Kjapp og trygg hosting for Wordpress

www.webprogrammering.net

CB-Web

Medlem
Var vel ikke alle som var imponert på NWB heller vel?

Jeg ser den, men jeg skjønner godt hva han mener også, de er faktisk hyggeligere i tilbakemeldingene sine der enn det han har fått her inne på denne tråden.. Just my two cents..

Mye bedre enn det gamle designet Cisse, gå igjennom alle tips du har fått og lykke til :)

CB-Web
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er bedre Cisse, men prøv å tenk "enklere" - blås i alt fancy som ser techy ut. Se hvor enkelt f.ex. facebook egentlig er :) Det samme gjelder youtube, google osv osv...

Det jeg ville ha gjort hvis jeg var deg, var å starte med innholdet: Ikke tenk så mye på utseeendet foreløpig! Start med å lage alt med svart tekst og hvit bakgrunn, så, når du har tekst og innhold som funker, kan du legge til litt enkle farger og elementer, men spesielt når det er programmering som er din greie, og ikke design, så ville jeg ha holdt det enkelt.

Har du laget noen form for backend/publiseringssystem her, eller er det bare statiske sider?
 

Cisse

Medlem
Dette er for øyeblikket kun EN ting som er dynamisk.

Det er bestillingsstatus greiene som styres av MySQL.
 

Tony J

Alle skal få
Mye bedre. Virker som du ikke har tenkt å gi opp, så da vil jeg dele et tips med deg:

Under produkter så har du forskjellige tjenester du utfører. Disse burde linkes. Her skulle du hatt en infoside som beskriver litt mer detaljert hva som du det er. F.eks under 'WordPress installasjon på egen server' kan du skrive litt om wordpress og f.eks skrive en basic brukerguide samt ha et bildegalleri for forskjellige design de kan velge i.

Dette er også bra for SEO :)

Tony
 

Cisse

Medlem
Takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Skal gjøre det! Jeg har bltt nok så synlig i Google for tiden ja...
 

adeneo

Medlem
Det ser ikke så aller verst ut, du har kun en feil rent teknisk, og det er bruk av "name" attributten på et <a> element, ellers ser både HTML og CSS bra ut, og det er til og med en viss struktur i koden, også har du tydeligvis nå forstått bedre hvordan "box model" og "anchor links" virker, for å ikke snakke om <p> elementet, som det er mange av, uten at det er noe direkte feil med det.

Du bruker også <i> for italic, og <b> for bold, og selv om det ikke er semantisk feil (vel, litt så), så ville det nok vært bedre og gjøre dette i CSS filen din.

For eksempel kunne :
PHP:
<p class="p2"><span><b style='font-size: 19px; color: white;'>Bestillingsstatus: STENGT!</b></span></p>

i stedet vært
PHP:
<p class="p2 p3">Bestillingsstatus: STENGT!</p>

og i css filen :

Kode:
.p3 {font-size: 19px; color: #fff; font-weight: bold;}

Designmessig er det så vidt "ok" etter min mening, men nå har ikke jeg noe greie på det heller, og du er sannsynligvis ikke den første jeg hadde valgt til å lage nettsider for min bedrift dersom jeg var på jakt etter noe slikt, men det kommer seg jo etterhvert.

Bildene ligger som bakgrunner, som er bra, men de er unormalt store (i bytes), så prøv å komprimere de før du laster de opp, så skal du se siden laster ti ganger så fort, da bildene er det eneste som tar plass, javascript brukes ikke i det hele tatt, og jeg ville kanskje anbefale å lære meg litt av det, dersom du skal drive med dette profesjonelt, da JS er 'in' i disse dager med ajax løsninger og ymse effekter over alt, uten at det er strengt tatt nødvendig, og som webdisigner bør du nok få noe mer kunnskap om de fleste språk før du begynner å ta noe særlig betalt for det du leverer, etter min mening i det minste, og utlært blir du aldri.

