Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress for opplæring

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg driver å bygger en medlemsside som allerede er bygget opp rundt wordpress. Etter litt fram og tilbake med teamet jeg samarbeider med, så har vi kommet fram til at vi ønsker å lage et slags kurs innen nisjen vår (fotografi). Gjennom Wordpress har vi fått til en flott måte å presentere innholdet vårt (tutorials), samtidig som vi har fått til et bra medlemsområde (premium tutorials og nedlastninger). Vi har fått litt feedback på at våre artikler om basic photography er veldig bra, men at de gjerne kunne tenke seg litt mer interaktivitet - f.eks med å dele artiklene inn i moduler og gjøre et kurs av det.

Noen som har gode løsninger for hvordan dette kan gjøres? Jeg ser for meg at det må være en mulighet for oss å automatisk ta i mot nye deltagere på kurset, hvor de da får tilgang til den første modulen. Her må de svare på noen spørsmål og kanskje laste opp sine fotografier. Når modul 1 er godkjent, vil de få tilgang til modul 2. Eller bør kanskje alle moduler være tilgjengelig, men markert som ikke gjennomført, fra starten av? Dette har jeg ikke gjort noe research om, men jeg kunne gjerne tenke meg å ha begge muligheter åpne - eventuelt en miks.

Ryktepoeng for gode løsninger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det var jo ikke hva tråden handlet om i det heletatt.

Vi har allerede den biten klar, det er snakk om at vi ønsker å videreutvikle til et eller annet hvor vi kan kjøre "courses". Har søkt og søkt, men enda ikke funnet noe som passer..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nope, ønsker ikke å gjøre det da vi allerede har en jevnt strømt med nytt innhold som da forhåpentligvis gir samme effekten. Tror du ikke?

Ønsker å legge til en liten ekstra tjeneste. Nettstedet handler om fotografi og vi har bygget en ganske grei serie tutorials (ikke lansert enda). De vi har visst den til var meget imponerte og vi har allerede testet deler av innholdet i forbindelse med PPC - de fleste var meget fornøyde (fikk ingen negative tilbakemeldinger, annet enn de som ikke viste interesse). Vi ønsker å bygge videre på disse seriene og kanskje bygge en slags opplæring rundt de, bestående av moduler. Nesten litt som et online klasserom.

Systemet er allerede integrert opp mot WP, så hadde vært greit å finne noe som kan samkjøres, slik at man slipper flere brukere på et nettsted.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det var den opprinnelige planen, men vi ønsker å kunne dra det enda lengre (slik at vi kan ta oss bedre betalt). F.eks, ved å gi deg oppdrag som du må laste opp til oss, slik at vi kan komme med kritikk til hva du lager.

F.eks, om den aktuelle modulen lærer et konsept med lys, så gir vi en eller flere oppgaver som deltagere kan prøve seg på selv. Når deltager har gjort dette må han kunne det laste det opp på et enkelt vis hos oss, slik at vi kan komme med tilbakemeldinger. Når en modul er bestått vil det bli markert som bestått også. Hadde jo vært greit å kunne dele opp modulene i flere deler også, slik at man må gjennomføre et sett før man kan gå videre til neste.

Jeg vurderer litt å se ann mulighetene for å legge dette på en seperat side (som da blir en datterside av hovedsiden). Jeg tror det er bedre enn å ha 2 forskjellige logins på samme side.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nope, ønsker ikke å gjøre det da vi allerede har en jevnt strømt med nytt innhold som da forhåpentligvis gir samme effekten. Tror du ikke?

Ikke helt. Nye medlemmer vil kunne lese alt det gamle materiale og så melde seg ut igjen etter 1 mnd medlemskap. Man holder bedre på kunden ved å gi litt og litt.
I tillegg vil det muligens være mere pedagogisk og lærerikt for kunden å få tilgang på litt og litt. Da kan han konsentrere seg og fokusere på det i en hel mnd. istedenfor å prøve å lære alt på en gang.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har du testet eller sett dette dokumentert noe sted, eller baserer du det på antagelser?

Fint om vi kan gå til det tråden faktisk handler om. Jeg leter fortsatt etter en god løsning for dette..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kenneth Dreyer skrev:
Når modul 1 er godkjent, vil de få tilgang til modul 2. Eller bør kanskje alle moduler være tilgjengelig, men markert som ikke gjennomført, fra starten av?
Tenker du at modulen manuelt må godkjennes av en administrator før brukeren får tilgang til neste modul,? eller planlegger du at dette på noen måte skal automatiseres?
 

peterandrej

pensjonert moderator
I en tråd tidligere angående annonsering på en bloggportal sa du, Kenneth, at ingen gidder å kjøpe annonseplasser hos en som er sur og tverr og ikke tar til seg kritikk som kommer.

Vel, i denne tråden er jeg sikker på at mange kunne ha hatt glede av å hjelpe deg, men når du gir sånne svar som du gjør, så faller viljen til å hjelpe deg rimelig kjapt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Saken her er at du må være medlem i minst en månede, du kan ikke bare betale for f.eks en dag. Etter 1 mnd, så satser vi på å underholde brukerene med mer innhold. Om de ønsker å melde seg av for en periode for å signe seg opp igjen senere er det jo ikke så mye vi får gjort med det. Vi kan ikke fylle 100% av alles behov. Vi kommer forøvrig til å tilby lavere månedspris til de som er medlem over lengre tid! Vi har forøvrig planer om å gjøre dette med epost (slippe litt og litt innhold).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
I en tråd tidligere angående annonsering på en bloggportal sa du, Kenneth, at ingen gidder å kjøpe annonseplasser hos en som er sur og tverr og ikke tar til seg kritikk som kommer.

Vel, i denne tråden er jeg sikker på at mange kunne ha hatt glede av å hjelpe deg, men når du gir sånne svar som du gjør, så faller viljen til å hjelpe deg rimelig kjapt.
Om du ikke har noe vilje til å komme med et svar, hvorfor i alle dager tok du deg bryet til å skrive dette?

Jeg spurte om dette var antagelser eller noe som er testet og dokumentert. Jeg liker å se ting dokumentert, da forumer, blogger osv har en tendens til å drifte svarene sine i litt for mange retninger. Jeg vil også minne på hva tråden opprinnelig ble opprettet for, slik at det ikke ble glemt og tråden tok en helt annen vei, noe ting har en tendens til å gjøre på Webforumet og man ender opp med å ikke finne noe løsning eller svar på det tråden ble laget for, nettopp fordi det ble glemt.
 
Sist redigert:
Topp