Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP webhotell og nettbutikk

Jostein

Medlem
Hei!

Tenkte det var på tide å lære seg litt basic WP. Har sett en fin video på youtube, og så at dette er noe jeg bør få til..

Webhotell trenger jeg. Har domener hos domeneshop i dag. På youtube videon brukte de en amerikask webhotell, gator et eller annet. Der var WP innebygget på noe vis, enkelt å komme i gang. Mener å ha sett at på domenesjop og andre må man styre med ftp osv. Noen norske webhotell som har noe slikt innebygget?

Ser WP er laget for blogg. De fleste theme er designet for dette. Lest litt om eshop themes, regner med de er mulig å skaffe. Jeghar i utgangspunktetkun 4-5 produkter som skal selges, vil et gratis theme fungere tro? Alternativet er ferdige butikkløsninger som mystore osv. , men da jeg er usikker på om det blir butikk vil jeg kkke ut med 10k i året for en butikk.

Til slutt, noen som har etbra forslag på theme for en enkel nettside som vil fungere som hjemmeside for et produkt, og samtidig mulighet for å handle varene derfra?

Takker for svar!
 

Travellingman

Nettgrunder
Har noen sider på norske Host1 de har samme kontrollpanel som Hostgator og enkelt oppsett av blant annet WordPress.

Om du velger å gå for Host1 som også mange andre her på forumet anbefaler, bruk gjerne min affiliatelink ;)
 

hvaer

Medlem
Hvordan er det å flytte wp fra en host til en annen?

Med rett verktøy, så tar det meg 45 minutter, men det er grunnet den ekstremt dårlige linjen jeg har. Hadde jeg hatt raskere linje, så er nok 10 minutter rundt sannheten. Dette gjør jeg ved hjelp av WpTwin.

Uten ett slikt verktøy, så er det vanskeligere og tar følgelig lenger tid.
 

Beergear.no

Medlem
Skal ta en titt på de andre. Har forsåvidt vært inne og sett på host1 allerede :)
Den historien jeg leste om Domeneshop fristet jo heller ikke til å gi de pengene våre.
Opplevde også noe rart der for noen år siden.
Et domene jeg hadde satt opp varsling på ble ledig, så solgt, uten at jeg i det hele tatt fikk varsling. Men det er kanskje ikke deres skyld....
 

Jostein

Medlem
Du må gjerne utdype det litt mer.. Jeg har liten innsikt på webhotell, og trodde strengt tatt du bare kjøpte lagringsplass, og at strengt tatt var samme vare som ble solgt. Forskjellene skulle da være pris, service, support osv osv.

Ut fra ditt svar tolker jeg deg dithen at det ikke er tilfelle.
 

Jostein

Medlem
Takker for svar!

Et siste spørsmål, må man ha domenet registret samme sted som webhotellet?

Har domenene hos domeneshop, men om jeg bytter til host1 som jeg ble anbefalt her, må jeg da flytte domenene også?
 
Topp