se hvordan folk velger å lese en tekst!

Jeg har vel aldri sagt at man ikke trenger oppdateringer selv om man velger noe som ikke er open source!?!

Hele poenget var vel at vi har valgt en løsning som ikke koster oss ei krone, kun tidsbruk! Derfor må vi selv sitte og gjøre denne jobben!

Å sette vekk arbeidsoppgaver til andre selskaper kan da ikke være noe big deal!?! Hva er det som får deg til å tro at folk er mer uærlige i andre land enn Norge!?!

Å sette opp som network er ikke noe problem, men er ikke alltid det er en god løsning! Da blir du også enda mer sårbar - for ryker WP-installasjonen så er det hundrevis eller tusenvis av nettsteder nede.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Msites: Du må være nord-europas dårligste mann til å forklare deg. :D

Du skrev:

Dette er jo en jobb som kommer da man har valgt å kjøre på open source :)

Betyr ikke det nøyaktig det samme som at man ikke trenger å gjøre dette når man er på betalingsprogramvare?

Hvis jeg sier dette til min gjerrige venn når bilen har kollapset:

Jaja, når du kjøper bil til 10.000,- må du regne med mange turer på verksted.

så betyr vel det akkurat det samme som:

Hadde du kjøpt bil til 200.000 - 300.000 hadde du ikke trengt å dra på verksted så ofte?

Ser du sammenhengen her? Jeg er forøvrig 3. mann som tolker utsagnet ditt på den måten, så det kaaaan hende du har formulert det litt dårlig her. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Har man tusener av nettsteder har man vel raad til aa hyre inn noen som tar seg av opgraderinger.
Jeg hadde nesten 200 (TLD) for ett par aar siden, i tillegg til 600(+200) subdomains og nesten 300 kataloger, og da begynte det virkelig aa bli skikkelig uoversiktelig.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tar alltid backup før jeg oppgraderer. Så det tar litt tid ja...

Backup (både filer og database) er også en ting som kan automatiseres, slik at man slipper å bruke en masse tid på å gjøre ting manuelt.
 

picxx

Well-Known Member
Del din visdom og du skal få masse løøøøøøøøøøøv tilbake

Kan jo starte med disse (p.s. alle er visst startet av en som kaller seg kongen ;) )

https://www.webforumet.no/forum/produkter-og-verkt-y/10103-backup-av-mysql-databaser.html
https://www.webforumet.no/forum/produkter-og-verkt-y/10316-automatisk-backupsystem.html
https://www.webforumet.no/forum/wordpress/10151-backup-plugin.html

Ellers har jeg et par wp-plugins her, men disse begynner å bli litt gamle, så kanskje greit å sjekke når siste oppdatering var + sjekke om den er kompitabel opp til 3.X

Automatisk backup av filer | Norske plugins
Automatisk backup av database | Norske plugins
 

kongen

kongemedlem
Har enda ikke funnet en løsnig som jeg er tilfreds med. Jeg vil ha en løsning hvor jeg kan logge meg inn i å styre og sette opp backup for alle mine domener.

For eksempel noe slikt:

SuperLøsning.com som lar meg logge inn og taste inn ftp og database informasjon på alle mine domener. Så kan jeg velge at jeg vil ta full backup (filer + database) daglig på alle mine domerner, og backup'en skjer da daglig uten at jeg trenger å foreta meg noe. Backup'en blir sendt til en backupserver. Løsningen må også kunne gjenopprette filer+database på valgte domener ved behov.

Jeg orker ikke en løsning som jeg må installere på hvert domene.
 

picxx

Well-Known Member
Da gjør du som jeg foreslår over, lager deg en side med en frame, så har du alle samlet på en plass. Du må selvsagt fremdeles innstallere dette på hvert enkelt domene, men du kan jo laste ned (sende på mail) backup'ene til samme mappe eller samme e-post, så har du alt samlet.

En slik løsning du skisserer hadde jo vært bra, men jeg har ikke kommet over noe program med denne funksjonen.
(i tillegg til at det ville vært en ekstrem sikkerhetsrisiko hvis noen hadde fått tak i infoen lagret i programmet)
 
Topp