Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP webhotell og nettbutikk

Travellingman

Nettgrunder
Nei du kan ha domene der du selv vil, bruker selv Domeneshop til norske domener og blant annet Host1 som webhotell. Du må bare peke domenet ditt mot webhotellet som du bruker.
 

Steve Cash

Medlem
Noen webhoteller har 1000 kunder på hver server, andre har 200. Noen har lite minne på serverne sine ,andre har mye. Hvilke webhotell er kjappest tror du? :)
Til og med jeg klarer å svare riktig på det spørsmålet :), men hvordan finner en ut hvilke webhoteller som har god kapasitet og hvilke som er trege? Bortsett fra å google etter omtaler og brukererfaringer, eller lese anbefalinger her selvfølgelig. Finnes det noen side noe sted med noenlunde objektiv rangering av webhoteller?
 

Tony J

Alle skal få
Jeg kan kun anbefale ProIsp.no . Det er kun ProIsp og Domeneshop jeg har testet selv. Jeg var innom Host1 når jeg skulle flytte fra vanlig webhotell til en dedikert server. Fikk godt inntrykk av Host1, men servicen og mitt eksisterende kundeforhold til ProIsp var avgjørende og de gikk også endel ekstra skritt for å sette opp serveren min som jeg ellers hadde måtte betalt for andre plasser. Domeneshop.no har fått rykte på seg til å være gode på domener, men samtidig har det versert endel kjipe historier om dem i den siste tiden som gjør at jeg ikke ønsker å anbefale dem.
 

Steve Cash

Medlem
Takk for info, jeg skal sjekke og lese litt. Denne ideen burde jeg heller ha lagt i tråden som heter noe slikt som Forretningsideer som samler støv, fordi jeg aldri kommer til å gjøre det selv, men det virker som at en side med tester og omtaler av hosts må ha noe for seg. Svakheten er kanskje at det blir mye jobb, pluss at siden uvilkårlig blir for spesielt interesserte. Jeg ser ikke at det er noe avsnitt på dette forumet som er avsatt til vurdering av slike tilbydere, stemmer det?
 
Sist redigert:

Jostein

Medlem
Nei du kan ha domene der du selv vil, bruker selv Domeneshop til norske domener og blant annet Host1 som webhotell. Du må bare peke domenet ditt mot webhotellet som du bruker.

Da kjøpte jeg meg webhotell på host1 som anbefalt, og har domene hos domeneshop. Spørsmålet var da hvordan peker jeg hos domeneshop?

Og hva peker jeg til..? Hvor finner jeg dette hos host1?

Klarte etter mye frem og tilbake å finne en knapp med Cpanel, og jeg tror jeg klarte å installere wordpress. Men sliter litt å komme videre..
 

Jostein

Medlem
Driver å googler dette nå, og fant en lignende sak..

[LST] DNS Peker Hjelp (domeneshop.com) - Webutviklingsverkty - Forumet

Jeg har hjort helt likt, det vil si at jeg skrev www til venstre for mitt domene, og ip adressen jeg fikk på mail fra host1.

Burde jeg også skrive en uten www til venstre slik at mittdomene.no uten www også blir overført til ip adressen jeg setter til høyre?

Er dette alt jeg må gjøre, eller er det flere ting som må til? Ser i tråden at det tar litt tid før oppdateringen skjer.

Takknemelig for hjelp!
 

Tony J

Alle skal få
HVORFOR ha domene hos Domeneshop når domene hos Host1 koster HELE 10 kr mer? Jeg forstår det bare ikke. :( Hold meg, noen.
 

Jostein

Medlem
Godt spørsmål.. Det kan ha noe med at jeg hadde domenene hos domeneshop, og tilbakemeldingen herfra var at domeneshop var best på domener, og host1 på webhotell..
Men det er klart det er litt kjipt å måtte betale for å flytte domener osv, selv om det ikke er snakk om mange hundrelapper.
Men det er tydeligvis ikke noe større problem, bare man vet hvordan man peker..
 

Jostein

Medlem
Det trenger du ikke. Jeg har en del domener hos DS men sidene blir servert fra flere servere andre plasser. Du kan f.eks. styre det ved å endre på DNS-pekere, som du har tilgang til hos Domeneshop.

Jeg har på DNS peker hos DS skrevet en ip adresse jeg fikk fra Host1.no. Pinget den nå, og det kom opp den "nye" ipadressen. Så regner med at mitt domene da peker rett. Men jeg får bare en beskjed at jeg ikke har tilgang på serveren eller noe i den duren når jeg skriver inn mitt domenenavn.

Spørsmålet er egentlig om jeg må gjøre noe mer? Eller må jeg ta tiden til hjelp. Oppfattet at det kunne ta litt tid å oppdatere DNS pekeren, men mitt ping bør da være en idiaksjon på at det er ok?

Takker for svar!
 

Jostein

Medlem
Løst

Fikk fantastisk god hjelp av host1.no
Ble anbefalt disse her i tråden, og kan trygdt anbefale disse videre. Nå er jeg klar.. :)
 
Topp