Det er en del trykkleif og rare setninger, og et noe dårlig bruk av det Norske sproget, for eksempel så starter hver eneste paragraf med "jeg", noe som gir et noe negativt inntrykk, da man etter min mening heller bør fokusere på hva "du" eller med andre kunden, har å tjene på å benytte nettopp deg, og ikke "jeg", "meg", først meg selv, så meg selv, og blir det noe igjen så tar jeg gjerne det også.

"jeg" og "meg" er faktisk benyttet samlet rundt 30 ganger på totalt til sammen et par hundre ord, og med mindre målet er å komme på første plass i Google på nøkkelordet "jeg", så ville nok "jeg" begrenset det noe ?
 

Webmannen007

New Member
Hei Cisse!

Ser at du har fått veldig mange tilbakemeldinger her. Som en person med høg datateknisk kompetanse kan jeg fortelle deg at du trolig har en vei å gå før du kan drive profesjonelt, men jeg ser ingenting i veien for at du ikke kan begynne å ha kunder allerede nå. Det må være opp til kunden om han ønsker å benytte deg eller ikke.

Det vi har her er en driftig ungdom som har klart å skaffe seg et domene, og som har satt opp en webside, og vil begynne med programmering, hvilket han burde få ros for. Alle på forumet her må tenke på at dette er en ung mann, uten så veldig mye erfaring, og vi har alle vært på det stadiet hvor vi er veldig grønne, så istedetfor å si direkte ut at 'han suger, og sia ser rævva' ut, så er det kanskje mulig å kjøre en litt mildere tone ? Fyren er sikkert stolt over sia han har satt opp, og det er ingen grunnt til å angripe han så mye. Ta det for det det er.

Dersom det var en med mye erfaring som la ut en slik side, så kunne man jo vært litt krassere, men dette er en fersking, og da går det ann å være litt grei med han, det hjelper jo ikke at folk med 10-15 års erfaring sitter og sier at opplegget hans er ubrukelig.

Personlig synes jeg det her vises stort initiativ, noe som faktisk er det viktigste, erfaring, kometanse og økt profesjonalitet er noe som vil komme med årene, så lenge han fortsetter å holde på med dette.

Om man ser i forhold til de som vil påbegynne en akademisk datautdannelse, så er det ikke alle av disse som faktisk har kommet så langt som vår unge poster har kommet hit.

Så istedetfor å være krass i ordbruken, noe som mange på 30 år ikke har noe problemer med å takle, så er det ikke like hyggelig for noen på 16-18 år å takle, selv om det er sannheten, og noen vil si at sannheten er hard og brutal.

Om det er sånn man møter nybegynnere, så fører det jo fort til at de ikke gidder å henge rundt på et forum som dette.

Så mitt råd er bare å stå på videre, så får kundene selv vurdere om de skal bruke deg eller ikke. Jeg regner med at kundene selv har gangsyn nok til å velge hjelp etter de behov de har. F.eks. tror jeg ikke det ville være noe problem om et skolekorps ville ha en kurant hjemmeside, men om det var snakk om å sette opp en nettbutikk så ville du nok trolig tatt deg litt vann over hodet på nåværende nivå.

Det er mye å tenke på, som kanskje ikke er åpenbart, slike ting som sikkerhet, skalerbarhet osv. Det er sånt man vil skjønne senere, men som kanskje ikke er åpenbart når man er i startgropen.

Men uansett, så starter man alltid et sted, og uansett innen hvilket fag man starter, så vil det alltid være gamle veteraner som er brutalt ærlige uten tanke for følelser og reaksjonsmønstre hos den man skriver til, spesielt er dette vanlig innen IT, da folk er mest opptatt av logikk, detaljer og lite opptatt av å være hyggelige mot ferskinger. Ikke at det er sånn alle steder, det er litt forskjellig fra forum til forum, men om gjennomgangstonen er ufin, så fører det fort til at 'sårbare' grønninger ikke gidder å poste mer.
 
Topp