Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva driver dere med?

Sindre

Medlem
Etter å ha fått mange tilbakemeldinger på den etterhvert så velkjente tråden her, tenkte jeg det kunne være interessant å vite litt mer om hver enkelt av dere som har svart.

Det jeg vil vite er: Hva driver dere med? Hvilken nettsider driver dere? Hvor mange av dere har jobb utenom? Hvor mange klarer seg med å drive på nettet? Jeg jobbet som sagt på Kiwi. Om du så vasker dassen på Statoil, samme det. Ingenting å være flau over. Hvis noen vil si noe om inntekt også, så er det bare å slenge på. Ikke vær beskjeden når det kommer til tall og litt personlige ting.

Kan begynne med meg selv.

Ja, som dere vet, så er jeg arbeidsledig akkurat nå.
Har en nettside fra før. Den ble lagd i forbindelse med markedsføring av mitt første album. Det var min første erfaring med å lage noe på nettet, og er i stor grad laget ved hjelp av web-editoren hos one.com. Så ikke forvent noe stort der...

Jeg har snart en nettside til :p

Det var det. Nå ble jo min presentasjon litt kjedelig da, siden jeg ikke driver en inntektsbringende side ELLER har jobb enda. Men you get the idea.
 

Keanu

Geek
Jeg er student og studerer informasjonsforvaltning (Master i teknologi) ved NTNU. Skal snart komme igang med å skrive oppgave om semantisk web (Web 3.0 imo).
Jeg er for fokusert på å lese på og teste ny teknologi til noen gang å få opp et stort SEO-imperium, men jeg prøver å bygge opp noen småsider på fritiden, selv om jeg egentlig ikke bruker så mye tid på det. Tidligere brukte jeg langt mer tid på det, og tjente en fin ekstra inntekt på "softcore-sider".

Jeg trenger forøvrig praktisk erfaring, så om noen har noen oppdrag til meg som kan utvikles med php, python, java, grunnleggende .net eller annen oversiktlig api, så er det bare å sende meg en PM. Avhengig av størrelse så kan det godt hende jeg kan hjelpe gratis eller mot f.eks. en liten referanse. (Det er ingen vits i å spørre om design, da jeg har designevner som en gråstein selv om jeg kan bruke photoshop bedre)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Må si meg enig i at det hørtes spennende ut, men tilbake til temaet..
Jeg er Elev ( vet ikke om jeg kan kalle med student ) i vidregående skole ( Media og Komunikasjon )
Jeg har 2 websider som går DÅRLIG:p
Den ene er Http://www.nya4.com (er ikke noe der men kommer om noen timer ) og den andre er Qtrex.net -> Daily updated (Webmaster Blog)

Nya4.com hadde vel en rundt 200 daglige besøkende før internettet i boretslaget sluttet og fungere i 2 mnd.
Qtrex er egentlig ganske ny og jeg startet selve bloggen 5 desember.
 

Daniel

q(O_o)p
Tror det vi egentlig mangla her var en som lager topicer som Sindre, nesten så jeg mistenker Kenneth for å ha laget seg en dummykonto. :)

Jeg jobber fulltid med flere store prosjekter, lanserer hovedsiden vår i starten av februar mot det norske markedet, har allerede flere avtaler på vei.

Jeg jobber hovedsaklig med markedsføring og UI.
 

Sindre

Medlem
Tror det vi egentlig mangla her var en som lager topicer som Sindre, nesten så jeg mistenker Kenneth for å ha laget seg en dummykonto.

Jeg kan bekrefte at jeg ikke heter Kenneth ;) Men det ville Kenneth sagt også, om dette virkelig var en dummykonto :rolleyes:

Det er for øvrig første gang jeg har fått høre i et forum :D

Bare hyggelig å kune bidra med at det blir litt aktivitet her! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Driver flere nettsteder med varierende kvalitet og inntekter.

- 20 års erfaring fra media med vekt på salg/produktutvikling/kundebehandling/markedsføring
- selvstendig siden 1993
- er pt inne som konsulent på ledernivå i en møbelfabrikk i DK

Og, Sindre - du er IKKE arbeidsledig, du er nettgründer!!! ALDRI si til noen at du er arbeidsledig - du må huske å selge deg selv like mye som nettsiden din.
Ikke fortell for mye - fortell akkurat nok til at folk blir så interessert at de går inn og sjekker siden din.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Og, Sindre - du er IKKE arbeidsledig, du er nettgründer!!! ALDRI si til noen at du er arbeidsledig - du må huske å selge deg selv like mye som nettsiden din.
Ikke fortell for mye - fortell akkurat nok til at folk blir så interessert at de går inn og sjekker siden din.

Helt riktig tenkte ikke noe på det når jeg leste over det med en gang men.. hadde du skrivd mindre og lagt ut en link til en side der det sto mere om deg hadde jeg 98% sikkert gått inn :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
går 3.året art direction på westerdals, har pusla endel med web noen år (siden 2000-ish), men har først de siste 2+ årene begynt å gjøre noe mer seriøst ut av det enn hobbygreier. Gjør endel freelance designgreier ved siden av skolen, litt web og logoer, mye layout, litt t-skjorter (juiced-tees++ kommer plutselig!), og driver nå juiced og noe annet småtteri i tillegg. Åja, også et litt større forum som var veldig livat før, men egentlig er litt for stille nå for tiden, tror det vil ta seg opp med eksamensoppgaven min ;)
 

Sindre

Medlem
Sindre - du er IKKE arbeidsledig, du er nettgründer!!! ALDRI si til noen at du er arbeidsledig - du må huske å selge deg selv like mye som nettsiden din.
Ikke fortell for mye - fortell akkurat nok til at folk blir så interessert at de går inn og sjekker siden din.

Godt poeng, det var bra du sa! Jeg hater å fortelle folk at jeg er "arbeidsledig" når noen spør hva jeg driver med. Nå som jeg skal starte side, kan jeg jo kalle meg litt av hvert. Nettgründer, entreprenør, Adm. Direktør (haha), Øverstkommanderende (ha), The Boss (hoho), Lederen, kanskje ikke Føreren, men kanskje heller Redaktøren osv.

I tillegg lager jeg musikk, så jeg kan si at jeg er artist. Eller musikkprodusent. Eller kunstner!

Eller, fordi jeg tenker så mye, kan jeg like godt kalle meg filosof også. Erfaren til og med :D
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror du lykkes best med å si at du er nettgründer og spiller i et band på si'.... Dette har noe med folks generelle oppfattelse av hva so mer akseptert som en "seriøs" levevei.... Og, det er vel ikke noen tvil om at det er NETT du skal leve av!?!

Du må gjerne kalle deg "gitarist som driver et musikkmagasin" e.l. hvis du kan linke det opp mot hverandre på den måten. Det er faktisk originalt.
 
Topp